Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Zacinający się zacisk hamulcowy. Luźna dźwignia ręcznego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi: serdecznie. Jakiś czas temu zostawiłem jak zawsze samochód na ręcznym. Mam do przejechania dystans 14 km mniej wiecej na 10\km jest wyczówalny wyraźny zapach grzejącego się metalu. Zajeżdżam na miejsce zachodze do prawego tylnego koła i czuje ten zapach. Ponadto bije ciepło od rozgrzanej tarczy. Zachodząc ponownie do auta i próbując nim cofnąć na opuszczonym ręcznym czuć wyraźnie że mimo opuszczonego ręcznego samochód toczy się z oporem / jest hamowany. Objaw też taki że dzwignia ręcznego mimo iż jest ona opuszczona to bez żadnego wysiłku i oporu podnoszę ją do pierwszego ząbka. Żeby hamulec mi się nie grzał musiałem wgramolić się pod samochód i odciągnąc cyngiel za który jest przyczepiona linka ręcznego. Wtedy auto toczyło się bez problemu. Kontrolnie zaciągnąłem ręczny puściłem i to samo. Luz do pierwszego ząbka na dźwigni ręcznego, wyczówalny opór w toczeniu się auta. Co może być tego powodem?? Czyżby tłoczek w zacisku się zapiekł?? Jak temu zaradzić?? Rozebrać i oczyścić zacisk czy kupić nowy (czyt. używka ze szrotu) Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Opublikowano

linke sprawdz jak chodzi

Opublikowano

linke sprawdz jak chodzi

kolega pisze dobrze i jeszcze jedno tam przy zacisku jest sprężyna sprawdź czy nie pękła :hi:

a jak się zapiekł tłoczek to rozbierz wyczyść i po sprawie :evil:

Opublikowano

No wiec tak; linka od ręcznego chodzi luźno, dlaczego?? Bo jeśli nakotłuje WD40 pod uszczelke wypływa sporo rdzy i dzwigienka od recznego (przy zacisku) chodzi coraz luźniej. Ale to tylko chwilowe bo po jeździe kilkudniowej jest to samo. Sprężyna odpowiadająca za odciąganie dziwgienki w położenie umożliwiające cofniecię sie tłoczka jest sprawna bo ją nawet wyciągnąłem. Dzwigienkę od ręcznego tą przy zacisku jak traktowałem WD40 to aby ją rozruszać musiałem traktować ją młotkiem. Mimo iż dźwignia ręcznego było opuszczona to żeby zacisk puścił musiałem traktować ją młotkiem po pszyknięciu preparatu. Wylatywało od groma rdzy. Nie wiem czy rozebranie i wyczyszczenie załatwi sprawe, bo jeśli już się pojawiła rdza to chyba nie da się jej całkowicie usunąć żeby nie powróciła za jakiś czas. Chyba że się mylę.

Opublikowano

:szukaj: było o tym sporo. Masz żeliwne zaciski, zamień na aluminiowe, przy wymianie konieczna jest zmiana gumowych przewodów hamulcowych (aluminiowe mają inną średnicę)

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_jakie_zaciski_tarcze_klocki_do_mojej_a4-t37386.0.html;msg544370#msg544370

http://www.audi80.pl/all-regeneracja-tylnych-zaciskow-hamulcowych-vt9988.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...