Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Po wymianie oleju w skrzyni problem z biegami


miklosz696

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Na wstępie zaznaczam,że szukałem na forum odpowiedzi na mój problem,i owszem znalazlem,ale nie do końca.

Jestem po wymianie oleju w skrzyni manualnej.Olej który zalałem to Mobil1 75W90 GL4/5. Miałem zbyt niski poziom,a nie chciałem dolewać,gdyż nie wiedziałem co było zalane wcześniej.Problem pojawia się kiedy autko stoi np.całą noc-wtedy jest problem z wrzuceniem 2-go biegu,tzn wchodzi,ale muszę użyć większej siły niż przy starym oleju.W momencie gdy przejadę kilka km jest już znacznie lepiej,wszystko wtedy chodzi dużo lepiej niż przed wymianą. Podobno olej z ASO o tej samej lepkości jest niby rzadszy,co pozwala na płynniejszą zmianę biegów od samego początku.Tylko zastanawiam się,przecież lepkość 75W90 przy Mobilu i ASO powinny być takie same.

I teraz pytanie:bawić sie znowu w wymianę oleju,ale tym razme z ASO-i czy to coś pomoże,czy po prostu pojeździć i zobaczyc,czy się poprawi? Czy nowy olej z założenia jest gęstszy od starego o tej samej klasie lepkości? Czy po pewnym upływie czasu(jak tak to w przyblizeniu jakim) obecny Mobil zrobi się rzadszy? Może ktoś doświadczył podobnego przypadku.Proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym trochę pojeździł i zobaczył, może to nie wina oleju tylko coś ze skrzynią.

U mnie po wymianie biegi o wiele lżej wchodzą a też zalałem skrzynie Mobilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie też chodzi o niebo lepiej,ale dopiero jak się chwilkę rozgrzeje,rano jest gorzej niż było.Olej stary leciał bez żadnych opiłków,nic nie zgrzyta,tylko ten cholerny 2 bieg.Dziękuję Ci za opdowiedź.

Zastanawiam się tylko,czy olej w skrzyni po pewnym czasie zrobi się trochę rzadszy.Myslałem,że będzie cudownie,a tu zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ten sam przypadek z mobilem, po kilku zgrzytach na 2 biegu, kupiłem ori olej w ASO i problem znikł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO VW dostane ten sam co w Audi?[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2009, 16:51_________________________________________________I jaka cena za litr?

Dobiorą ci tam właściwy olej do twojej skrzyni i problemy powinny zniknąć a cena to około 90 zł za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zauważyłem.Rano bez względu na temp.(np dzis rano było 10st) wrzuca biegi jak w masło,1,2,3...po przejechaniu kilometra dojeżdzam do krzyżowki i 2 cięzko wchodzi.Po 3,4 km jest już normalnie.O co chodzi? PRzecież jak od razu startuje i nie ma problemów na zimnym oleju to tym bardizje za kilometr nie powinno być...Zaznaczam że 2 bieg wrzucam mniej wiecej przy tej samej prędkości ok 30km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z 2, ale tylko na zimnym silniku, potem bezproblemowo. Ale również zdecydowałem się na wymianę oleju, wlewam dzisiaj MOTUL GEAR 300 SAE 75W90. Jaki będzie efekt, dam odpowiedź jutro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aleście się uwzięli na tego motula, To że ten olej jest dobry do silników to nie znaczy że jest dobry do skrzyń, które u nas są wyjątkowo wrażliwe na olej.

Też chciałem kiedyś wlać do skrzyni motula ale na stacji olejowej odradzili mi go. Zalali mi wtedy coś co spełnia warunki normy WV (chyba AGIP) i od tej pory wszystko jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten Motul tez niby spelnia normy VW z tym ze tak jak mowie, mi po motulu biegi wchodzily i wychodzily ciezej, dalo sie to zauwazyc, wiec czy Motul czy Agip to jeden pies. Zalej jakis najtanszy olej przekladniowy spelniajacy normy, pojezdzij ze 2 dni, on przepluka ci troche skrzynie, sposc go i wlej olej z ASO, jak nie pomoze to juz nie szukaj przyczyny w oleju tylko w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B. mało olejów spełnia normę 501.50 wymaganą do skrzyń mechan, w A4 i tu akurat Castrol TAF-X też będzie b.dobrym olejem, bo np. do tylnego mostu w quattrówkach nie ma żadnego oficjalnego zamiennika, tylko ori olej ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do tylnego mostu leje sie ten sam co do skrzyni z tego co mi wiadomo........

Wg mechaników z którymi gadałem to ten sam olej do skrzyni co to tylnego mostu.

Natomiast ETKA podaje inny numer katalogowy dla oleju do skrzyni i tylnego dyferencjału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...