Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Obieg wewnętrzny


gumis1985

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam pytanko odnośnie panelu sterowania nawiewami. Ostatnio chciałem włączyć obieg wewnętrzny, a tu nic. Obrazek samochodzika pali się tylko w trakcie trzymania wciśniętego guzika, na włączonej klimie natomiast nie ma problemu. Obieg wewnętrzny się załącza. Czy to normalne w audi a4 1995. Z góry dzięki za jakies podpowiedzi. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mysli: jak dobrze pamiętam to kiedyś też miałem taki problem ale teraz jak nacisnę obieg wew. to automatycznie załącza się klima i po prostu ja ręcznie wyłączam i mam obieg wew. bez klimy. Zobacz może tobie też tak to działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy testowaniu klimy miałem dokładnie tak samo - samochodzik świecił się tylko podczas trzymania przycisku obiegu wewnętrznego. Kilka razy naciskałem i za którymś razem po prostu zaskoczył. Próbowałeś włączać obieg na postoju czy w trakcie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to nie to ale napiszę... U mnie gdy mam nawiew przedniej szyby włączony (żółta dioda obok przycisku) to jest efekt jak opisujecie, nie daje się wcisnąć obieg zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek klapy padł.

mam to samo i jestem umówiony na naprawę za 2 tygodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doman13 nie ma potrzeby jechać do elektryka, wystarczy się dowiedzieć jak wyjąć ten silniczek, przeczyścić komutator sprajem do styków i silniczek ożyje, chyba że całkiem padł to wtedy wymiana, ale tak czy inaczej zaoszczędzisz sporo kasy za wymianę. Ja tak czyściłem silniczek od nawiewu na kratki i jest ok. Próbowałem też wyjąć ten silniczek z klapy bo często mi brzęczy podczas jazdy i nie dało rady, podejrzewam że trzeba go wyjąć razem z klapą przez otwór od filtra kabinowego ale nie chciało to badziewie wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeżdzę do elektryków, jeżdzę do grzanka, naszego forumowego szamana.

On zrobi to szybciej i nic przy okazji nie popsuje.

Z tego co wiem to ten silniczek jest za nagrzewnicą i trzeba ją wyjąć by się do niego dostać.

Nie wiem czy deski nie trzeba zdejmować... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek klapy obiegu zamkniętego jest z jej prawej strony. Widać go po zdjęciu obudowy filtra kabinowego. Trzeba zdemontować schowek pasażera żeby odpiąć wtyczkę silniczka i chyba jakiegoś czujnika który jest w obudowie klapy. Jak to próbowałem rozebrać to wyglądało jak by była możliwość wyciągnięcia od góry poprzez otwór wlotu powietrza do kabiny całej obudowy klapy razem z silniczkiem, ale coś mi to cholerstwo trzymało. Jak wyciągnie Ci ten silniczek to bardzo bym Cię prosił abyś dał mi znać jak go wyciągnął. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wiesz że

Tyle, że najciekawsze jest to,że jak mam włączona klime to bieg wewnętrzny działa, czyli to teoretycznie silniczek zaskakuje :confused4:

Ja jak zdejmę filtr pyłkowy i wtedy włączę i wyłączę obieg wewnętrzny to dopiero wtedy widzę że że ta klapa stoi ciągle otwarta

Według mnie to trzeba jednak wyjąć całą nagrzewnicę, by się do tego silniczka dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie da się wyjąć silniczka przez filtr kabinowy.

By się dostać do silniczka trzeba wyjąć nagrzewnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że odgrzebuje temat...

też mam problem z obiegiem wewnętrznym. Jeszcze latem działał idealnie, lecz jakiś czas temu działa tylko wtedy gdy zapala się "szronik" od klimy i nie jest to tylko podświetlony obieg wewnętrzny na panelu klimatronika a faktycznie klapa otwiera się i zamyka (odkręcałem schowek i zaglądałem).

Klapa od obiegu również otwiera się gdy wyłączam całkowicie nadmuch. Tak więc silniczek działa!! A wina musi być po stronie elektroniki.

Czy któryś z kolegów wypowiadających się wcześniej doszedł o co w tym wszystkim chodzi i w jakiś sposób naprawił to, czy może lepiej dać sobie z tym spokój??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam małe sprostowanie , klapa obiegu wewnętrznego jest sterowana elektrozaworem który otwiera podciśnienie, i nie ma tam żadnego silnika .tez mam problem z obiegiem wew. bez wł.klimy ale myślę ze problem może leżeć po stronie sterownika klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega krzychu ma racje .

Wiec tez myslalem ze silniczek mi padl juz zabralem sie za rozbieranie deski ale przez przypadek zobaczylem wolny wezyk wychodzacy z elkektrozaworu chwile popatrzylem gdzie mozna ga wpiac zobaczylem miejsce w takiej malej czarnej "gruszce" (niewiem jak fachowo sie to nazywa)i klapa odrazu zadzialala (musialem go odpiac przez przypadek przy wymianie wentylagtora).

Tu wiec moje pytanko wiec za co odpowiada silniczek obieg wewnerztny dzaiala klapa dolna sie zamyka czy ta zaraz pod filtrem tez powinna sie zamykac???

link do filmiku ktory nagralem komorka

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to u mnie wygląda to troszkę inaczej... może dlatego że mam wersje po 1 lifcie.

Do silniczka dochodzi kilka kabelków (żadnego wężyka), a gdy włącza się obieg wewnętrzny słychać charakterystyczne "warczenie" dla silników elektrycznych. Tak jak wspominałem wcześniej silniczek działa tylko przy włączonej klimie, więc zapewne musi być jakiś problem ze sterownikiem w klimatroniku... w każdym razie dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kodowanie sterownika climatronic na vagu wrzucić kod 1111 i recyrkulacja będzie się włączała razem z klimą, klimę można wtedy wyłączyć normalnie na panelu "śnieżynką" a obieg pozostaje zamknięty czyli recyrkulacja normalnie włączona (samochodzik na panelu świeci się) zimą kiedy klima z automatu się i tak i tak nie włączy bo temp. na zew. jest < -3'C wciśnięcie recyrkulacji włącza samą tylko recyrkulację. Denerwowało mnie że nie mogę włączyć obiegu zew. bez klimy, jeszcze nie jest idealnie bo klima nie powinna się włączać wraz z recyrkulacją tylko jak sami sobie tego zażyczymy naciskając "śnieżynkę" no ale może to ma jakiś swój cel mi nie znany, może jest jakiś kod dla sterownika po zatwierdzeniu którego chodziło by tak jak w wersie wyżej opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem a a4 b5 95r.. Chciałem włączyć obieg wewnętrzny, a tu nic. Obrazek samochodzika pali się tylko w trakcie trzymania wciśniętego guzika ale jak kupowałem auto to poprzedni właściciel mówił że ten typ tak ma i pokazał mi jak włączyć obieg wewnętrzny poprzez kombinację guzików w klimatroniku. teraz dokładnie nie pamiętam co to była za kombinacja ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czemu tak zadziałał obieg wewnętrzny a nie w tradycyjny sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przed lifcie niema silniczka tylko podciśnienie które jest sterowane elektrozaworem. Często jest tak że w tym cyliderku który popycha klape pęka w środku guma. Po odkręceniu schowka można łatwo wykluczyć czy to elektrozawór czy cylinder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...