Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Wiatrak chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...witajcie mam maly problem.po odpaleniu silnika(1Z) od razu zalacza sie wiatrak.nie mam klimatyzacji od razu mowie.czytalem posty ze siniki 1z nie maja wiskozy, ale co moze byc przyczyna tego ze juz na zimnym wiatrak chodzi.silnik lapie termperature 90 stopni po jakichs 8-10km i trzyma ladnie. gdy zgasze silnik zarowno na cieplym jak na zimnym wiatrakiem moge swobodnie krecic, a przy wiskozie chyba tego sie nie da zrobic, albo przynajmniej czuc opor.poradzcie.pzdr

myslalem moze ze ten czujnik przy chlodnicy wariuje i zle temperature czyta, ale wtedy to chyba wiatrak by sie od razu po przekreceniu zaplonu wlaczal a u mnie po odpaleniu silnika, wiec to chyba nie ten czujnik. sam nie wiem :confused4:

Opublikowano

masz wiskoze i na niej sprzęgiełko po odpaleniu zimnego silnika wiatrak powinien się kręcić tak to już jest i mogłbyś go nawet palcem zatrzyma tylko i wyłącznie na zimnym silniku na tomiast jeżeli silnik miałby swoją temp. 90 st to palcami nie mógłbyś już tego zrobić bo by ci palce urwało jężeli u ciebie temperatura nie przekracza 90 st i silnik się nie przegrzewa to wszystko jest ok ja też mam wisko i u mnnie też tak chodzi jak u ciebie

wszystko jest OK

P.S Zakładam że nie masz dodatkowego wentylatora elektrycznego

Opublikowano

czyli silniki 1z(w audi b4 byl taki) maja wiskoze???a jak na 100% to stwierdzic???wlasnie sprawdzilem dokladnie i wiartrak u mnie jest na lozysku ktore napedza pasek alternatora...jest jakis sposob zeby sprawdzic czy wiskoza poprawnie dziala?po ilu km silniki wam lapia temperature 90* ???

Opublikowano

W silniku 1Z jest wiskoza (łożysko wiskotyczne)

poczytaj o sposobie działania łożysk wiskotycznych i nie będziesz takich pytań zadawał.

:szukaj: google :this:

--------------------------

właściwie to to jest metoda działania :

"od razu po odpaleniu sie zalacza ale jak silnik nabiera temperatury to kreci sie coraz szybciej"

Opublikowano

czyli silniki 1z(w audi b4 byl taki) maja wiskoze???a jak na 100% to stwierdzic???wlasnie sprawdzilem dokladnie i wiartrak u mnie jest na lozysku ktore napedza pasek alternatora...jest jakis sposob zeby sprawdzic czy wiskoza poprawnie dziala?po ilu km silniki wam lapia temperature 90* ???

Witam,

W audi 80 B4 z silnikiem 1Z wiska nie ma. Przynajmniej u mojego ojca, auto ostatni wypust XII '94...

Opublikowano

Tak jak Doman13 pisze w Audi A4 1Z jest wiskoza :wink4: w B4 może i nie :no:

Opublikowano

Zgadza się w A80 B4 z silnikiem 1Z z 94 r. wiska w Etce nie znalazłem.

Ale w budzie B5 już jest.

Opublikowano
silniku 1Z jest wiskoza (łożysko wiskotyczne)

poczytaj o sposobie działania łożysk wiskotycznych i nie będziesz takich pytań zadawał.

no wlasnie czytalem i wszedzie pisza ze jak poprawanie dziala wiskoza to na zimnym silniku kreci sie lekko a na cieplym z oporem duzym.u mnie czy zimny czy cieply mozna zakrecic wiatrakiem bez wiekszej roznicy...moze ten typ tak ma.moze dam sobie z tym spokoj skoro temperature auto trzyma, tylko zauwazylem ze wolniej mi sie nagrzewa niz poprzednie diesle ktore mialem, stad moje ciekawosc czy to nie wina tego ze wiatrak caly czas chodzi.pzdr

Opublikowano

silnik 1Z wolniej się nagrzewa (ok 10 min jazdy w zimę). Lato ok. 6-8 minut.

ten typ tak ma

Opublikowano

jężeli ci się silnik nie przegrzewa to wszystko jest ok poprostu ten typ tak ma. A jak chcesz sprawdzić czy wszystko jest ok z wiskozą to sprawdź czy nie ma luzów na wiskozie jak byś zauważył jakiś luz większy to się nie zastanawiaj tylko wymień koszt nie jest duży a będziesz miał spokój

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...