michalspam94 Opublikowano Wtorek o 14:10 Opublikowano Wtorek o 14:10 (edytowane) Oparty na Module KOMFORT (BCM2) 8K0907064GJ 2012+ Wszystkie kodowania podane są dla modułu 8K0907064GJ, natomiast w przypadku pozostałych modułów wspierających KESSY kodowanie jest podobne. Materiał oparty jest na module 868MHz i kluczyku 868MHz. Dla Modułów 433MHz i 315MHz należy dobrać moduł i kluczyk wg katalogów. Jeżeli Twoje auto nie miało wymienianego modułu BCM2, to prawdopodobnie będziesz musiał go wymienić, aby działało KESSY. W moim przypadku miałem w aucie moduł 8K0907064GD, który musiałem wymienić na 8K0907064GH lub wyższy - wybrałem najwyższy z tej serii dla mojej częstotliwości czyli GJ. Wg moich obserwacji KESSY powinno działać w modułach: Seria pierwsza (jedna litera): - 8K0907064D (868MHz) - 8K0907064E (868MHz) - 8K0907064G (315MHz) - 8K0907064H (315MHz) - 8K0907064L (433MHz) - 8K0907064Q (868MHz) - 8K0907064S (315MHz) Seria druga (dwie litery, pierwsza litera A): - 8K0907064AD (868MHz) - 8K0907064AE (868MHz) - 8K0907064AG (315MHz) - 8K0907064AH (315MHz) - 8K0907064AL (433MHz) - 8K0907064AQ (868MHz) - 8K0907064AS (315MHz) - 8K0907064AT (433MHz) Seria trzecia (dwie litery, pierwsza litera B): - 8K0907064BQ (868MHz) Seria czwarta (dwie litery, pierwsza litera C): - 8K0907064CD (868MHz) - 8K0907064CG (315MHz) - 8K0907064CH (315MHz) - 8K0907064CQ (868MHz) - 8K0907064CS (315MHz) - 8K0907064CT (433MHz) Seria piąta (dwie litery, pierwsza litera D): - 8K0907064DD (868MHz) - 8K0907064DE (868MHz) - 8K0907064DG (315MHz) - 8K0907064DQ (868MHz) - 8K0907064DS (315MHz) - 8K0907064DT (433MHz) Seria szósta (dwie litery, pierwsza litera E): - 8K0907064EF (868MHz) - 8K0907064EH (868MHz) - 8K0907064EJ (868MHz) - 8K0907064EM (315MHz) - 8K0907064EP (315MHz) - 8K0907064ER (433MHz) Seria siódma (dwie litery, pierwsza litera F): - 8K0907064FF (868MHz) - 8K0907064FH (868MHz) - 8K0907064FJ (868MHz) - 8K0907064FM (315MHz) - 8K0907064FP (315MHz) - 8K0907064FR (433MHz) Seria ósma (dwie litery, pierwsza litera G): - 8K0907064GF (868MHz) - 8K0907064GH (868MHz) - 8K0907064GJ (868MHz) - 8K0907064GM (315MHz) - 8K0907064GP (315MHz) - 8K0907064GR (433MHz) Seria dziewiąta (dwie litery, pierwsza litera H): - 8K0907064HF (868MHz) - 8K0907064HH (868MHz) - 8K0907064HJ (868MHz) - 8K0907064HM (315MHz) - 8K0907064HP (315MHz) - 8K0907064HR (433MHz) Seria dziesiąta (dwie litery, pierwsza litera J): - 8K0907064JF (868MHz) - 8K0907064JH (868MHz) - 8K0907064JJ (868MHz) - 8K0907064JM (315MHz) - 8K0907064JP (315MHz) - 8K0907064JR (433MHz) Seria jedenasta (dwie litery, pierwsza litera K): - 8K0907064KF (868MHz) - 8K0907064KH (868MHz) - 8K0907064KJ (868MHz) - 8K0907064KM (315MHz) - 8K0907064KP (315MHz) - 8K0907064KR (433MHz) Kluczyki z KESSY: - 8K0959754D (868MHz) - 8K0959754BR (868MHz) - 8T0959754F (433MHz) - 8T0959754G (315MHz) Do zakupu: N90947201 - 2szt (nakrętka M5) N90985501 - 1szt (śruba 5x12) N90840103 - 2szt (śruba 4x14) 8K0907247 - 3szt (antena) - w przypadku Q5 potrzebne są 4 anteny 8K0919132 - 1szt (osłona anteny bagażnika) 4G8927753 / 4G8927753A / 4G8927753B - 4szt (czujnik klamki Continental) - ja kupiłem razem z podświetlanymi klamkami od Audi A7 - kupujemy tyle ile mamy klamek drzwi w aucie 8K0959754D - kluczyk (moje miały już taki nr) 8K0905217A - przycisk uruchamiania silnika / zapłonu Uchwyt anteny drzwi - wg auta: 8T8839915 - Audi A5 Sportback (mój samochód pomimo braku KESSY uchwyt już miał) 8K0839915C - Audi A4 B8 W przypadku przedlifta: 8T0837343 - 4szt (magnesy) Panel środkowy z otworem na przycisk - jeżeli nie pasuje żaden z listy poszukaj odpowiedniego dla siebie: MMI: 8T0919609G 8T0919609C Concert: 8K0864261A U siebie kupiłem panel od przedlifta i przełożyłem przyciski (MMI 3G Basic pasuje) Wiązka Wiązkę można kupić gotową lub robić samemu. W moim przypadku padło na gotowca, który pasuje do A4/A5/Q5. Schemat: https://www.dropbox.com/scl/fi/wbnd3mexbuqshz4x7sc14/Kessy.pdf?rlkey=5pse6c96nwlbcvk3lyv4m4d9l&e=1&dl=0 Podłączenie: Wiązkę rozprowadzamy po aucie. W drzwiach podłączamy się do punktów masowych. Przy przycisku podłączamy się do masy i do BCM (przewód od BCM odpowiada za podświetlenie po otwarciu niezależne od włącznika świateł) T32b/1 (czarna). W przypadku ręcznej skrzyni może być puste miejsce. W przypadku automatycznej sprawdzić czy przy lewarku nie ma kostki T10k i w pinie 8 nie istnieje już ten przewód. Jeżeli tak, to dolutować. Montaż anten: Anteny: https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk3/vehicle_electrics/electrical_system/lights_lamps_switches_inside_anti-theft_system/entry_and_start_authorisation_system/overview_of_keyless_entry_system/ Montaż magnesów (tylko przedlift): http://postimage.org/image/7id6fa4jt/ Kodowanie: 46 Moduł komfortu: Bajt 2 Bit 3 -> Zaznaczyć (1) - odpowiada za komfortowe operacje (prawdopodobnie zamykanie szyb przez KESSY) Bajt 5 Bit 2 -> Zaznaczyć (1) Bajt 5 Bit 7 -> Zaznaczyć (1) Bajt 7 Bit 0 -> Zaznaczyć (1) 05 Zezwolenie startu Bajt 0 Bit 2 -> Zaznaczyć (1) 42, 52, 62, 72 Sterowniki drzwi: Bajt 2 Bit 4 -> Zaznaczyć (1) - jeżeli nie ma opcji zaznaczenia należy ręcznie wprowadzić wartość. Przykład jak wyglądała zmiana bajtu 2 u mnie 00000010 -> 00010010 Inne uwagi: Jeżeli chcemy uruchomić tylko funkcję odpalania bez otwierania nie montujemy czujników w klamkach - system może łapać błędy czujników, jednak odpalanie będzie działać prawidłowo. Jeżeli chcemy uruchomić tylko funkcję otwierania bez odpalania nie montujemy przycisku w panelu środkowym - system nie powinien łapać błędów. Link do tematu na forum: Edytowane Wtorek o 14:11 przez michalspam94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się