Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Zawieszenie tył - górny wahacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nie jestem częstym bywalcem, dlatego na wstępie przepraszam, że z pytaniami tylko wyskakuję. Obiecuję, że się to zmieni.

Mam do wymiany górny wahacz mojej niuni. Wahacz znajduje się z tyłu można go zauważyć nad kołem. Z tego co widzę to jedyny metalowy wahacz w całym zawieszeniu, mało tego, nigdzie go nie mogę dostać. Nawet zdjęcia Wam nie podrzucę, bo nie ma na sieci. Po prostu szok, przewertowałem już wszystko.

Czy ktoś naprawiał tylne zawieszenie w swojej A4 quattro? Może macie jakieś doświadczenie w tym temacie? Podzielicie się ze mną?

Pozdrawiam,

Adimas.

P.S. W sobotę będę wymontowywał ten wahacz. Podejrzewam, że skończy się na dopasowaniu gumek i sworzni.

:quattro:

Opublikowano

A z jakiego powodu chcesz wymieniac cały wahacz :question: , jest w jakiś sposób uszkodzony :question:

Jeżeli wahacz jest spox, to do wymiany są jedynie tuleje metalowo-gumowe.

No i teraz przykra wiadomośc, jak wymieniałem u siebie jakiś rok temu, to ne mogłem jakoś znaleźc zamienników (a może za słabo szukałem), i byłem zmuszony kupic orginały :confused: które kosztowały coś koło 400PLN (komplet 6szt. na obie strony), ale mam nadzieję, że odpłacą się za to trwałością :wink:

No i jeszcze jedna sprawa, odnośnie demontażu tych wahaczy.

Jedna strona idzie bezproblemowo, a druga już się trochę opiera (nie pamiętam już która) i trzeba odkręcac górne mocowanie amortyzatora (chodzi o obsadę amora, trzeba ją odkręcic i przesunąc na zewnątrz), coby wyciągnąc śrubę (tą długą) mocującą wahacz.

Nadkola też trzeba odkręcac, o ile dobrze pamiętam.

Pozdrawiam i powodzenia!

Edit: był byk :question: :arrowr: wahacz, bo nie wiem o co biega-biegało :rolleyes:

Opublikowano

No to ładnie... czeka mnie nie lada wyzwanie. Mam kolesi w InterCarsie, więc może mi coś wyrzeźbią.

Dzięki bardzo za pełną odpowiedź.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam :biggrin:

Podlacze sie do tematu.

Jakis tydzien temu wymienialem tuleje w gornym wachaczu, bo skrzypialo.

Tuleje mialem wyrobione do tego stopnia, ze tarly metalowymi obodowami o czesc wachacza.

Macie racje, ze zamiennikow nie ma na rynku. Mam kolege, ktory pracuje w sklepie z czesciami i on mnie wlasnie odeslal do serwisu.

W serwisie placilem 180 za 3 tuleje na strone czyli za komplet na tyl 360.

Wymiana dosyc prosta. Wystarczy imadlo i w ten sposob mozna wprasowac tuleje.

Pozdrawiam i powodzenia.

:rotfl:

:quattro:

Opublikowano

No to ładnie... czeka mnie nie lada wyzwanie. Mam kolesi w InterCarsie, więc może mi coś wyrzeźbią.

Dzięki bardzo za pełną odpowiedź.

Pozdrawiam.

Adimas to mój brat a ja postanowiłem napisać jak rozwiązał swój problem :wink4:

Otóż w górny wahacz wpasował gumę od żuka... z tego co pamiętam to pasuje idealnie :tongue4:

Opublikowano

Witam Kolegów. :hi: Jak sie domyślacie mam podobny problem to znaczy skrzypi ale tez bieżnik opon tylnych zdziera sie nadmiernie od zewnątrz. Dawniej to nie występowało jak nie skrzypialo :> Wahacz rozkręcałem smarowalem, robiłem podkładki gumowe nic nie pomogło. Chodzi o wahacz w kształcie litery Y teraz pytanie czy wystarczy wymienić te 3 tulejki czy jeszcze jakieś bo była mowa chyba o 6 gdzieś. Wracając jeszcze do tego zdzierania sie opon myślę ze to może być przyczyna luzów na tulejkach w rozgałęziającej sie części wahacza (wewnętrznej) Czy istnieje jakaś regulacja geometrii kol tylnych. Może ktoś miał podobny przypadek. Auto nie było bite nie wpadłem tez w żadna dziurę (wieksza :decayed:) Są jakieś szanse żebyż kupić komplet takich tulejek na Allegro?

Opublikowano

Witam, kolego przerabiałem ten sam problem. Skrzypiało itd. Tulejek nie mogłem dostać w intercarsie. 6 sztuk przychodzi na oba koła. Do górnego wahacza przychodzą 3 tulejki. Kupiłem je w aso za 6 zapłaciłem 350 PLN. Wymiana prosta, 2 godziny i po bólu do dziś cisza. Jeśli chodzi o geometrie w quattro to istnieje regulacja zbieżności kół tylnych oraz regulacja kątów pochylenia. Pozdrawiam

Opublikowano

No to ładnie... czeka mnie nie lada wyzwanie. Mam kolesi w InterCarsie, więc może mi coś wyrzeźbią.

Dzięki bardzo za pełną odpowiedź.

Pozdrawiam.

Adimas to mój brat a ja postanowiłem napisać jak rozwiązał swój problem :wink4:

Otóż w górny wahacz wpasował gumę od żuka... z tego co pamiętam to pasuje idealnie :tongue4:

A kolega co z żuka graty do :a4fan: pakuje jest moim idolem :polew:
Opublikowano

Marek co sie czepiasz, inżynierowie Audi na pewno duzo rozwiązań technicznych zaczerpnęli z Żuka i przez to niektóre części pasują :polew:

Opublikowano

Witam

Chciałem temat odświeżyć. To samo mam z tymi tulejami. Odstawiłem samochód do mechanika szukał wszędzie, ale nie znalazł ;( i moje pytanie Ma może ktoś nr katalogowy tych tulei muszę to koniecznie wymienić bo samochód zachowuję się bardzo dziwnie stuka z tyłu skrzypi jakbym jechał starym żukiem. Proszę o pomoc

Opublikowano

W jakimś temacie były już podawane te numery, ale mi też nie chce się go teraz szukac :>

Komplet na jedną stronę (na obie strony liczba tulejek x2):

8D0 505 185A szt.2 (strona wewnętrzna)

8A0 505 172B szt.1 (strona zewnętrzna)

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...