GRazny Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Postanowiłem założyć wątek bo są tylko śladowe ilości na ten temat a może się komuś przydać... Chciałbym na stałe wyłączyć sprzęgło w alternatorze... jestem daleko od kraju (wakacje) i niestety padło... nie wiem czy tylko to ale rolka odwracająca (chyba tak to się zwie) lata jak galareta... podczas ruszania na 1'ce czuje chrobotanie w silniku i przy skręcie maksymalnym w obie strony jest wyraźny pisk... zastanawiałem się nad robieniem tego ale raczej byłbym skazany na serwis a ponieważ u nas sprzęgiełko kosztuje w ASO ok. 500zł to tu (Hiszpania) nie spodziewam się taniej + robocizna... a wakacje jak wakacje... człek spłukany w jednym z wątków wyczytałem że ktoś kupił B7 z wbitym gwoździem (czy czymś) w celu unieruchomienia uszkodzonego sprzęgiełka i nawet tego nie zauważył (Niemcy tak zrobili dla niepoznaki) i zastanawiam się czy mógłbym tak wrócić do domu? Ma ktoś może jakieś pomysły w tym temacie? bo łożyska (o ile tu w ogóle dostanę) to z pomocą tego tematu http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_wymiana_lozyska_alternatora-t27223.0.html wymieniłbym chyba sam...
Sztomel Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Chciałbym na stałe wyłączyć sprzęgło w alternatorze ale jeśli wyłączy się na stałe sprzęgło w kole pasowym alternatora tzw. "wolnym kole" to aleternator wcale nie będzie napędzany a tym samym sprawny akumulator padnie nam po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Sprzęgło w kole pasowym alternatora jest po to aby napędzać alternator a zarazem odłączać napęd alternatora jak paskiem będzie szarpało w przeciwną stronę niż normalny kierunek obrotu paska wielorowkowego - jest to normalnie występujące zjawisko zwłaszcza w silnikach TDI i sprzęgło zapobiega rozlatywaniu się napinacza tego paska jak i samego paska gdzie bez sprzęgiełka te elementy długo by nie pociągły; wydaje mi się, że raczej chodziło Ci o zblokowanie sprzęgiełka tak aby działało ono cały czas zarówno w czasie normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego jak i w przeciwną stronę - ale wtedy żywotność paska i napinacza się skraca diametralnie - reasumując żadne z rozwiązań (wyłęczenie sprzęgła lub jego całkowite zblokowanie) nie jest wyjściem z sytuacji. Jeśli już chodzi o sam sposób zblokowania na stałe sprzęgiełka koła pasowego alternatora to niewiele mogę poradzić bo go nie rozbierałem - przykro mi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się