pawelmienko Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 zabieram sie do wymiany uszczelniacza walu bo coraz mocniej zaczyna mi kapac wiem ze bede musial do tego rozebrac przód auta ale nie wiem dokladnie co mam zdemontowac (gdzie i jakie sruby mam odkrecac)i jakich narzedzi urzyc prosze o porady bo jak juz sie zato zabierac ko konkretnie zeby mnie nic po drodze nie zaskoczylo
marewel Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Sory ale jak nie wiesz jak sie do tego zabrac to lepiej zlec specjaliscie. PS musisz zdemontowac m.in pasek rozrzadu.
pawelmienko Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 a to jest az taka powazna robota??moze glupio pytam ale chcialbym wiedziec bo jakies pojecie na temat mechaniki mam ale moze sie okazac niewystarczajace[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 18:48_________________________________________________a zawsze zanim sie za cos zabiore to wole sie upewnic co i jak a przed chwila wyczytalem na forum audi ze demontaz zderzaka i pasa przedniego zajmuje ok 15 minut nie wiem tylko czy to prawda i co musze zdemontowac a co mozna zostawic
rikardo Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Może i ktoś zdemontował przód w 15 minut ale to nie wyścig z czasem i jak tego nie robiłeś to zejdzie ci na pewno dłużej. Tak po krótce to musisz zdemontować zderzak, wypuścić płyn chłodzący, rozpiąć kable z elektryki znajdują się obok zbiorniczka oleju wspomagania pod czarną plastikowa osłoną, odpiąć linkę od zamka klapy, odkręcić chłodnicę klimatyzacji i odchylić ją na bok, odkręcić opaski na gumowych wężach od dolotu, odkręcić przedni pas. Następnie przedni pas zdejmujesz i odstawiasz i masz dostęp do silnika gdzie musisz zdjąć paski od klimy i alternatora oraz odkręcasz tłumik drgań skrętnych który jest przykręcony do koła zębatego znajdującego się na wale (odkręcone śruby powinny być zastąpione nowymi) i chyba trzeba odkręcić rolkę od napinacza alternatora aby zdjąć osłony od rozrządu. Następnie ustawiasz rozrząd jak do wymiany i zdejmujesz pasek rozrządu, blokujesz wał aby odkręcić śrubę którą jest przykręcone koło rozrządu do wału (przy tej okazji najlepiej te małe koło wymienić na nowe ale oryginalne oraz nową śrubę i masz dostęp do kołnierza uszczelniającego z uszczelniaczem. Pomocna by ci była książka Sam naprawiam a4 a jak nie masz to napisz na PW mam w wersji elektronicznej. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się