kajto01 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Dzień dobry wszystkim, Mam ogromny problem ze swoim samochodem po praniu DPF. A więc tak, pacjent to A4 z silnikiem CNHA 190 km, przebieg 220 tys, DPF wypalał się dość długo i czasem pokazywała się kontrolka, więc postanowiłem go profesjonalnie wyczyścić. Auto przeszło cały proces czyszczenia łacznie z EGR, DPF, czujniki ciśnień został zaadaptowany na nowo i wszystko byłoby super gdyby nie to, że po 700 km następuje dopalanie, którego samochód nie może skończyć i wpada w tryb awaryjny. Mechanik rozkłada ręce, sprawdzone parametry wtrysków, temperatury spalin, czujniki ciśnień, przepływomierz itp, wszystkie parametry według niego się zgadzają. A jednak auto ma problem z wypaleniem DPF, tak jakby nie zbijał ilości sadzy. Niestety nie mam więcej danych bo mechanik testował auto, zerował wszystko na nowo i ta sama sytuacja jest znów po 700 km. Kilka rzeczy jest dziwnych, bo jeżeli by DPF był zapchany to po kolejnym kasowaniu błędów różnica ciśnień byłaby na tyle duża, że wypalanie byłoby od razu. Nie mam pomysłu co może być nie tak. Może ktoś miał podobny problem albo nakieruje nas co jeszcze należy sprawdzić.
Tomnik Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Jeśli nie posiadasz VCDS, zainstaluj, co najmniej darmową wersję VAG DPF ( konieczny zakup odpowiedniego interfejsu), i z niej przedstaw dane przed regeneracją (filtr "czysty") w trakcie i zaraz po tym procesie. Przedstaw temperatury wydechu w trakcie trwania procesu). Brak możliwości dokończenia procesu regeneracji (w jakich warunkach była przeprowadzana ? ) w optymalnych warunkach, świadczy o braku możliwości osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury, w której proces jest skutecznie przeprowadzany. Powodem tego jest za mały przepływ przez filtr DPF.
kajto01 Opublikowano 11 Maja Autor Opublikowano 11 Maja Udało mi się zdobyć od mechanika zdjęcia parametrów podczas wypalania, w czasie jazdy. Problemem jest szybko spadająca temperatura. Jak auto trzymie się na 2500 obrotów to jest ok ale po odpuszczeniu gazu szybko spada. Moja teoria to pęknięty DPF po czyszczeniu ale znów firma od czyszczenia mówi że wszystko jest ok i parametry były dobre po czyszczeniu
kajto01 Opublikowano 12 Maja Autor Opublikowano 12 Maja W dniu 17.04.2025 o 16:10, Tomnik napisał(a): Jeśli nie posiadasz VCDS, zainstaluj, co najmniej darmową wersję VAG DPF ( konieczny zakup odpowiedniego interfejsu), i z niej przedstaw dane przed regeneracją (filtr "czysty") w trakcie i zaraz po tym procesie. Przedstaw temperatury wydechu w trakcie trwania procesu). Brak możliwości dokończenia procesu regeneracji (w jakich warunkach była przeprowadzana ? ) w optymalnych warunkach, świadczy o braku możliwości osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury, w której proces jest skutecznie przeprowadzany. Powodem tego jest za mały przepływ przez filtr DPF. Miałbyś może pomysł co może być przyczyną na podstawie przesłanych danych?
Tomnik Opublikowano 12 Maja Opublikowano 12 Maja 1.Temperatura czujnika nr 1 spalin wydaje się/jest niewiarygodna. Jeśli czujnik ten, a z tego co widzę na schemacie, tak- znajduje się na wlocie gazów spalinowych do turbosprężarki, to powinien wskazywać dużo wyższą temperaturę. Należy go wymienić. 2. Jeśli zdjęcie nr 1 parametrów zostało wykonane na biegu jałowym, to filtr stawia za duży opór. Wykonaj test drogowy - 3-ci bieg, pełne przyspieszenie, obserwuj "filtr cząstek stałych czujnik różnicy ciśnień" *. Zanotuj najwyższą wartość. Prawdopodobnie tak, jak wspomniałem, filtr stawia za duży opór, a to jest bezpośrednią przyczyną nie osiągania odpowiednich temperatur w procesie regeneracji. Temperatury te pojawiają się, tak jak napisałeś, przy nazwijmy większych obrotach. A powinny utrzymywać się nawet przy 1500. *Tu trzeba upewnić się który parametr obserwować w CNHA zamontowane są dwa czujniki : -czujnik różnicy ciśnienia -czujnik ciśnienia spalin I należy brać pod uwagę ten, który mierzy różnicę ciśnienia spalin na DPF-ie. Przegląd instalacji - regulacja temperatury spalin CNHA.pdf Wymiana czujnika temp 1 G235 CNHA.pdf
kajto01 Opublikowano 10 godzin temu Autor Opublikowano 10 godzin temu W dniu 12.05.2025 o 15:06, Tomnik napisał(a): 1.Temperatura czujnika nr 1 spalin wydaje się/jest niewiarygodna. Jeśli czujnik ten, a z tego co widzę na schemacie, tak- znajduje się na wlocie gazów spalinowych do turbosprężarki, to powinien wskazywać dużo wyższą temperaturę. Należy go wymienić. 2. Jeśli zdjęcie nr 1 parametrów zostało wykonane na biegu jałowym, to filtr stawia za duży opór. Wykonaj test drogowy - 3-ci bieg, pełne przyspieszenie, obserwuj "filtr cząstek stałych czujnik różnicy ciśnień" *. Zanotuj najwyższą wartość. Prawdopodobnie tak, jak wspomniałem, filtr stawia za duży opór, a to jest bezpośrednią przyczyną nie osiągania odpowiednich temperatur w procesie regeneracji. Temperatury te pojawiają się, tak jak napisałeś, przy nazwijmy większych obrotach. A powinny utrzymywać się nawet przy 1500. *Tu trzeba upewnić się który parametr obserwować w CNHA zamontowane są dwa czujniki : -czujnik różnicy ciśnienia -czujnik ciśnienia spalin I należy brać pod uwagę ten, który mierzy różnicę ciśnienia spalin na DPF-ie. Przegląd instalacji - regulacja temperatury spalin CNHA.pdf 306.86 kB · 2 pobrania Wymiana czujnika temp 1 G235 CNHA.pdf 330.85 kB · 4 pobrania Bardzo dziękuję za pomoc. Czujniki sprawdzaliśmy miernikiem i wszystkie są niby ok. W międzyczasie wczyszczony został dolot, EGR oraz intercoler wymieniłem na nowy bo była tragedia z przepływami. Po tym zabiegu na 190 km wróciło wszystko do normy. Następnie po tych 190 km procedura wypalania nie może się dokończyć. Już nie mam siły na ten DPF, wydaje mi się że jest on pęknięty bo na wydechu jest delikatny nalot sadzy jak się palcem przejedzie. Myślisz że może być uszkodzony przez co nie ma możliwości uzyskania wysokiej temperatury?
Tomnik Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu (edytowane) 2 godziny temu, kajto01 napisał(a): Następnie po tych 190 km procedura wypalania nie może się dokończyć. Już nie mam siły na ten DPF(...) Kol. Muskel prawdopodobnie ma rację, podał przyczynę. Choć na pierwszy rzut oka na dane, można by przyjąć wadliwe działający czujnik temperatury nr 1. Trzeba przeanalizować dlaczego w punkcie czujnika nr 1 przy ewentualnie zablokowanej chłodnicy spalin układu EGR, panuje tak niska temperatura. To dla mnie dość dziwne... Ja raczej wskazałbym zablokowany zawór EGR, który niezamknięty/niedomknięty dopuszcza spaliny do dolotu. Podczas procesu regen. zawór ten powinien być szczelnie zamknięty. Do cylindrów dostaje się wtedy samo powietrze, a resztka tlenu po procesie spalania w nim zawartego, pozwala na utlenianie paliwa z "powtrysków", czyli dalej zwiększenia temperatury, która konieczna jest do spalenia sadzy w DPF w procesie regeneracji. Wskazania czujników temp. na wydechu sprawdzaj po wystudzeniu układu wydechowego. Wszystkie z nich powinny wskazywać w miarę tożsamą wartość. Edytowane 8 godzin temu przez Tomnik
Muskel1 Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu Miałem ostatnio u mnie A6 z CNHA kolegi (z resztą kolejne CNHA). Ta sama sytuacja. Na pierwszey ogień poszły czjniki RC, czujniki temp. do wymiany, bo było podobnie. Niestety było worst case, co w sumie już przypuszczaliśmy, ale człowiek zawsze ma odrobinę nadziei. Chłodnica EGR była do wymiany.
Tomnik Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu (edytowane) OK. Ale ja chciałbym wiedzieć "warum" przy słabym lub braku przepływu przez chłodnicę spalin układu EGR ta temperatura jest tak niska... (patrz mój poprzedni wpis, który edytowałem). Edytowane 8 godzin temu przez Tomnik
Tomnik Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu (edytowane) Tu podobna sytuacja z odczytami czujnika nr 1 https://a4-klub.pl/topic/504800-czujnik-temperatury-spalin-w-audi-a4-b8-20-tdi/#comment-5816522 Edytowane 7 godzin temu przez Tomnik
kajto01 Opublikowano 7 godzin temu Autor Opublikowano 7 godzin temu Będziemy sprawdzać paramenty podczas wypalania. Wymiana czujnika jest mniej problematyczna niż całej chłodnicy Ogólnie chłodniczka była wyciągnięta i czyszczona. Jaki element sprawia tam problem, że należy ją wymieniać całą?
Muskel1 Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu Warto sprawdzić parametry czujników i ewentualnie wymienić tak ja kolega @Tomnikwyżej napisał. 4 minuty temu, kajto01 napisał(a): Jaki element sprawia tam problem, że należy ją wymieniać całą? Cała chłodnica była zapchana na amen.
kajto01 Opublikowano 7 godzin temu Autor Opublikowano 7 godzin temu w moim przypadku zapchany na amen był intercoller, chłodnica egr nie była tragiczna, egr tez względny (widziałem tylko zdjęcia i ile mogę to wierzę na słowo mechanikowi bo to dobry znajomy ). Wleciał nowy IC a chłodniczka podobno wyczyszczona. Pozostaje jedynie ten czujnik. Muszę z mechanikiem to osobiście sprawdzić bo teraz nie daje mi to spokoju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się