Agrzesiek4 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Witam, mam mam taki problem ze grzeje mi sie plyn chlodzacy, temperatura dochodzi do 110 stopni i wtedy juz wylaczam silnik zeby sie nie przegrzal. Dopiero dzisiaj mi sie tak stalo. zadnych wyciekow nie mam. Nie wiem co to moze byc? Pompa wody? Termostat? Dodam tez, ze jak zgasze silnik temperatura powolutku spada sobie do 100 stopni a pozniej nagle do 90 stopni. Wiatrak się kręci. Jakieś pomysły?
GTJ2 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Woda ci sie zagotowała ? jeśli nie a wiatrak sie załancza to podstaw nowy czujnik temperatury
rotter Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 tradycyjnie vag i termostat - nic innego
Agrzesiek4 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 wydaje mi sie ze woda mi sie nie zagotowala bo jej nie wywalilo nawet przy 110 stopniach. chociaz jak otwieram zbiorniczek wyrownawczy to podchodzi do gory i wywala ja ta rurka z tyly zbiorniczka.
rotter Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 tak jak wyżej napisałem i nic inne nie będzie
Agrzesiek4 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2009 problem rozwiązany, poszla pompa wody, ten wiatraczek co jest w srodku pękł i nie mielil tyle wody co trzeba. pompa wymieniona i juz jest ok. Koszt wymiany: pompa 180zł robocizna 150zł
michal_g84 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 ja miałem podobnie, ale w moim przypadku spalił się wiatrak od chłodnicy klimatyzacji i w ciepłe dni ten od chłodnicy wody nie był w stanie go ochłodzić
rotter Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 no nie pomyślałem o tym , że to pompa
siara33 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 od 2 dni sledze forum i czytam madrosci ludzkie... Wszyscy kreca sie do okola komputera.. A sa sprawy mechaniczne do ktorych nawet komputer nie ma dostepu... Widze ze problem rozwiazany ale chcialbym w miare mozliwosci wyjasnij na przyszlosc jak mozna samemu takowa usterke zweryfikowac.... """""UWAGA PRACE NA ROZGRZANYM I ODPALONYM SILNIKU.... ZACHOWAC WSZELKIE SRODKI OSTROZNOSCI PRZY PASKACH, WENTYLATORACH ORAZ GORACYCH PRZEWODACH... PLYN MOZE WYSTRZELIC I DOPROWADZIC DO POPARZEN""""" Przypominam temat "grzeje sie plyn chlodniczy" Przedewszystkim to sprawdzic czy przy wysokiej temp. zalancza sie wentylator sa rozne wersjie ale popre sie np. na tym autku wlasciciele czyli A4 B5 1.8 ... Tam jesli jest klima to sa 2 wentylatory ... jeden zalanczany mechanicznie (sprzegielko i bi metal) oraz elektrycznie (od klimy) mowie tu o zalaczeniu sie wntylatora na wysokie obroty a nie luzno sie krecacy.. Wentylator elektryczny mozna zalaczyc recznie za posresnictwem wlaczenia klimatyzacji... W razie naglej potrzeby mozna sie tak poratowac aby wychlodzic silnik... Jesli wentylatory dzialaja ... Przyjmujemy ze dzialaja (np. dla tego ze mozna jeden uruchomic poprzez klime) to mozemy domniemac ze cos sie dzieje z termostatem ... aby to sprawdzic trzeba recznie porownac temperature wezy wodnych na malym i duzym obiegu ...najlepiej zaczac od zimnego silnika... jesli od razu zacznie nagrzewac sie waz prowadzacy do chlodnicy to wiemy ze usterka jest w termostacie... lub jesli np. silnik sie nagrzeje cieplo leci z kratek nawiewu a waz przy chlodnicy jest zimny to tez mamy usterke termostatu.. jest jeszcze wiele innych metod ale to za duzo pisac a to sa najprostrze i od tych czynnosci sie zaczyna nawet w ASO... Jesli wiemy ze wentylatory dzialaja termostat prawdopodonie tez jest dobry to trzeba jeszcze sprawdzic pompe...Robi sie to w sposob nastepujacy (mozna wykonac to podczas nagrzewania silnika by sprawdzic termostat) odpalamy auto i sami lub z pomoca dodajemy gazu i obserwojemy zbiorniczek wyrownawczy i jedna reka trzymamy za waz wodny gdzies w obrebie silnika... A wiec czego w tym momecie szukamy.. Dodajac gwaltownie gazu i przytrzymujac go co jakis czas na wysokich obrotach.. Patrzymy na zbiorniczek i obserwojemy ruch plynu.. Powinien tam w srodku niemal buzowac ... adekwatnie do obrotow silnika... na wolnych nic nie widac a na wysokich to gejzer ... natomiast jesli chodzi o waz ktory trzymamy powinien w tym czasie puchanc i robic sie twardy.. jesli mamy jakies watpliwosci iz np. majac wysoki obroty a plyn w zbiorniczku porusza sie z niewielka roznica jak na postoju a weze puchna lub nie to mamy duze prawdopodobienstwo iz pompa wodna padla lub jest za malo wydajna ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się