Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wozik mam od ponad roku i wydaje mi się że kiedyś jak by lepiej się auto zbierało, a teraz coś osłabło.

Z tego co pamiętam to kiedyś było tak ze przy 3000obr. nagle włączało się turbo i było momentalne przyspieszenie, a teraz zaczyna się już włączać leciutko powyżej 2000obr. i wydaje się być słabszy.

Mierzyłem się ostatnio z znajomym z silnikiem AEB + quattro i jechaliśmy prawie równo ale on przy zmianie biegów mnie zawsze delikatniej wyprzedzał. Już kiedyś zauważyłem ze trochę długo trwa zanim auto zacznie przyspieszać po zmianie biegu.

Zabrałem się za wyczyszczenie przepływomierza i przy okazji zauważyłem ze rura gumowa co jest założona na na filtr (przepływomierz) była zle włożona i zasysał lewe powietrze. Po wyczyszczeniu przepływki specjalnym preparatem i uszczelnieniu tej nieszczelności, auto jest trochę dynamiczniejsze ale dalej to nie jest to...

Zrobiłem logi przepływki i z tego co znalazłem w necie wychodzi ze jest ok, ale zerknijcie i podsuńcie jakiś pomysł co może być nie tak.

logm.jpg

Opublikowano

Wygląda na to, że wszystko jest ok. Może po prostu już się do tej mocy przyzwyczaiłeś i wydaje ci się, że auto się słabiej zbiera, ale tak to jest że bez względu jaką się ma moc człowiek się do niej przyzwyczaja. Może pora na chipa?

Opublikowano

Przejrzałem na necie inne logi, ale silników AEB bo o AJL jest trochę mało. I wychodzi na to że przepływa pokazuje dobrze, znaczy przy 6000 obr/m pokazuje o około 20 g/s więcej niż AEB czyli wydaje mi się że jest ok.

Znalazłem też na forum TT iż przepływie sprawdza się poprzez pomnożenie mocy silnika przez 0.8

Czyli 180*0.8=144, a mój wynik przy 6160obr. wynosi 143g/s, wiec też wydaje się być ok.

Jutro jeszcze z loguję N75, ponoć Duty cycle na kanale 025 powinno być około 40-50% dla AEB, więc u mnie chyba podobnie.

Ewentualnie czy macie jakieś pomysły co może być nie tak. Czy przyczyną może być zapchany katalizator?

Opublikowano

Przejrzałem na necie inne logi, ale silników AEB bo o AJL jest trochę mało. I wychodzi na to że przepływa pokazuje dobrze, znaczy przy 6000 obr/m pokazuje o około 20 g/s więcej niż AEB czyli wydaje mi się że jest ok.

Znalazłem też na forum TT iż przepływie sprawdza się poprzez pomnożenie mocy silnika przez 0.8

Czyli 180*0.8=144, a mój wynik przy 6160obr. wynosi 143g/s, wiec też wydaje się być ok.

Jutro jeszcze z loguję N75, ponoć Duty cycle na kanale 025 powinno być około 40-50% dla AEB, więc u mnie chyba podobnie.

Ewentualnie czy macie jakieś pomysły co może być nie tak. Czy przyczyną może być zapchany katalizator?

Hej!

Przelicznik *0,8 jest uśredniony bo wzięto do tego przelicznika jakieś optymalne AFR, ale dobry bo się wszystko zgadza, nawet u mnie po modach :wink4: Jak ci już pisałem seria 150KM powinna zasysać jakieś ~120g/s. Moja seria zasysała 154g/s nie wiedzieć czemu, ale jednym autem nie można się sugerować :wink4:

Pozdr.

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem nowe logi grupy 002, 007 i 025. Pierwszy log to wszystkie te trzy grupy podczas jednego logowania, a drugi to już tylko grupa podczas innego logowania.

Logo robiłem na 4 biegu. Temperatura otoczenia była 23 stopnie, wilgotność powietrza bardzo duża...

U mnie Duty Cycle utrzymuje się 70-80% wieć nie wiem czy przy AJL ma takie być?

Zaczynam się zastanawiam czy przyczyną osłabnięcia, nie może być np. "zapchany" katalizator,

albo może spróbować wymienić świece zapłonowe, na tych obecnych mam już 34 tys. ale czy takie coś może być od świec?

Na początku miałem problem z świecami, ale to wyglądało tak, że jak się porządnie nagrzał to przestawał chodzić na dany cylinder.

logi1506020725.png

Grupa 002, 007 i 025

logi1506g25.png

Grupa 025

Opublikowano

Podłącz pod kolektor ssący jakiś wskaźnik lub manometr to zobaczysz naocznie jakie masz doładowanie i ile u góry trzyma. Takie wróżenie z fusów niewiele da nie mając danych o rzeczywistym doładowaniu. Jeśli doładowanie będzie na dobrym poziomie i układ będziesz miał szczelny to ECU na pewno poda odpowiednią dawkę paliwa i nie ma się czego czepiać wtedy. Może być, że ten katalizator ci się przypchał. Odkręć go i zobacz jak wygląda, czy się nie pokruszył i nie zrobił zatoru. Jeśli nie planujesz wymieniać go na nowy to wywal wkład i jedź na jazdę testową czy coś uwolniło. Tak na prawdę to stare katy niewiele filtrują spaliny, a skuteczną bariere dają silnikowi przez co cierpi przede wszystkim turbo i wszystko(cały silnik) się bardziej grzeje. Spaliny powinny uciekać jak najszybciej w kierunku tyłu pojazdu, a turbo lubi wolny przelot. Jak ma wolny przelot szybciej i łatwiej się wkręca.

Pisałeś, że kiedyś turbo wstawało ci przy 3k Rpm, a to zdecydowanie za późno, bo powinno już przy 2200Rpm. Przy 3 to wstaje moje które dmucha na 260KM :wink4:

Opublikowano

No dzisiaj właśnie podpoiłem prowizorycznie wskaźnik który kupiłem już rok temu. :wink4:

Więc doładowanie wskazuje 0.7 do 0.9. Jak zrobi się trochę ciemniej to postaram się nagrać filmik żeby było widać doładowanie i obroty.

Kiedyś tak było że przy 3k był taki jak by "strzał" i auto od razu przyśpieszało, a teraz jest przy 2.2k i zaczyna się takie delikatne przyspieszenie.

Opublikowano

doładowanie wskazuje 0.7 do 0.9.

+/- 0,2 Bar to znaczna różnica jest.

Opublikowano

Na filmikach widać, że jest 0,8Bar czyli tak jak powinno być w AJL :wink4:

Opublikowano

chcialbym zeby moje dmuchalo do 0.85 bara ;(

ale mniejmy nadzieje ze niedlugo tak bedzie :mysli:

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem logi przepławki w Leonie z silnikiem 1.8T APP 180km i wyglądają zupełnie podobnie jak u mnie.

logileonapp02.png[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2009, 23:30_________________________________________________Odgrzebuję mój stary temat, ponieważ dzisiaj byłem na hamowni i niestety wyszło marne 151KM ;(

Robiłem logi tak na szybko i wychodzą takie jak w postach powyżej.

Czy macie może jakieś pomysł na brak mocy w moim silniku?

Doładowanie też wygląda być OK, zaczyna pompować przy:

2500rpm - 0.6bar,

4000rpm - 0.9bar,

6000rpm - 0.6bar

Wstawiam wykres z hamowni.

20091204195.jpg

Opublikowano

Przyjrzałem się teraz jeszcze raz temu wykresowi i jak na moje oko to kat zapchany. Turbo późno wstaje jak na K03 i szybko opada. Powinno już przy tych 2200 Rpm podać te 0,8Bar. Silnik się dusi przez to. Ale już niedługo się poprawi jak założysz moją kat rurę :wink4:

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem kolejne logi i z tego co widzę to nic się nie pogorszyło, przepławka wskazuje powyżej 140g/s, N75 oscyluje w granicach 60-70% i sonda tez nie schodzi na ubogą.

ajl.th.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...