[ALL B5] Różnice pomiędzy silnikami 1.9TDI
0

    37 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Zaczne od tego ze oszukalem sie chyba z pol godziny na forum i nie znalazlem kakretnej odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Chodzi mi mianowiscie jakie sa roznice w silnikach dizla o pojemnosci 1.9. Wiem ze sa te silniki z moca 90, 110, 115, 116 koni. Interesuja mnie najbardzije trzy ostatnie... czym sie roznia i ktory jest naj mniej awaryjny. Albo raczej powinienem ulozyc pytanie ktory ma opinie najmniej awaryjnego bo wiadomo ze jak ktos dba o dizla to bedzie jezdzil i jezdzil a jak nie to ciagle sie bedzie psul. Tak wiec bylbym wdzieczny za odpowiedzi. Pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    cos słabo szukałes :mysli:

    100 115 to silniki pd czyli na pompowtryskach a 90 110 na pompie rotacyjnej, wszystkie maja turbine vnt czyli o zmiennej geometri, niektore 90 maja zwykle turbo (wczesniejsze roczniki)

    Jeśli chodzi o zasadniczą różnice pomiędzy pompą rotacyjną a pompowtryskami -ciśnienie wtrysku pompowtryskiwacz do 2050 bar -pompa rotacyjna Bosch VP 37 900 bar.Wyższe ciśnienie wtrysku-lepsze rozproszenie paliwa,a za tym lepiej wymieszane z powietrzem,lepsze i szybsze spalanie = więcej mocy

    Pozatym pompowstryski są osadzone wraz z wtryskami bezpośrednio w głowicy a ciśnienie wywołuje w nich specjalny wałek obok wałka rozrządu,przez to nie masz strat ciśnienia na przesyle paliwa a na każdy cylinder masz jeden pompowtryskiwacz.No i pompowtryski mają charakterystyczny dość głośny klang,

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a od kiedy pompowtryski maja niezalezny walek? :mysli::cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli ze jednym slowem jakiego szukac ? 110, 115, 116 ? roznica w mocy zerowa tak czy siak jakis wirus by sie przydal zeby to jakos sie toczylo ale ktory bedzie najlepszy biorac pod uwage ze nie byl katowany ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    silniki oprate na pompowtryskach posiadaja wiekszy moment obrotowy, 285 Nm w porownaniu do 235 Nm do opartych na pompie rozdzielaczowej

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Po pierwsze 115 i 116 ps w modelu B5 to ten sam silnik :disgust: na PD

    Dwa: starsza wersia 110PS AFN pod koniec modelu zastapił nowszy ze zmodernizowanym osprzętem silnik AVG 110PS

    ile kasy masz do wydania ? i który rocznik chcesz auta ? wtedy można bardziej się rozwinąć :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O jaki nowy osprzęt chodzi Ci kolego Norbi TDI ? Ja na gdzieś na forum czytałem że zmieniono oznaczenie z AFN na AVG z tego powodu, że skończyła się numeracja tego oznaczenia. Nie mówię, że nie masz racji, pytam z ciekawości.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skrzynia, komputer z bardziej istotnych

    osprzęt turbiny (co do całego turbo niekoniecznie), filtr, dolot z mniej istotnych.

    Poprawili to co było gorsze :naughty: detale ale zawsze coś :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O jaki nowy osprzęt chodzi Ci kolego Norbi TDI ? Ja na gdzieś na forum czytałem że zmieniono oznaczenie z AFN na AVG z tego powodu, że skończyła się numeracja tego oznaczenia. Nie mówię, że nie masz racji, pytam z ciekawości.

    i to jest prawda :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skrzynia, komputer z bardziej istotnych

    osprzęt turbiny (co do całego turbo niekoniecznie), filtr, dolot z mniej istotnych.

    Poprawili to co było gorsze :naughty: detale ale zawsze coś :gwizdanie:

    skrzynie i komputery to caly czas zmieniali od poczatku produkcji nie tylko z afn na avg , zapewniam cie ze komputery afnow tez sie roznia i jest ich sporo[br]Dopisany: 31 Maj 2009, 16:22_________________________________________________

    osprzęt turbiny

    co masz na mysli chyba nie gruszke bo ją wczesniej zmienili na wiekszą

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Po pierwsze 115 i 116 ps w modelu B5 to ten sam silnik :disgust: na PD

    Dwa: starsza wersia 110PS AFN pod koniec modelu zastapił nowszy ze zmodernizowanym osprzętem silnik AVG 110PS

    ile kasy masz do wydania ? i który rocznik chcesz auta ? wtedy można bardziej się rozwinąć :hi:

    30 tys zl, 99-00 najlepiej :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kupuj ajt ajm czyli 116 115 po wiruse bedzie zapitalac jak zla

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no wlasnie szukalem 1.8T ale patrzac po allegro... Tam widac ze jednak kryzys jest :) Ani jedno b5 nie przehcodzi mojego przesiewu :) kiedys jak jeszcze nie mialem pieniedzy uskladanych i sobie patrzylem to byly takie 2,3 na tydzien nad ktorymi mozna bylo sie zastanowic zeby jechac obejrzec. Teraz jak mam pieniadze to nie ma nic... siedze ogladam i kompletna tragedia wiec doszeldem do wniosku ze moze zaweze krag poszukiwan i dizelka poszukam :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    za taka kaske możesz powybrzydzać w b5 i bierz 2000 albo 2001 początek roku ps. a nie lepiej pojechac do naszych sasiadow tam latwiej jest kupic cos dobrego ja zawsze latam do München i zawsze jest w czym wybierać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale kurde euro w takiej cenie ze ja sam nie wiem :) osobiscie wolalbym 1.8TQ ale nie wiem jak wyjdzie w niemczech a dizel na pewno jeszcze drozej wyjdzie :) Wiadomo ze jak pojedziesz do niemiec to wiesz co kupujesz :) (o ile nie bierzesz auta od turasa czy innego wynalazka). Takie cos by mi najbardzije pasowalo ale przy cenach euro to tylko sie zaplakac. Z drugiej strony handlarze nie maja euro taniej tylko kupuja gorsze auta :) i slatego jeszcze na tym zarabiaja. No jeszcze sie bede msuial zastanowic powaznie :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale kurde euro w takiej cenie ze ja sam nie wiem :) osobiscie wolalbym 1.8TQ ale nie wiem jak wyjdzie w niemczech a dizel na pewno jeszcze drozej wyjdzie :) Wiadomo ze jak pojedziesz do niemiec to wiesz co kupujesz :) (o ile nie bierzesz auta od turasa czy innego wynalazka). Takie cos by mi najbardzije pasowalo ale przy cenach euro to tylko sie zaplakac. Z drugiej strony handlarze nie maja euro taniej tylko kupuja gorsze auta :) i slatego jeszcze na tym zarabiaja. No jeszcze sie bede msuial zastanowic powaznie :)

    dokladnie przeciez za darmo ich nie dostaja ,do 5000 tys euro kupisz spokojnie dodaj z 1500 koszty wyjazdu i 1500 koszty rejestracji i masz co chcesz i jeszcze ci zostaje z tych 30 tysi na wirusa

    masz przykladowy link http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=6001&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&ambitCountry=DE&zipcode=8&export=ALSO_EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=97&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&siteId=GERMANY&customerIdsAsString=&crossBorderSearchEnabled=true&lang=pl

    spójrz na przebiegi przynajmniej jakies realne

    a tu limuzynka

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=113571141&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=97&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxPrice=6001&ambitCountry=DE&zipcode=7&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&crossBorderSearchEnabled=true&lang=pl&pageNumber=1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    100 115 to silniki pd czyli na pompowtryskach a 90 110 na pompie rotacyjnej,

    Witajcie,

    Powoli zabieram się do poszukiwań (i trochę do doedukowania) mojej wymarzonej A4 B5 Sedan 1,9 TDI. Interesuje mnie rocznik 99-00, po ostatnim lifcie. O ile 20 tyś PLN na to starczy ;-) Autko chciałbym do zwykłej, spokojnej, ludzkiej, kulturalnej i rodzinnej jazdy - zero tuningów, chiptuningów itd.. Więc pytanie celem upewnienia... 1,9 TDI 110 koni w roczniku 99-00 to będzie motor bankowo bez pompowtrysków? Bo właśnie nie chcę silinika na pompowtryskiwaczach.. I drugie pytanie - jakie kody silnika w tym roczniku będą bankowo bez pompowtrysków...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak będzie na pompie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzięki. a jakie kody mają te 110-konne silniki bez pompowtrysków w tych rocznikach?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    :szukaj:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co znalazłem wczesniej to AFN i AVG (produkcja 2/96-10/00), ale chciałem się upewnić stąd moje pytanie wyżej,.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    :good:

    dokładnie, ale ja bym szukał aita na PD a nie na pompie... chyba że chcesz lać gnojówkę

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jestem zrażony opowieściami o pompowtryskach i kosztach napraw + przykład bliskiej mi osoby, choć to akurat był Paszczak B5. może jak spędzę tysiąc godzin na tym forum to mi się to odmieni?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    pompowtryskach i kosztach napraw

    :polew::decayed:

    Jak Ci sie pompa wysra to koszty będą takie same a trudniej będzie znaleźć coś godnego

    No ale nic czytaj i to Twoje auto będzie :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dlatego jak mówiłem, to nie finalna decyzja.. wierzę że Klubowicze pomogą i doradzą :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Po lifcie na pompie o mocy 110 będzie tylko AVG, trochę słabszy od PD, cichszy ale spalanie mimo iż w katalogu wygląda identycznie to AVG ma na pewno mniejsze.

    Nigdy nie miałem okazji użytkować długo AJM ale sam się zastanawiałem nad jego kupnem i jednak wybrałem AVG i jakoś wydaje mi się że słusznie.

    A tak w sumie to PD to wytwór VAG z którego już zrezygnowano na rzecz Common Rail więc na pewno takie doskonałe to nie jest i nie było.

    A Common Rail w innych markach stosuje sie mniej więcej od czasów PD w VW/Audi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wszytko ma wady, cr tak samo, pompa też

    a w 99 były jeszcze AFNy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    to PD to wytwór VAG z którego już zrezygnowano na rzecz common rail więc na pewno takie doskonałe to nie jest i nie było.

    też tak słyszałem stąd moje wątpliwości.. ;(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy