GroG Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Dzień dobry wszystkim... Jako "pasywny" użytkownik forum "pogłębiałem" do tej pory swoją wiedzę na temat tajników A4... :> przyszedł jednak czas, że i ja potrzebuje pomocy... Sprawa wygląda tak: Około 2 miesiecy temu wymieniłem czynnik w klimatyzacji (pierwszy raz odkąd kupiłem samochód - kij wie kto i kiedy go wymieniał, brakowało niecałej połowy). Po wymianie klimatronik hulał jak "młody bóg"... do czasu. W zeszłym tygodniu na autostradzie strzelił pasek wielorowkowy (prowadziła moja druga połowa - dojechała do domu ok 7 km nie wiedzac co sie stało - trochę się nadtopił i nadymił bo nie pękł całkowicie). W trakcie wymiany (pasek też nie wiem kto kiedy wymieniał, szczerze powiedziawszy wyglądał na oryginalny) próbowałem oczyścić koło sprężarki z nadtopionego paska - można było przesunąć koło sprężarki ręką w jedną i drugą stronę o ok 30 stopni i dalej nie (zdziwiłem się, że mogę je ruszyć). Po wymianie klima nie działa... Po odpaleniu silnika po ok 4 sekundach włącza sie ECON i już nie gaśnie... Podpiąłem VAG'a - żadnych błędów. Grupa 01 w sekcji 08 klimatronik pokazuje zero prądu i ciśnienie 1 bar (ile powinno wynosić, na wyłączonej klimie??). Moje podejrzenia są takie: 1) Padła sprężarka (zablokowała koło i zerwała pasek), 2) Brak czynnika (tego nie mogę teraz sprawdzić), może po wymianie gdzieś nawiał.Choć wątpię bo przed wymianą hulał 7 miesięcy, czyli był szczelny. 3) Padło "koło od sprężarki" - w trakcie gdy pracuje silnik, koło od sprężarki kręci się podczas gdy jej oś nie obraca się wogóle (o ile wiem nie ma w tym modelu sprzęgła elektromagnetycznego tylko wewnętrzny zawór ciśnieniowy). I tutaj pytanie do forumowiczów z tym modelem A4 - czy u Was pod maską sprężarka obraca się cały czas?? Bo u mnie stoi... Chodzi mi o część A na załączonym rysunku.... Za wszelką pomoc i sugestie dziękuje:) Pozdrawiam serdecznie...
pre_pl Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 możesz pokazać kanał 002 z klimatyzacji, to są "ostatnie warunki wyłączenia sprężarki". Ciśnienie 1bar to chyba zdecydowanie za mało...
GroG Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 Właśnie podpiąłem VAG'a i jest tak: grupa 001 0.0 A 0.0% 9.5% 1.0 bar grupa 002 5.0 0.0 0.0 0.0 grupa 003 do 11 wszystkoe w okolicy 200 i 30 pare grupa 11 19.5 C 2940/min 39 OFF grupa 13 19.5% 1160/min 15% 0.0%-> zmienia sie w trakcie gdy silnik nie chodzi grupa 016 .68 V 60 0.66V grupa 017 On ON On 12.4 V grupa 018 clock 4:47 count 2 bits 00000 Load 49% -> zmienia sie gdy silnik nie chodziu grupa 019 00001 000100[br]Dopisany: 17 Maj 2009, 21:06_________________________________________________Dziś próbowałem przekodować klime (na włączonym silniku) po przekodowaniu grupa 002 pokazuje 3.5 3.5 0 0... dziwne...
Włosos Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Myślę,że zatarł ci się kompresor,a jak się zatarł to mógł się rozszczelnić i czynnik chłodniczy wyparował. Jak nie ma ciśnienia w układzie to klima się nie załączy i zawsze będzie na econ. Mogło też tak być,że nie dodali ci oleju do układu,gdy robili tą wymiane,albo poprostu zbieg okoliczności.
GroG Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 Oleju na pewno dolali bo przy mnie gość "puszczał" go z automatu... Albo sprężarka albo sprzęgło o ile w ogóle tam jest... muszę wejść jakoś pod samochód... a kanału nie mam...
antonio Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 koledzy podepnę się pod temat problem w tym, że klima przestała działać w ciągu jednego dnia - rano jadąc do pracy chłodziła a jak miałem wracać już nie! nie włącza sie ten drugi wiatrak przy chłodnicy, błędów brak wrzucam log grupy 001 z klimatronika
gaciu Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Mam praktycznie identyczne odczyty z grupy 001 i też brak chłodzenia. Help!
Włosos Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 dziś zobaczę u siebie jak to sprzęgło działa. wieczorem dam znać
antonio Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 dziś zobaczę u siebie jak to sprzęgło działa. wieczorem dam znać u mnie szpec stwierdził że sprzęgiełko zerwane - jutro jestem umówiony na wymianę (zrobię fotki i wrzucę to ustrojstwo) tutaj jest link do fotek tego sprzęgła http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_sprzeglo_zrywne_kompresora_klimatyzacji_zdjecia-t81803.0.html
SZYCHA Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 A ja zapytam tak ...ma ktoś dane (tolerancje ) dla grup pomiarowych dla klimatyzacji. Szukam od dłuższego czasu i bieda. Pozdrawia SZYCHA
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się