jkr80 Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Witam szanowne Grono Zwracam się do Was z pytaniem, który z olei liqui molly polecilibyście do mojej Żabci? Wg katalogu sklepu (http://www.liquimoly.de/liquimoly/web.nsf/id/ht_oelwegweiser_e.html) do mojego auta mogę zastosować następujące oleje LM: 1 Longtime High Tech 5W-30 2 Top Tec 4200 5W-30 3 Top Tec 4100 5W-40 4 Super Leichtlauf 10W-40 5 Leichtlauf Special LL 5W-30 Tylko olej nr 4 jest półsyntetykiem, a obecnie jeżdżę na Castrolu Magnatecu 10W-40 (półsyntetyk). Na forum znalazłem link do artykułu o olejach (http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf), z którego wynika, że syntetyk byłby najlepszy ze względu na najmniejsze zmiany lepkości w całym zakresie temperatur stosowania. Kolega, który tłumaczył ten dokument twierdzi także że przesiadł się z oleju mineralnego na syntetyk przejechał 12kkm i nic złego sie nie działo. Wg "powszechnej opinii" jest to "przestępstwo" gdyż po takim zabiegu silnik zaczyna szybko być sitkiem. Ja chcę zalać silnik na pewno olejem LM zastanawiam się tylko czy półsyntetykiem czy syntetykiem. Proszę więc o radę, a zwłaszcza tych z Was, którzy mają już podobne doświadczenia za sobą. Pozdrawiam Józek
KartofeL Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Ja nie wiem co było wcześnie zalane do mojej Audi przed kupnem i zalałem w ciemno syntetyk Castrol Edge 5W/30 na 15k km dolałem z 5 litrów do silnika, ostatnio sie to jakoś zminimalizowało, ale mam zamiar zalać na dniach półsyntetyk.
Bogumił Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Ja zalałem LM Top Tec 4100 5W-40, gdyż niby te produkty są aprobowane przez VW (prawie jak Audi) co prawda oni podają na swoich kartach technicznych kody dotyczące młodszych silników niż mam ja, ale gdzieś wyczytałem że te oleje polecane są samochodom z doładowaniem.
Booster Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Zazwyczaj nie wolno schodzic z olejem w dol np: z polsyntetycznego na syntetyk. Jedynym wyjatkiem jest kapitalny remont silnika, w takim przypadku mozna zalac syntetykiem.
jkr80 Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 Wiecie w piątek jak jechałem na wieś zapytałem przez radio czy ktoś przechodził już z półsyntetyka na syntetyk i: odezwał sie mobil, który twierdził, że ma passata i że ten passat do 300kkm jeździł na oleju mineralnym bo poprzednicy oszczędzali, przy 300kkm ów mobil zalał go półsyntetykiem i ztwierdził, że nic się z silnikiem nie stało - wymienił tylko jakąś uszczelkę i ze zrobił juz na tym półsyntetyku 60kkm. Z drugiej strony zastanawiam się czy Ci którzy przestrzegają przed rozszczelnieniem silnika robili to na własnych samochodach. Tak swoja drogą to teraz każdego kto mi poradzi półsyntetyk "bo silnik się rozszcelni zapytam o to czy sam juz uszczelniał swój silnik z tego powodu. Podobnie rzecz miała się kiedyś z gazem, że też wypłucze, wymyje i z silnika sitko - a nieprawda. Jak silnik żęch to nic mu nie pomoże a olej ładować żeby uszczelniał nieekologicznie I MATKA ZIEMIA PŁACZE. Pozdrawiam Józek
jkr80 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam! Dokładnie nie wiem, ale nie wiecej niż do 0,5l/10000km. Wyjatkowo kiedyś wziął więcej ale wtedy jechałem z przyczepą a na niej z 500 kg no i grzałem ze 110. Dziś wieczorem dokładnie zmierzę. Pozdrawiam Józek
Yelo Opublikowano 2 Czerwca 2009 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Olej syntetyczny jest rzadszy od półsyntetyku, dzięki temu też lepiej smaruje, ale też szybciej go będzie ubywać. Przy <0,5l/10kkm możesz pomyśleć o zmianie na syntetyk, chociaż dla tego silnika nie ma to tak dużego znaczenia. Jeżeli zdecydujesz się zmienić rodzaj oleju, to pamiętaj, że 1kkm po wymianie należy ponownie wymienić olej.
jkr80 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2009 "Jeżeli zdecydujesz się zmienić rodzaj oleju, to pamiętaj, że 1kkm po wymianie należy ponownie wymienić olej." Yelo masz na myśli wymianę na syntetyk bez płukania silnika czy z płukaniem? A tak swoja drogą na jakim oleju jeździsz? Widzę, że masz takie samo autko jak ja. Pozdrawiam Józek Ps. Z dokładnego pomiaru zużycia oleju na dziś nici bo nie mam aktualnie w samochodzie czego dolać.
DarekII Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Mój silnik latał na Liqui Molly po przyjezdzie z niemcowni zalałem mobilem półsyntetyk autko chodzi jak zegarek cicho nic nie klepie itd oraz nie zuzywa oleju przebieg 160 000km
Yelo Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Miałem na myśli wymianę bez płukania, jeżeli nic się specjalnego nie działo z silnikiem (jakiś osad zamiast oleju), to raczej takie zabawy nie mają sensu. Ja jeżdżę na półsyntetyku Castrola i o syntetyku nawet nie myślałem, bo dla tego silnika to nie ma większego sensu. Właściwości oleju są bardzo ważne przy silnikach z T, przy naszym silniku to IMO marnowanie $, po pierwsze na wymianę, po drugie na nieco większe dolewki.
jkr80 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 Czołem! No do wymiany mam jeszcze troche bo chyba z 6kkm i nie wiem jeszcze co ostatecznie zrobię ale chyba masz rację, że półsyntetyk wystarczy, przejdę tylko na LM. Mam za to dodatkowo jeszcze pytanie a mianowicie można sprawdzić czy w naszych autkach nie był kręcony licznik? Z tego co się orientuję to jak ktoś przekręcił to już na amen - podobno można sprawdzić w autach od 99 roku. Chcę się więc tylko upewnić bo jak sprowadziłem autko to miało 134kkm ale jak na ten rocznik to chyba za mało (podobno w europie zachodniej 30kkm/rok to normalka). Pozdrawiam Józek
Yelo Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 W aucie nic nie jest logowane poza licznikiem. Możesz podjechać do ASO i poprosić o historię serwisowania auta, tylko pytanie czy takowa istnieje (jeżeli auto jest z Niemiec, to prawdopodobnie tak). Jeżeli dostałeś książkę serwisową, to możesz próbować potwierdzić w ASO jej autentyczność. A najlepiej po stanie auta 30kkm rocznie dotyczy raczej diesli, chociaż są oczywiście wyjątki.
jkr80 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2009 Witam Dzięki. Sprawdzę przy okazji w ASO. Auto było zarejestrowane tylko w Niemczech. Dzieki bardzo za podpowiedzi. odnośnie oleju na jaki się zdecydowałem napiszę po wymianie. Dzięki serdeczne jeszcze raz za podpowiedzi. Pozdrawiam Józek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się