Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z przyspieszeniem


NanYeo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem jest taki że samochód różnie przyspiesza, raz lepiej raz gorzej, zwłaszcza na zimnym silniku jest gorzej. Czasami w miare równo ciągnie a czasami przy 4 tys wyraznie słabnie i dostaje kopa tak kolo 6 tys. Na gazie i na benzynie jest tak samo. Wiem ze vagiem cisnienia ładowania sie nie sprawdzi, ale czy pokaże te wszystkie zaworki itp, od turbiny? i jakie powinno być to cisnienie bo niebawem bede chciał sprawdzić. Podczas przyspieszania słychać metaliczne poklepywanie, chyba to kat którego też już sam nie wiem czy wycinać czy nie bo różne są opinie, niektórzy pisza ze chodzi jak polonez a inni że nie ma różnicy, że turbo zacznie oddychać a znowu inni że bedzie miało za wysokie obroty. Wiec jak to jest z tym wycięciem kata? może niech ktoś się wypowie na ten temat kto już jeździ dłuższy czas bez kata i jaki ma to wpływ na turbine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metaliczne klepanie moze byc oznaka zuzycia lancucha rozrzadu lub popychaczy

przy takim roczniku jak w Twoim aucie trzeba juz przyjrzec sie turbinie

w AEB nie sprawdzisz doładowania Vag-iem trzeba montowa dodatkowy wskaznik

Vag-iem sprawdzisz działanie N75, cisnienie doładowania powinno byc na poziomie 0.55-0.6 bar-a

kata musisz sprawdzic czy nie jest zapchany, jak chcesz to go wyrzuc, turbo odetchnie

i nie musisz martwic sie o to ze za mocno sie rozkręci, od tego jest WG

podpinałes Vag-a? co wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poklepywanie wyraznie dochodzi spod samochodu, turbina była wymieniana (tak mówił poprzedni właściciel) jutro może uda mi się podłączyć pod vaga to napisze co wyszło.

[br]Dopisany: 20 Maj 2009, 17:05_________________________________________________i dzieki za informacje

[br]Dopisany: 20 Maj 2009, 17:05_________________________________________________Właśnie wróciłem od kolesia który zajmuje sie układami wydechowymi. Mówił że całe bebechy katalizatora się rozsypały po układzie wydechowym i to tak brzęczy, do tego jakaś złączka puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wysyp kata

jak go zdejmiesz moze uda Ci sie zobaczyc w jakim stanie jest klapa od WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z sondą lambda? jak wywale kata to bedzie wiecej palil?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiekszony apetyt na paliwo po wywaleniu katalizatora wykazuja auta z dwiema sondami lambda

czyli nie masz sie czym martwic

a w Twoim przypadku auto bedzie palilo minimalnie mniej i bedzie sie lepiej ''zbierac'' na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i faktycznie lepiej się zbiera :good: Dzisiaj w obudowe od kata wsadzili mi rurke, wymienili plecionke i jakąs uszczelke. Auto dużo ciszej chodzi, ma teraz taki fajny pomruk i stało się bardziej dynamiczne. Ale nadal przy 4 tyś jakby minimalnie słabnie. To na bank N75, albo DV albo WG :mysli: a vagiem da się sprawdzic tylko N75 tak?[br]Dopisany: 21 Maj 2009, 19:00_________________________________________________Dzisiaj sprawdziłem prędkość maksymalną cale 150 na benzynie i 165 na lpg. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszna padaczka z prędkoscią

mój przy kompletnie rozp..... turbiinie smigał 200 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vagiem sprawdzisz czy nie jest uszkodzony elektronicznie (test elementow wykonawczych czy jakos tak). Powinien cykac jak ktos tu kiedys pisal. U mnie bylo to samo. Test zrobilem, bledu brak, cykal a i tak bylo 0.2bara. Podmienilem N75 i 0.5 :cool1: Tylko podmianka powie prawde

predkosc to faktycznie kupa ale cos czuje ze w twoim przypadku na nowym N75 sie nie skonczy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vagiem sprawdzisz czy nie jest uszkodzony elektronicznie (test elementow wykonawczych czy jakos tak). Powinien cykac jak ktos tu kiedys pisal. U mnie bylo to samo. Test zrobilem, bledu brak, cykal a i tak bylo 0.2bara. Podmienilem N75 i 0.5 :cool1: Tylko podmianka powie prawde

predkosc to faktycznie kupa ale cos czuje ze w twoim przypadku na nowym N75 sie nie skonczy :gwizdanie:

Dokładnie zdaje się że silnik jest już zdrowo zajeżdżony :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze to juz sam nie wiem czy robić i pakować pieniądze czy sprzedać. A tyle już w niego włożyłem... ;([br]Dopisany: 23 Maj 2009, 20:06_________________________________________________To żeśta mnie pocieszyli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wszystkie przewody od dolotu. Dokladnie!!! Zmierz doladowanie. Sprawdz DV. Przepływka. Sonda. :vaglogi: Wyjmij dmuchawe i sprawdz WG. Te rzeczy mozesz zrobic sam praktycznie bez ponoszenia kosztow. Wszystko jest opisane szczegolowo na forum. Wywal kata. Jak to nie pomorze to bedziesz sie martwil. I bedziemy myslec co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kata już nie mam, przepływka ma niecały rok wiec chyba odpada. Ciezko u mnie z wolnym czasem ale jak bede go miał to postaram się posprawdzac to wszystko samemu.

[br]Dopisany: 23 Maj 2009, 20:52_________________________________________________i nie poddam się tak szybko, szkoda sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od cisnienia doładowania

u Ciebie prawdopodobnie nie ma juz klapy od WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie poddam się tak szybko, szkoda sprzedawać.

pewnie,ze tak-rob go sam-wiecej przyjemnosci,kiedy bedzie jezdzic normalnie...

szkoda sprzedac...jak go zrobisz,wtedy bedzie jeszcze trudniej... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze to juz sam nie wiem czy robić i pakować pieniądze czy sprzedać. A tyle już w niego włożyłem... ;([br]Dopisany: 23 Maj 2009, 20:06_________________________________________________To żeśta mnie pocieszyli....

Spokojnie zrób porządną diagnostykę żebyś wiedział na czym stoisz,później będziesz się zastanawiał co zrobisz z autkiem :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawa wygląda tak: WG i DV szlak trafił, N75 elektronicznie sprawny ale w prkaktyce to nie wiadomo no i turbina nadaje się na szrot. :wallbash:[br]Dopisany: 18 Czerwiec 2009, 15:48_________________________________________________czyli jakies 2 kola

[br]Dopisany: 18 Czerwiec 2009, 15:49_________________________________________________czym grozi jazda z uszkodzoną turbiną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad wiesz ze turbina padla? moze wystarczy WG zmienic i bedzie gralo. DV ok 140. N75 znalazlem kolesia ktory za 150zl oryginaly sprzedaje (wersja z koncowka F a nie C) i daje rok gwarancji. WG to nie pamietam ale kiedys byl temat o tym i chyba jakies 300zl ale nie wiem na 100%.

A turbo sie poci czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówił ze turbina jest uszkodzona i sypie opiłkami. Czy WG bedzie pasowalo od innego 1.8T AEB? [br]Dopisany: 19 Czerwiec 2009, 09:33_________________________________________________słyszał może ktoś o firmie OP turbo w Zgierzu kolo Łodzi?[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2009, 09:35_________________________________________________Zna ktoś nr. katalogowe N75, DV, WG od mojego silnika?

[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2009, 09:39_________________________________________________DV znalazlem za 90 zl ale nie wiem czy bedzie pasowal http://www.allegro.pl/item662377989_zawor_upustowy_turbo_dv_audi_vw_seat_skoda_1_8t.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...