Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] SWAP na 312mm i pytanie o układ hamulcowy


Cristoforo

Rekomendowane odpowiedzi

A czy czytaliście wątek o swapie na 312? Przecież jest wyraźnie napisane na samym początku, że muszą być na żeliwną zwrotnicę.

http://allegro.pl/item667750000_vw_passat_b5_zacisk_hamulcowy_2_5_tdi.html

dzwońcie do kolesia, te na bank podejdą o ile Passat był po 2001r.

na moje oko (nie na bank :wink4: ) to to jest 288 niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czytaliście wątek o swapie na 312? Przecież jest wyraźnie napisane na samym początku, że muszą być na żeliwną zwrotnicę.

http://allegro.pl/item667750000_vw_passat_b5_zacisk_hamulcowy_2_5_tdi.html

dzwońcie do kolesia, te na bank podejdą o ile Passat był po 2001r.

na moje oko (nie na bank :wink4: ) to to jest 288 niestety

Dokładnie chyba tak. Za mały. Ten ostatni z kolei wystawia ale nie ma.

Dopisany: 23 Czerwiec 2009, 14:43[/size]_________________________________________________W końcu po wielu tygodniach poszukiwania udało mi sie nabyć jarzma :decayed: Jeszcze płyn hamulcowy (pewnie motul dot 5.1) i klocki i SWAPik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na końcu zrób pełną dokumentację, zdjęcia , wraz z numerami części ku potomności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na końcu zrób pełną dokumentację, zdjęcia , wraz z numerami części ku potomności

Mówisz i masz. Na pewno nie zaszkodzi a wręcz pomoże :polew:

Tarcza jaka będzie potrzebna i modele A6 w których występowała (wg BREMBO) numer tarcz 09.8690.11 (nowy) okazyjnie można jeszcze kupić tarcze o numerze 09.8690.10 ze starych zapasów:

zarczawymiary.jpg

brembov.th.jpg

Katalog online BREMBO:

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Search.aspx

Katalog online FERODO:

http://www.fmecat.eu/index.asp

Na forum znalazłem też informacje, że 312 występowały jeszcze w (mocniejsze silniki):

New Beatle roczniki 1999-2005

Golf roczniki 1998-2002

Bora roczniki 1999-2002

Passat roczniki 2001-2005

Audi A6 i A6Q roczniki 1998-2005

A6 C5. Modele od roku 1998

Skoda Superb 2002-2004

Audi TT 2003-2004

Zrzut z ETKI: (na tym zrzucie jest dokładnie jarzmo (kształt) jakiego NIE powinno się kupować, ponieważ jest do aluminiowej zwrotnicy)

zaciskietka.jpg

Numer jarzma to 4B0 615 125 A (Audi) lub 4B0 615 125 C (VW)

Jeszcze jedna ważna rada: Jak szukacie jarzm na allegro, to nie szukajcie "jarzma", "jarzmo" albo "zacisk A6" (chociaż może się udać). Napiszcie po prostu "zwrotnica A6" - znajdźcie żeliwną, zadzwońcie do kolesia i poproście żeby Wam wykręcił jarzma lub całe zaciski :decayed:

Zdjęcia jarzm pasujących (niezły kolor :kox: - zdjęcie zaporzyczone z jakiegoś niemieckiego forum). Obok jarzmo na zwrotnicy (na pierwszy rzut oka wygląda identycznie jak do tarcz 288, ale jest masywniejsze)

jarzmozd.jpg jarzmoty.jpg

Jak odróżnić na złomiarni z częściami tarcze 312 (lewe zdjęcie) od 288 (prawe zdjęcie). Różnica polega oczywiście na średnicy ale ja szukałem tarcz które mają szeroką sczelinę pomiędzy środkiem tarczy (tam gdzie śruby) a powierzchnią po której ślizga się klocek. Tarcza 288 prawie nie ma tej szczeliny.

tarcza312.jpg tarcza288.jpg

Link do PDFa w którym opisano SWAPa na 312-tki. Są tam fajne zdjęcia uwidaczniające różnicę w wielkości pomiędzy jarzmami do tarcz 288 i 312:

http://www.lutschi.biz/passat/UncleDiesel4M/Bremsanlage/Umbau%20auf%20312mm.pdf

i jeszcze jeden

http://www.audi4ever.at/faq/pdf/audi_a4_bremsenumbau_312er.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechałem sobie już 2500km na swapie 312mm po górach i nizinach

gładki ZM i textar przód i tył, nowy płyn itd.

wrażenia

bezscenne!!!!!!!!!!!!!!!!!! to na prawdę hamuje :kox:

klocki tylko pylą ale bdb hamują, zestaw ATE PD z klockami ATE jaki miałem wczesniej na 288mm to wielka kupa :sick3:

poprawę dało również wymiana nowych tłoczków przód i tył i przewodów i płynu na rbf600

więc jak ktoś nie ma na co kasy wydac to lepiej niech to wyda na poprawę bezpieczeństwa bo warto :good: :good:

zabawa z hamulcem to teraz wielka frajda a przy feldze 16 cali tarcza wyglada jak wielka pizza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b7 to zasadniczo b6 lift więc raczej powinno pasować, ale tarcze ATM to sobie daruj (chyba że na tył ewentualnie), sprawdzone w miarę tanie 312: Zimmermann, Ate , może jeszcze coś koledzy podpowiedzą (z tych budżetowych, a nie Oro itp :wink4: ) ogólnie licz się z tym że przyzwoita tarcza na przód to 250-350 za sztukę a nie za parę, lecz tu się nie oszczędza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...