golfik-ol Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam. Jestem nowy na forum więc proszę wybaczyć ewentualne potknięcia. Niedawno kupiłem nowy samochód (jak w profilu) i po przejechaniu kilkuset km. zaświecił mi się check. Po podłączeniu do komputera wyszło -17930 P1522 Bank 2, Nockenwellenverstellung, Fehlfunktion •Intake Camshaft Contr., Bank 2, Malfunction •Cilinderrij 2, nokkenasverstelling, onjuiste werking - Nie wiem co z tym fantem zrobić, silnik pracuje prawidłowo, czasami tylko lekko falują wolne obroty. Mechanik nie spotkał się z takim błędem, a jego opis jest różny. Byłem w ASO na wstępnej rozmowie i powiedzieli mi że może to być wadliwe działanie pompki doładowującej powietrze na zimnym silniku i że można z tym bez problemu jeździć, mechanik twierdzi że sprawa jest poważniejsza i chodzi o zmienne fazy rozrządu które ten silnik ( ASN ) posiada. Jestem umówiony w ASO ale dopiero za dwa tygodnie, a chciałbym się wcześniej dowiedzieć czego mogę się spodziewać. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2009, 11:20_________________________________________________Dodam że na komputerze błąd był opisany;- Obwód sterowania powietrza dolotowego. Bank 2. Usterka.
mstan Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam 17930 P1522 460A Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 2- uszkodzony. Pozdrawiam
golfik-ol Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 Dzięki tylko, że u mnie te czujniki znajdują się w głowicy i już zmieniłem je miejscami , a błąd nadal wyskakuje tylko na jednej głowicy (Bank 2).
tommylee Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 hm, błąd wyraźnie mówi o wale korbowym, a ty zamieniasz czujniki położenia wałków rozrządu, to dwie różne rzeczy. daj znać jak się temat zakończył. PS błędów z rozrządem w ASN nie można ignorować, bo drogo kosztują
mateogda Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 ... błąd wyraźnie mówi o wale korbowym ... ? Camshaft -> wałek rozrządu
golfik-ol Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam. Sprawa załatwiona. Oddałem auto do znajomego mechanika on go rozebrał sprawdził i okazało się, że był uszkodzony sterownik wałka rozrządu odpowiedzialny za zmianę położenia wałka zaworów ssących. Na moje szczęście dało się to naprawić bez wymiany na nowy. Pozdrawiam.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Witam... mam na komputerze błąd: 17930 - Camshaft Adjustment: Bank 2: Malfunction P1522 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Robiłem testy wyjść (output test 03). W pewnym momencie komputer testuje cewki na napinaczach (strzałka): Te cewki powinny TYKAĆ podczas testu. Na głowicy od kierowcy tyka a od pasażeta NIE. A więc odpinam wtyczkę podpinam sprawdzoną cefkę i ta również nie tyka ! A na 100% jest sprawna. Sprawam więc miernikiem wtyczkę podczas testu... Napięcie na niej zmienia się od 8 do 11.5 V. Potem sprawdzałem przejście kabla czy nie ma przerwanie na pinach do ECU. Na obu pinach wtyczki nie ma przerwania. Miernik wskazuje ciągłość. Jedyne co zauważyłem to to... że podczas odłączenia tej niebieskiej wtyczki: ... i po odpaleniu nie wyskoczył nowy błąd. Zaś kiedy odłączyłem taka samą niebieską wtyczkę z drugiej strony to wyskoczył nowy błąd. Ta niebieska wtyczka ze strzałką to czujnik spalania stukowego... czy on może generować błąd na napinaczu wałka rozrządu? Czy on może powodować ze na wtyczne do napinacza (rys1) nie ma sygnału? Proszę o pomoc... mam już dość autka... miał być taki fajny zakup... Ps. zdjęcia nie są moje. zassałem z internetu. A co powiecie na to...? Edytowane 4 Czerwca 2017 przez krzysztof-kosior1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się