Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Koszty eksploatacji A4 B5 2.8 30V


tomik77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o informację jaki jest koszt eksploatacji audi o następującej konfiguracji:

- Audi A4 B5 2.8 30V

- quatro

- automat

Jakie są największe koszty? Ile trzeba zapłacić za wymiane rozrządu, jakieś naprawy okresowe, większe wydatki z którymi trzeba się liczyć.

Ewentualnie jaki byłby koszt instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie tak musi być. Otóż małym silnikiem długo zajmuje rozpędzenie auta. W związku z tym szkoda hamować na ograniczeniach i łapie się więcej mandatów :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Kolego wiele tematów jest na forum użyj szukaj. Quattro ogolnie naped bezproblemowy, ale są rzeczy eksploatacyjne tzn:

amorki koszt: 450 PLN sztuka

komplet tulejek 12 sztuk: 750PLN koszt z ASO

łożyska z tyłu: 150 PLN sztuka

hamulce: tarcze 130 sztuka, klocki 150 PLN

Zostaje jeszcze uszczelniacze napędu ale to nie jest ogromny koszt. Jeszcze klika rzeczy można odszukać w quattro do wymiany. Można powiedzieć ze za 2000PLN robisz kompletne zawieszenie tylne w quattro.

Automat nie wiem - bo nie przepadam - ogólnie z 2.8 30V automat robi 2.6 150Km.

Rozrząd około 600-700 PLN + wymiana. Koszt LPG od 3000 PLN. Do najlepszego PRINS około 5500PLN.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego są te tulejki (12 sztuk)?

Nie miałem nigdy automatu i nie rozumiem o co chodzi z tym że niby automat zmniejsza moc silnika??? :mysli:

Generalnie nie mam nic przeciwko skrzyniom manualnym ale jeżdźąc dużo po mieście czasami ma się dość tych ciagłych zmian biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiec jeśli chodzi o tulejki to są to tuleje dolnych i górnych wahaczy. Przychodzi po 3 na wahacz a są 4. Tak masz racje automat jest wygodny, ale dla mnie osobiscie nie odpowiada. I troszke ogranicza dynamikę auta.

Dane techniczne:

http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_avant_2.8_30v_quattro.html

2.8 30V aut: 9.4 do setki

2.6: 8.9 do setki.

Ale jeśli komuś odpowiada niech bierze automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe wzmianka co do amorków...Ja do swojego znalazłem za 277zł/szt co prawda Monroe ale w wersji sport i myślę, że za tą cenę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to wersja quatro ma wahacze z wymiennymi tulejkami na tylnej osi (?) A co z przodem ? Są takie same jak w aucie napędzanym na jedną oś?

Ja mam napęd na przód i wymienia się całe wahacze.

2.6 ma 9.1 s do setki a nie 8.9 s. I ma "tylko" 225 Nm momentu obotowego w porównaniu z 280 Nm jakie ma 2.8. Podejrzewam że automat traci na starcie na zmianach biegów ale w trasie przy wyższych predkościach 2.6 w maualu będzie dużo wolniejsze od 2.8 w automacie.

Pozatym te skrzynie (tiptronik) mają opcje ręcznej zmiany biegów. Czyli kiedy potrzebujesz tej dynamiki ze startu to przełączasz samemu biegi. Nie wiem jak to się ma do mauala czy czas byłby porównywalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to wersja quatro ma wahacze z wymiennymi tulejkami na tylnej osi (?) A co z przodem ? Są takie same jak w aucie napędzanym na jedną oś?

Ja mam napęd na przód i wymienia się całe wahacze.

2.6 ma 9.1 s do setki a nie 8.9 s. I ma "tylko" 225 Nm momentu obotowego w porównaniu z 280 Nm jakie ma 2.8. Podejrzewam że automat traci na starcie na zmianach biegów ale w trasie przy wyższych predkościach 2.6 w maualu będzie dużo wolniejsze od 2.8 w automacie.

Pozatym te skrzynie (tiptronik) mają opcje ręcznej zmiany biegów. Czyli kiedy potrzebujesz tej dynamiki ze startu to przełączasz samemu biegi. Nie wiem jak to się ma do mauala czy czas byłby porównywalny.

Odnosnie gorszych osiagow na automacie to moze cos wyjasnie. Jezeli ktos nie potrafi dobrze jezdzic, to automat nawet do scigania sie jest lepszy. Jezeli potrafi to oto roznice :

1. Na automacie na starcie nie strzelisz ze sprzegla, zeby elegancko ruszyc

2. Automatem nie przeciagniesz samochodu do odcinki ( zawsze zmieni Ci bieg, nawet na manualnym sterowaniu ) - czyli manual od czerwonego do odcinki zyskuje czas bez zmiany biegu. Czy to zdrowe? Sami sobie odpowiedzcie :gwizdanie:

Czyli porownywanie czasu do setki nie ma wiekszego sensu bo wszystko zalezy od kierowcy. Automat bardziej efektywnie zmienia biegi, tyle, ze nie mozna go krecic wedle upodobania. Na normalnej trasie, bez zarzynania silnika zawsze automat bedzie lepszy... bo przeciez nie krecimy silnika po 7k za kazdym razem :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

2. Automatem nie przeciagniesz samochodu do odcinki ( zawsze zmieni Ci bieg, nawet na manualnym sterowaniu ) - czyli manual od czerwonego do odcinki zyskuje czas bez zmiany biegu. Czy to zdrowe? Sami sobie odpowiedzcie :gwizdanie:

....

hmm no nie wiem co do twojej wypowiedzi to chyba się nie zgodzę

jak ja ustawie na sztywno 2gi bieg to lecę do odcinki i mogę na niej jechać do nieskończoności, więc jeżeli wcisnę gaz do deski (może być z kickdownem albo i nie, nie pamiętam) i jak go tam trzymam cały czas to jak zmieniam biegi manualnie po kolei zawsze przy odcince to nawet nieźle jedzie, ale ja mam zwykły aftomat nawet bez tiptronica 4 biegowy więc w nowszych może być inaczej

aha żeby trzymać sie tematu: koszty eksploatacji większe bo : więcej świec do wymiany :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj chodzi do odcinki sprawdzone od 1 do 4 :) powodem gorszych osiagów automatu sa jego dłuzsze prełozenia :wallbash:

tulejki w zawieszeniu tylnym to około 1200zł bo wymieniałem łacznie z tulejami belki wzmacniajacej:)

Hmmm ja testowalem dwie skrzynie ( tylko, ze nowe - oba tipy ) i ni huhu nie chcial isc do odcinki :rant:

a wcisnołes kicdown?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle czy kręcenie na tak duże obroty ma sens? Patrząc na wykres momentów dla tego silnika widać że powyżej 5000 obr spada drastycznie w dół. Z własnego doświadczenia powiem że odnoszę wrażenie że kręcenie powyżej 4-5 tys obr. nie daje nic oprócz hałasu. Po przerzuceniu na wyższy bieg auto lepiej ciągnie (jest wtedy w okolicach maksymalnego momentu). Są to moje odczucia nie poparte żadnymi pomiarami.

Czy w 2.8 30V z instalacją gazową jest spadek mocy w porównaniu do benzyny? Robiłem pomiary u siebie (silnik 1.8) i różnice były praktycznie żadne (poniżej 0.5s). Natomiast mój kolega w A8 4.2 na gazie ma mocno odczuwalny spadek mocy. Może to kwestia instalacji? Dodam jeszcze że mój pomiar polegał na tym że wrzuciłem 5 bieg przy 60km/h i bez redukowania mierzyłem czas rozpędzenia do 120 km/h. Oczywiście nie da się tego zrobić dla aut w automacie.

Co do kosztów rozrządu to wychodzi na to że 1.8 i 2.8 mają taki sam, co mnie bardzo zdziwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...