spetsnaz Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Szperając w sieci znalazłem w serwisie moto-focus ciekawy artykuł. Sprawa dotyczy turbosprężarki dla silnika 1.8T. Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym. Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice widoczne gołym okiem. Kolejna różnica to konstrukcja grzybka zaworu upustu spalin w korpusie żeliwnym turbosprężarki. W turbosprężarce podrabianej rozwiązanie konstrukcyjne dźwigni oraz zamocowanie grzybka (konstrukcja sztywna, spawana) nie zabezpiecza szczelności zaworu (w weryfikowanej turbosprężarce 2mm szczelina) co ma bezpośredni wpływ na wykorzystanie energii spalin, a tym samym ma wpływ na moc silnika. Sztywność konstrukcji w warunkach wysokich temperatur powoduje przyspieszona awaryjność układu – pęknięcia spawów i nitów. Produkt chiński: Oryginalny produkt KKK: Następnie po analizie porównawczej układu wirującego turbosprężarki stwierdzono znacznie większą masę wirująca (kół sprężarki i turbiny) w turbosprężarce nieoryginalnej. Większa waga elementów wirujących powoduje, że czas reakcji turbiny na zmianę parametrów roboczych silnika (jest to czas reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu) jest znacznie dłuższy, co za tym idzie wzrasta zużycie paliwa oraz spada dynamika samochodu. Kolejna wada - niesymetryczny otwór spływowy oleju z turbosprężarki: Dodatkowo, wykonanie otworu spływowego oleju z turbosprężarki na powyższym zdjęciu może powodować problemy z grawitacyjnym spływem oleju z turbiny, co w konsekwencji może być przyczyna wycieków oleju z turbiny do układu wydechowego jak i ssącego. Dostarczona do analizy turbosprężarka uległa uszkodzeniu po 2 dniach eksploatacji (stwierdzono pękniecie wałka wirnika przy kole turbiny, przy czym nie stwierdzono uszkodzeń ułożyskowania, co świadczy o wadach materiałowych wałka wirnika.) Przedstawiona na zdjęciach turbosprężarka pochodziła z samochodu VW passat z silnikiem 1,8 Turbo. Materiał dla serwisu motofocus dostarczyła firma Moto-Remo Burzyńscy sp.j.
domjenick Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 tabliczka i ogolny wyglad ori turbo,wymontowanego z B6 -tak powinno wygladac ori turbo K03-029,widoczny jest nr seryjny,producent,etc
knypers Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam, czy ktoś z Was jest w stanie stwierdzić po poniższych zdjęciach, czy jest to oryginalna turbina bądź podróbka?
domjenick Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 na drugim zdjęciu-na aktuatorze powinien być znak "KKK"-nie widzę...no i te kk3 jakos sceptycznie na to patrze-Hungary-nie wiem może i są produkowane na Węgrzech...
godski Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Moim zdaniem oryginał. Poniżej zamieszczem zdjęcia mojej K03/29 ( już sprzedana ) wyjętej z B7 BFB 2005 r.
Buba Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam, czy ktoś z Was jest w stanie stwierdzić po poniższych zdjęciach, czy jest to oryginalna turbina bądź podróbka? jak dla mnie to nie ma sie do czego za bardzo przyczepic
mlodyy Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Panowie wczoraj dzwonilem do zjanomego ktory sprzedaje turbawki i na rynku pojawily sie wszelkiej masci chinskie turbiny ktorych nieda sie odroznic od or, jedyna roznica to material ale bez miernikow czy jak to sie tam nazywa nie mozna stwierdzic co jest co, jedna firma z .... zamowila bardzo duzo tych turbin i zalecila chinolom poprawki zeby nikt niemogl stwierdzic ze to chinol i podobno bardzo dobrze im to wyszlo
knypers Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Dzięki panowie za odpowiedź Mlodyy, mam nadzieję, że jednak nie trafiłem na " poprawionego chinola "
Cristoforo Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 dlatego lepiej kupić uzywaną turbine z pewnego zródła w bdb stanie i niz wpakować sie na nowgo chinola ja kupiłem kkk BRD w bdb stanie ale z pewnego zrodła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się