Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.8T AEB] Wastegate?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zalozonego blow-offa (atmosferyczny od propera). Slychac upust powietrza juz przy 2tys. obrotów. Czy to wina uszkodzonego zaworu przy turbinie? (wastegate)? turbina byla w regeneracji i tak sie zastanawiam czy zostal on wyregulowany i czy wogole jest sprawny. Samochod wogole sie nie wkreca.. maksymalne cisnienie doladowania to 0.3 do 0.4 bara przy duzym obciazeniu. Cala elektronika sprawdzona na Vagu, zadnych bledow. Logi tez niczego nie pokazuja, wszystko w normie. N75 wymieniony na nowy. przepustnica, przeplywomierz, wywalony kat, DV tez wymieniony, sprawdzona nieszczelnosc. Prosze o porade i ewentualnie podanie namiaru ktory zakład by mi pomogł. Jestem z Mrągowa. Slyszalem ze w Ilawie maja specjalny stół gdzie reguluja wastegate?

Opublikowano

mozliwe ze masz niedomkniety WG. sprobuj go skrecic albo zaloz MBC :) Podlacz pompke od roweru i sprawdz czy slychac charakterystyczny odglos zamykanej klapki

Opublikowano

Mam MBC, ale za bardzo nie wiem jak to podlaczyc :/ i jak ustawić.. bawilem sie tym jakis czas temu.. byl efekt wciskania w fotel jak przekraczalem 4tys obrotow, ale zaraz szarpalo silnikiem.. (przeładowanie)? ps: i jak zrobic test z pompką? Wybacz.. jestem laikiem

[ Dodano: 18-04-2007, 13:41 ]

I jeszcze jedno wazne pytanie: czy zeby dostawc sie do WG trzeba wyciagnac turbine? Jest bardzo kiepski dostep...

Opublikowano

no wlasnie jest slaby dostep, moze jakos od dolu by sie dalo? Musi byc jakis dostep bez wyjmowania turbo. A pompke (albo cokolwiek np kompresor zeby dmuchnał) podlaczasz do puszki od WG tam gdzie wchodzi przewod od N75. Przeciez WG otwiera sie kiedy dostanie cisnienie - takie wlasnie trzeba mu stworzyc ;) Przeladowywalo ci z mbc bo miales go za bardzo skreconego - trzeba to robic delikatnie

Opublikowano

Podlaczylem go pod specjalna pomke z mechanikiem.. WG dziala ;( rece mi juz opadają..

[ Dodano: 18-04-2007, 17:11 ]

Nie pamietam jakie cisnienie mu wtłoczono, ale dosyc spore i trzymał.. pozniej w 2 strone ( ja w tym czasie obserowalem cięgno na tłoczku.. przesuwalo się.) Moze za pozno puszcza? za wczesnie?

Opublikowano
Mam zalozonego blow-offa
a potem piszesz, że
DV tez wymieniony

więc o co chodzi??

moja rada to wywalić bova na początek i wszystko podłączyć tak jak fabtyka dała :bicz:

Opublikowano

Miałem zawór blow-off od Propera w poprzednim samochodzie.

Jeśli nie jest nowy, to lubi się przycinać...

Rozkręć go, wyjmij tłoczek, wyczyść bardzo dokładnie i tłoczek i cylinderek.

Potem nasmaruj jakimś rzadkim smarkiem (smar rozrobiony z olejem)..

Możliwe, że blow-off nie zamyka do końca i ciśnienie ucieka przez niego. (miałem taki przypadek).

Opublikowano
Możliwe, że blow-off nie zamyka do końca i ciśnienie ucieka przez niego. (miałem taki przypadek).

to jest przyczyna moim zdaniem problemów Nozzego

Opublikowano

Myslisz ze tak nie robiłem? Czy z podpietym DV (napewno sprawny bo sprawdzalem) czy z blowem tak samo samochod reaguje. Od momentu jak go kupilem jezdzi tak samo, turbina była w regeneracji, wlozylem ja i auto tak samo jezdzi.. co bym nie robil zadnej poprawy.. cisnienie 0.35-04bara pozniej nawet potrafi spasc do 0.2. Nic nie dymi, nie kopci..

Opublikowano

no to turbo do regeneracji raz jeszcze :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...