Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Obniżenie -30mm, a progi zwalniające/krawężniki itp itd


Tomson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam się do zakupu Pro-kitu Eibacha -30mm. Nigdy nie miałem do czynienia z obniżonym zawieszeniem i zastanawiam się czy taki 'upośledzony' samochód nadaje się do codziennej jazdy ;) Wiem, że -30 to nie jest aż tak dużo i właśnie dlatego mam nadzieje, że będzie OK! Jak użytkuje się taki obniżony samochód? Pytam głównie o progi zwalniające, krawężniki itp itd. Nie chodzi mi o dziury i nierówności, bo to wiadomo, że jest twardziej i bardziej się skacze ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo tez zalezy na jakich felgach bedziesz jezdzil. Im wieksza felga tym auto stoi wyzej. Do -30mm to juz te 17" wypada miec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-30 do codziennej jazdy jest non-problematyczne.

Progi zwalniające, podjeżdżanie pod krawężniki - ne ma problema :naughty:

Jedyne na co musisz uważać, to parkowanie przodem przy krawężniku, a właściwie na/nad nim.

Jak przytrzesz spodem taki krawężnik, to ciężko zdjąć samochód z niego. Trzeba zjechać, a wtedy zderzaczek spada, niestety.

Ale jak zrobisz to delikatnie, to uchwyty powinny ocaleć, a wtedy trochę treningu i zakładasz zderzak moment :naughty:

Sponsorem moich treningów była Żona (tyż moja :decayed:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp :) na dniach zamawiam sprężynki ;) wtedy jeszcze tylko fele do polerki i pochwale się w końcu moją siekierą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dodam tylko, że jeśli amorki mają już najlepsze lata/km za sobą, to czeka Cię szybka wymiana, więc może warto pomyśleć, czy od razu tego nie zrobić (nie będzie płacił dwa razy za wymianę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze edmondo - zostawisz stare amory, to za chwilke zrobisz poprawkę z rozrywki, bo Ci padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-30 nie będzie problemowe tak jak koledzy pisali

warto też odrazu założyć twardsze amorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3 amorach mam po 70% i na 1 jest 30% wiec tego wymienię :)

tylko twoje dotychczasowe amory będą cały czas przykucnięte o 30mm i dlatego szybciej padną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem :P ale 70% to jeszcze dobry wynik skoro nowe mają około 80%, więc nie będę ich na razie zmieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem :P ale 70% to jeszcze dobry wynik skoro nowe mają około 80%, więc nie będę ich na razie zmieniał

Przygotuj się na znacznie szybsze zużywanie się amorów niż przy dedykowanych sprężynach. W poprzednim B6 z 75% spadły do 40% w 1.5 roku.

W obecnym aucie zdecydowałem się na zmianę kompletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki wymienia się tylko parami (tak dla przypomnienia).

Już kiedyś pisałem, ale napiszę raz jeszcze. Amorki u siebie miałem ok. 65-62% przód i 58-55% tył.

Po założeniu sprężyn -35mm, amorki do wymiany były po 3 ... tygodniach !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy polecacie amorki sportowe? bo na allegro nie widzę, żadnych do B6... tylko zawiechy gwintowane za 4500zł :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do B5 założyłem MTS Technik - znalezione na allegro. Cena niezła i jak na razie jestem zadowolony (jakieś 10 tysi zrobione i wszystko gra).

Do B6 to nie wiem czy takie robią, ale polecane są Bilsteiny (cena niezła) i chyba Sachs ma też jakiś model twardszy i niższy, o ile dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/item647064763_bilstein_amortyzator_audi_a4_sedan_kombi.html

i taki bilstein to by pasował do tych sprężynek? to jest sportowy amor czy oryginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest model B4, czyli dedykowany do normalnej wysokości, ale podobno są trochę twardsze (zasłyszane).

Teoretycznie nowy amor przy obniżeniu -30 powinien wytrzymać "normalny" przebieg - taka panuje opinia na forum (osobiście nie sprawdzałem).

"Sportowy" Bilstein to model B6, tylko cena mnie powaliła (do B5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...