dudigks Opublikowano 10 Sierpnia Opublikowano 10 Sierpnia (edytowane) Witam, mam takie głupie pytanie jaką temperature wody powinna mieć b9 3.0tdi q 272km przy np. dynamicznej jeździe? Bo łapie mi 100C na desce i wyższej nie. Niby czytałem ze przy dynamicznej jeździe może mieć do 105C to prawda? Termostaty wszystkie wymienione ori wraz całym rozrządem i pompa tez ori. Mozliwe ze czujnik przekłamuje? Jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić czy to czujnik? Pozdrawiam Edytowane 10 Sierpnia przez dudigks
Muskel1 Opublikowano 12 Sierpnia Opublikowano 12 Sierpnia Masz na myśli temperaturę płynu czy oleju? Nie pomyliłeś ich? Jakie masz zegary? Analog czy Virtual Cockpit?
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 7 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Masz na myśli temperaturę płynu czy oleju? Nie pomyliłeś ich? Jakie masz zegary? Analog czy Virtual Cockpit? Plynu, tak virtual
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 8 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Masz na myśli temperaturę płynu czy oleju? Nie pomyliłeś ich? Jakie masz zegary? Analog czy Virtual Cockpit? I to tez setke łapie mi gdy wyłącze samochód i wlacze to dopiero się pokazuje tak to w czasie jazdy nie pokaże się termoststy wszystkie wymienione już i dalej to samo myślałem że to pomoże...
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia 1. Dlaczego wymieniałeś termostaty? Wymieniałeś bo najpierw pokazywało wysokâ temperaturę i dlatego wymieniłeś? 2. Czy wymieniłeś z innego powodu i po wymianie zaczęło pokazywać? 3. Wymienione termostaty oryginalne z ASO czy zamienniki?
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a): 1. Dlaczego wymieniałeś termostaty? Wymieniałeś bo najpierw pokazywało wysokâ temperaturę i dlatego wymieniłeś? 2. Czy wymieniłeś z innego powodu i po wymianie zaczęło pokazywać? 3. Wymienione termostaty oryginalne z ASO czy zamienniki? Tak wymieniłem bo pokazywało za wysoką temperaturę wszystko ori
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia Nagle zaczęło pokazywać za wysoką temperaturę czy zawsze tak było? Auto ma oryginalny soft czy po programie? Jeżeli po programie to możliwe, że od tamtego czasu pokazuje za wysoką temperaturę?
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 12 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nagle zaczęło pokazywać za wysoką temperaturę czy zawsze tak było? Auto ma oryginalny soft czy po programie? Jeżeli po programie to możliwe, że od tamtego czasu pokazuje za wysoką temperaturę? Jakoś odniedawna mi się dopiero to pokazuje od grudnia ją mam i dopiero jakos kolo czerwca mi zaczęło tak wyskakiwać tylko ze wtedy już dłuższe dystanse robiłem i dłużej jezdzilem i czasem tez dynamicznie i po zgaszeniu pyk 100C. Soft ori nic nie dłubane
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia Ok. Masz VCDS? Jaką masz wersję softu na VC? Uruchamiałeś Sport layout na VC?
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia (edytowane) 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ok. Masz VCDS? Jaką masz wersję softu na VC? Uruchamiałeś Sport layout na VC? Nie mam dopiero dostęp bym miał kolo 21 sierpnia nic nie uruchamiane i nie grzebane. Mozliwe że czujnik przekłamuje na desce? Edytowane 13 Sierpnia przez dudigks
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia Jest kilka możliwości. 1. Czujnik przekłamuje, dlatego potrzebny VCDS aby sprawdzić rzeczywistą wartość wskazaną przez czujnik. 2. Wskazanie temperatury płynu na VC nie jest jej rzeczywistym odzwierciedleniem. We współczesnych pojazdach konzerny odbiegają od rzeczywistego wskazania temperatury płynu, aby nie niepokoić użytkowników. I tak np. w poliftowych VC nie ma już tego wskaźnika po lewej stronie. W naszych B9 wskazanie tej twmperatura zostało wygładzone i powiedzmy zamrożone przy 90°C, pomimo tego, że rzeczywista temperatura dość mocno oscyluje. I tak na przykład zauważyłem u siebie, że kontrolując temperaturę wskazaną przez czujnik, że już po osiągnięciu 65°C na wskaźniku zapala się dioda pokazująca 90°C i tak trzyma cały czas, nawet gdy temp. płynu osiągnęła 100°C. W czasie tamtego testu nie dałem rady więcej rozgrzać auta, bo nie było możliwości na autostradzie. Nie wiem więc, jaką temp. osiągnął by płyn. Musiałem zwolnić i temp od razu spadła Na wskaźniku nyło cały czas 90°C. Możliwe, że Twój VC interpretuje błędnie wskazania z czujnika (były gdzieś takie przypadki) i po wgraniu wyższego softa do VC problem znikł. Dlatego pytałem o wersję softu. Inna możliwość system nie został odpowiednio odpowietrzony i masz gdzieś powietrze w układzie. Następna możliwość istnieje gdzieś problem termiczny w układzie chłodzenia.
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jest kilka możliwości. 1. Czujnik przekłamuje, dlatego potrzebny VCDS aby sprawdzić rzeczywistą wartość wskazaną przez czujnik. 2. Wskazanie temperatury płynu na VC nie jest jej rzeczywistym odzwierciedleniem. We współczesnych pojazdach konzerny odbiegają od rzeczywistego wskazania temperatury płynu, aby nie niepokoić użytkowników. I tak np. w poliftowych VC nie ma już tego wskaźnika po lewej stronie. W naszych B9 wskazanie tej twmperatura zostało wygładzone i powiedzmy zamrożone przy 90°C, pomimo tego, że rzeczywista temperatura dość mocno oscyluje. I tak na przykład zauważyłem u siebie, że kontrolując temperaturę wskazaną przez czujnik, że już po osiągnięciu 65°C na wskaźniku zapala się dioda pokazująca 90°C i tak trzyma cały czas, nawet gdy temp. płynu osiągnęła 100°C. W czasie tamtego testu nie dałem rady więcej rozgrzać auta, bo nie było możliwości na autostradzie. Nie wiem więc, jaką temp. osiągnął by płyn. Musiałem zwolnić i temp od razu spadła Na wskaźniku nyło cały czas 90°C. Możliwe, że Twój VC interpretuje błędnie wskazania z czujnika (były gdzieś takie przypadki) i po wgraniu wyższego softa do VC problem znikł. Dlatego pytałem o wersję softu. Inna możliwość system nie został odpowiednio odpowietrzony i masz gdzieś powietrze w układzie. Następna możliwość istnieje gdzieś problem termiczny w układzie chłodzenia. A gdzie wejść w vcdsa żeby sprawdzić wartości czujnika. Pluksnke mi robili całego.układu i odpowowtrxone i zalane ori płynem. I gdzie się znajduje czujnik ewentualnie w miarę dojście jest?
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia 4 minuty temu, dudigks napisał(a): A gdzie wejść w vcdsa żeby sprawdzić wartości czujnika. W rozszerzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz z listy (w pasku wyszukiwania) i zaznaczasz. Czujnik jest chyba między głowicami z tego co pamiętam. Musiałbym zobaczyć na schemacie gdzie dokładnie.
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 35 minut temu, dudigks napisał(a): Nie mam dopiero dostęp bym miał kolo 21 sierpnia nic nie uruchamiane i nie grzebane. Mozliwe że czujnik przekłamuje na desce? Nie wiem czy to o to chodziło z softem? Czy gdzieś indziej się wchodzi?
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia Nie to nie to. To na zdjęciu to soft MMI. Mi chodziło w VC.
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): W rozszerzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz z listy (w pasku wyszukiwania) i zaznaczasz. Czujnik jest chyba między głowicami z tego co pamiętam. Musiałbym zobaczyć na schemacie gdzie dokładnie. Okej dzięki wielkie za podpowiedź jak będę miał już możliwość podłączenia kompa to obadam to
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia Teraz, Muskel1 napisał(a): Nie to nie to. To na zdjęciu to soft MMI. Mi chodziło w VC. A gdzie wejść żeby obczaić tego sofra VC?
dudigks Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 37 minut temu, Muskel1 napisał(a): VCDSem odczytasz. A w co tam wejść żeby to odczytać?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się