Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeładowanie turbo w Audi A4 B7 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

po naprawie głowicy, wymianie rozrządu, wymianie turbo pojawił się problem z przeładowaniem (błąd 16618 - regulacja ciśnienia doładowania przekroczona granica regulacji),  auto od ok. 2200 obr./min przyspiesza jakby z lekkim "zachwianiem" (skokowo, a nie z płynną, pełną mocą).

Podobno jest to seria - "bez tuningu". Z ważnych informacji auto posiada LPG, kata brak, druga sonda nie jest wyłączona (stąd zapewne wyskakuje 16804 - układ katalizatorów rząd 1  za małą skuteczność). W związku z powyższym i próbą wyeliminowania problemu wymieniony N75 - ale bez zmian. Na tę chwilę jeżdżone, testowane, diagnozowane i logowane tylko na PB (LPG nie używane).

Proszę o wyrozumiałość, ale jeszcze nie wiem jak wrzucać logi na  forum, więc dołączam je w formie "zrzutów ekranu". 

Znawcą od czytania logów nie jestem - stąd pytania i prośba o pomoc do Was. Dodam, że podczas przyspieszania (prób drogowych) przy otwartym oknie w granicach ok.2300 obr./min słychać takie lekkie piszczenie / "kwiczenie", ale domyślam się, że to spowodowane jest przekroczeniem prawidłowego  ciśnienia doładowania.

Po logach, z tego co dostrzegłem i się "wyedukowałem" to widać ewidentne przeładowania ok. 2400 obr. no i to ciśnienie ładowania turbo sporo przekroczone jak na benzynę. Wydaje mi się, że przepływy mas też wyglądają słabo. Ale ciągle się uczę - proszę o Wasze porady - gdzie i od czego zacząć poszukiwania. 

Nadmienię, że optycznie przeglądałem węże i przewody nie zauważyłem pęknięć, czy przetarć. Prób ciśnieniowych, ani "dymnych" (ze względu na nie posiadanie obecnie do tego narzędzi) nie robiłem. 

 

 

Logi:

2+33:

log_2_33.jpg

31+118+20:

 

log_31_118_20.jpg

c.d._log_31_118_20.jpg

 

31+06+115 :

 

log_31_06_115.jpg

c.d._log_31_06_115.jpg

 

3+20:

log_3_20.jpg.a366862d9bb06108bb4142a7d5098229.jpg

 

 


2+115+118:

 

log_2_115_118.jpg

log_2_33.jpg

 

Edytowane przez gebak
Opublikowano

Najpierw trzeba rozwiązać problem przeładowania potem interpretować reszte logów po naprawie. Turbo przeładowuje dość mocno, jeśli n75 było podmienione i nic się nie zmieniło a turbina była wymieniana to może być problem z ustawieniem gruszki, można zrobić 1 loga z 115 z odpieta wtyczka n75.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...