Delva Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Witam. W swojej B7 wymieniałem silnik następnie robiłem różne rzeczy jak wymiana wężyków i td. Po jakimś czasie pojawił się problem z dymieniem. Najpierw strasznie kopcilo na postoju że nie było nic widać w wstecznym lusterku. Wymieniłem pompowtryskiwaczy po regeneracji po czym problem częściowo został rozwiązany. Zostal tylko czarno-szary dym przy gwałtownym przyszpieszeniu ale też tylko po tym jak auto przejedzie 5-10 km po mieście. Zacząłem wymieniać po kolei czujniki map, różnicy cisnien spalin, pokrywa zaworów (nowy oryginal),sprawdziłem dolot,vacum też sprawdzony,turbina po regeneracji, n75 nowy następnie zamieniłem wtryski znów na nowe od Boscha. Doszedłem do momentu gdzie auto wyrzuca szary dym podczas tylko buta w podłodze i to nie zawsze ( musi być odstęp parę minut żeby znów on się pojawil). Jest szansa że po ostatniej wymiany czujnika różnicy spalin dpf się czysci od syfu?? I jak rozwiązać ten problem . Dziękuję za każdą odpowiedź
Langista Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Pojedź do kogoś na wymuszenie procedury czyszczenia DPF, jeżeli nie pomoże to zostaje kwestia prania go.
Delva Opublikowano 16 Czerwca Autor Opublikowano 16 Czerwca 19 godzin temu, Langista napisał(a): Pojedź do kogoś na wymuszenie procedury czyszczenia DPF, jeżeli nie pomoże to zostaje kwestia prania go. Przed wymiana silnika dawałem dpf na pranie i jednocześnie turbinę. Prawda mówiąc turbinę dawałem jeszcze 2 razy po tym... Właśnie nie mogę ogarnąć dlaczego on tak często się wypala i czasami kopci. Wystarczy że cały tydzień żona jeździ do żłobka i z powrotem. Odrazu kontrolka, podwyższone obroty i trzeba jechać po za miasto zrobić koło 30 km i jest ok
Langista Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca A jakie masz wartości w sterowniku jeżeli chodzi o wypełnienie sądzą? Na DPF @Muskel1 się zna to oceni w wolnej chwili co tam masz.
Delva Opublikowano 16 Czerwca Autor Opublikowano 16 Czerwca 3 godziny temu, Langista napisał(a): A jakie masz wartości w sterowniku jeżeli chodzi o wypełnienie sądzą? Na DPF @Muskel1 się zna to oceni w wolnej chwili co tam masz. Dziwna sprawa. Raz miałem zapełniony na 54% po wypalaniu (koło 20 min) zostało tylko 6% i nagle po parę km wskoczyło na 30 parę %. Nie mogę zrozumieć dlaczego on tak szybko zapycha się. Pewnie to i będzie przyczyna dymieniem przy przyszpieszeniu
Delva Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca Problem daje o sobie znać co raz bardziej. Teraz przy każdym przyszpieszeniu z tyłu jest jasny dym. Tylko podczas spokojnej jazdy autostradą nic nie widać. Obstawiam na turbo bo wtryski już drugi raz robiłem. Przypomnę ze odma nowa oryginalna. Dzięki za każdą podpowiedź
Langista Opublikowano 25 Czerwca Opublikowano 25 Czerwca Wtrysku już drugi raz? Co było za pierwszym razem?
Delva Opublikowano Wtorek o 20:19 Autor Opublikowano Wtorek o 20:19 W dniu 25.06.2025 o 16:14, Langista napisał(a): Wtrysku już drugi raz? Co było za pierwszym razem? Odma była nie sprawna i zrobiliśmy najpierw wtryski drugi raz a później już odme
Langista Opublikowano Wtorek o 20:32 Opublikowano Wtorek o 20:32 Nie kumam, nadal piszesz że wtryski drugi raz, a za pierwszym razem dlaczego i kiedy były robione?
Delva Opublikowano wczoraj o 06:52 Autor Opublikowano wczoraj o 06:52 10 godzin temu, Langista napisał(a): Nie kumam, nadal piszesz że wtryski drugi raz, a za pierwszym razem dlaczego i kiedy były robione? Za pierwszym razem zrobiłem jak wymieniałem na nowy silnik I wiele innych rzeczy. Następnie po przyjechaniu moze 1 tys km auto zaczęło kopcić na postoju . Wina była odma ale mechanik stwierdził że wtryski. Dlatego za drugim razem wymieniłem wtryski a odme dopiero po niestety. Teraz jeżdżę co raz dłużej z tym kopceniem podczas przyszpieszenia i mogę powiedzieć ze kopci zawsze bardzo mocno jak daje wsteczny i o drobinę gaz albo jak ruszam pod dużą górkę. Cały czas obstawiam turbo
Langista Opublikowano wczoraj o 12:52 Opublikowano wczoraj o 12:52 Skoro cały silnik był wymieniany a turbo nie było sprawdzane, to jedyna opcja. Najlepiej rozkręcić dolot i sprawdzić jak wygląda wirnik strony zimniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się