Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik ciśnienia oleju w Audi A6 C7 3.0TDI CRTD


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, poszukuję położenia czujnika ciśnienia oleju nr 1 w tym silniku.  Wyskoczył mi błąd w VCDS "131234" - czujnik / przełącznik 1 ciśnienia oleju silnikowego i nie mogę nic o tym błędzie znaleźć. Chciałem wiedzieć co oznacza. Innych błędów brak. Wszystko pracuje poprawnie. 

Opublikowano

Auto-Scan?

Opublikowano
  W dniu 12.04.2025 o 13:43, Muskel1 napisał(a):

Auto-Scan?

Rozwiń  

 

 

Błędy kamerki i fotela wiem co oznaczają- będą zrobione. 

 

Pozostaje tajemnica błędu o którym piszę- 13123 - Czujnik / przełącznik 1 ciśnienia oleju silnikowego 
          P0521 00 [01100101] - niewiarygodny sygnał

 

Oraz błąd w klimie- 0276 - Sygnał czasu wyłączenia zapłonu 
          P150A 00 [00001000] - niewiarygodny

 

 

Obu błędów nie da się skasować- powracają.  

Log-1234-WAUZZZ4G6GN186002-273308km.txtPobieranie informacji ...

Opublikowano (edytowane)

Zawór sterujący ciśnieniem oleju -N428-

A17-10954 zawór sterujący ciśnieniem oleju -N428.png

 

Czujnik ciśnienia G10 oleju

A17-10962 czujnika ciśnienia oleju -G10.png

 

Czujnik temperatury oleju 2 -G664

A17-10961 czujnik temperatury oleju 2 -G664.png

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

"Wartoœæ rzeczywista ciœnienia oleju: 1291 hPa" -  na zgaszonym silniku to trochę dużo. Powinien pokazać ciśnienie atmosferyczne, czyli ok 1 Bar (1000 hPa). Możliwe, że czujnik ma usterkę.

Opublikowano

"Znaleziono 1 b³¹d:
0276 - Sygna³ czasu wy³¹czenia zap³onu
          P150A 00 [00001000] - niewiarygodny
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów" -
odpinałeś panel klimatyzacji bez odpinania klem aku?

Opublikowano
  W dniu 12.04.2025 o 18:35, Tomnik napisał(a):

Zawór sterujący ciśnieniem oleju -N428-

 

Czujnik ciśnienia G10 oleju

 

Czujnik temperatury oleju 2 -G664

Rozwiń  

 

 

  W dniu 12.04.2025 o 18:43, Muskel1 napisał(a):

"Wartoœæ rzeczywista ciœnienia oleju: 1291 hPa" -  na zgaszonym silniku to trochę dużo. Powinien pokazać ciśnienie atmosferyczne, czyli ok 1 Bar (1000 hPa). Możliwe, że czujnik ma usterkę.

Rozwiń  

 

Dzięki! Jutro spojrzę na ten czujnik i zobaczę jaki ma numer. Może przeczyszczę go izopropanolem?

 

  W dniu 12.04.2025 o 18:51, Muskel1 napisał(a):

"Znaleziono 1 b³¹d:
0276 - Sygna³ czasu wy³¹czenia zap³onu
          P150A 00 [00001000] - niewiarygodny
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów" -
odpinałeś panel klimatyzacji bez odpinania klem aku?

Rozwiń  

 

Ja nie. Ale auto mam od tygodnia i co się działo wcześniej to nie wiem. Sprawdzić jakieś połączenia z panelem? Coś sugerujesz? 

 

Rok temu była zmieniana sprężarka klimy. Klima działa. 

Opublikowano
  W dniu 12.04.2025 o 19:20, golfagn napisał(a):

Dzięki! Jutro spojrzę na ten czujnik i zobaczę jaki ma numer. Może przeczyszczę go izopropanolem?

Rozwiń  

Nic nie da.

  W dniu 12.04.2025 o 19:20, golfagn napisał(a):

Coś sugerujesz? 

Rozwiń  

Nic, skasuj błąd.

Opublikowano

Błąd powraca. Czyli na pierwszy ogień czujnik do wymiany. Potem zawór. 

 

Teraz jeszcze mnie tak naszło: często w tych silnikach podnoszą ciśnienie oleju. Może to mieć związek? 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie ma to na pewno związku. Wskazanie czujnika masz na zgaszonym silniku w  zapisanym błędzie. Sprawdź czy masz w ogóle podniesione ciśnienie.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

  

  W dniu 13.04.2025 o 03:02, Muskel1 napisał(a):

Sprawdź czy masz w ogóle podniesione ciśnienie.

Rozwiń  

 

 

Wartość rzeczywista ciśnienia oleju 2158 hPa na rozgrzanym silniku i przy obrotach jałowych.  Ujdzie?

Błąd ustąpił, wczoraj chyba ze zmęczenia na wyłączonym silniku go chciałem skasować. 

Edytowane przez golfagn
  • Rozwiązanie
Opublikowano
  W dniu 13.04.2025 o 20:50, golfagn napisał(a):

Wartość rzeczywista ciśnienia oleju 2158 hPa na rozgrzanym silniku i przy obrotach jałowych.  Ujdzie?

Rozwiń  

Nie jest podniesiona.

Opublikowano
  W dniu 14.04.2025 o 03:04, Muskel1 napisał(a):

Nie jest podniesiona.

Rozwiń  

Wracając do sprawy czujnika: okazało się, że jest posklejany poxipolem. Wymieniam na pierwszy ogień. 

 

Ale mam problem ze znalezieniem go. Wg etki siedzi tu 06E906054C, potem zmieniony na 06E906054F. Ale oba są niedostępne w ASO i na necie. 

 

Wie ktoś może co tam powinno siedzieć? Z końcówką J?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie czujnika pokazuje ciśnienie 200 na wolnych obrotach. Zero błędów. Koszt czujnika w ASO ok 320zł.

 

Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...