kichy Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Witam kupiłem samochód o prywatnego właściciela.Zaznaczam ze jestem nowym kierowca i nigy nie bylem ubezpieczony.Od tego sprzedawcy dostałem ta polisę oc która jest na niego i współwłaściciela.W umowie napisaliśmy ze cytuje"ze kupujący zobowiązuje sie do 30dni rozwiazac umowy oc w towarzystwie ubezpieczeniowym X".Mam w związku z tym pytaniem czy wszystko jest ok ile mogę jeździć na tym ubezp. ?Jak to mam rozwiazac?Czy to ja powinienem rozwiazac a potem on ?Prosze o odpowiedz.PILNE
soolek Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Polisa przechodzi na Ciebie wraz z kupnem samochodu. Według przepisów masz prawo jeździć na niej aż do końca ważności, ale musisz u tego ubezpieczyciela przpisać ją na siebie (ewentualnie dopłacić różnicę, jeśli masz mniej zniżek lub zwyżki). Według zapisu na umowie, zobowiązałeś się do wypowiedzenia tej umowy (masz takie prawo, ale nie obowiązek!) - zrobiłeś "przyjemność" sprzedającemu, bo będzie mógł sobie odebrać niewykorzystaną część składki. W związku z powyższym musisz teraz sobie wykupić nowe ubezpieczenie i koniecznie wypowiedzieć to obecne (inaczej będziesz płacił dwa ubezpieczenia). Teoretycznie, nie musisz wypowiadać tego ubezpieczenia, ale "znowu teoretycznie" sprzedający może się dopominać potem zwrotu składki od Ciebie (zawarliście pisemną umowę w tej sprawie). Następnym razem nie rób takich zapisów w umowie - zawsze zyskujesz parę groszy, jeśli polisa jest jeszcze długo ważna.
kichy Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Ja porostu nie chciałem tego ubezpieczyciela.Mam jeszcze pytanko czy ja mogę sie już ubezpieczyć przed wypowiedzeniem tamtej umowy czy najpierw muszę tą stara wypowiedzieć???