PaPaY Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Witam, od wczoraj auto wpada mi w tryb awaryjny przy prędkości ok 120 km/h, po zgaszeniu silnika i uruchomieniu jest dobrze ale do czasu właśnie osiągnięcia prędkości, a więc postanowiłem podłączyć VAGa. Na wstępie wyskoczył mi błąd 17958 - przeładowanie Zrobiłem na 011 próbę unoszenia kierowniczek, szło do góry i na dół ale strasznie strasznie powoli, w żółwim tempie, a więc wziąłem klucz poruszałem, zauważyłem ze jak na dół schodzi to powoli i tak jakby dźwięk lekko wydaje :] po próbie rozruszania dale to samo na bloku 011 strasznie powoli to wszystko chodzi, wręcz przycina. Następnym krokiem było zrobienie logów w próbie statystycznej na blokach: 000, 003, 004 o to i one: 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a974a7523f95fc.html 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d66219232b604bf.html 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5023fa09a029328c.html teraz moje pytanie czy będzie to wina zapieczonych kierowniczek ze samochód wpada w tryb awaryjny i wyskakuje błąd 17958, czy zrobić logi w próbie dynamicznej ? czy turbo do czyszczenia ? proszę o pomoc. Jak coś to jutro mogę zrobić próbę dynamiczną. Tylko napiszcie jak coś na jakich blokach. pozdrawiam
medman Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Ustaw prawidłowy kąt wtrysku bo jest opóźniony i zrób logi dynamiczne.
Mk-Mateusz Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 "Zrobiłem na 011 próbę unoszenia kierowniczek, szło do góry i na dół ale strasznie strasznie powoli, w żółwim tempie, a więc wziąłem klucz poruszałem, zauważyłem ze jak na dół schodzi to powoli i tak jakby dźwięk lekko wydaje :] po próbie rozruszania dale to samo na bloku 011 strasznie powoli to wszystko chodzi, wręcz przycina." niezbedne jest zrobienie kompletnych logów, z takiego opisu nie da sie nic wywnioskowac, teoretycznie tak jak w opisie z pewnego punktu widzenia tak zachowuja sie kierownice w probie BS 11 jakie zrobic DYN to wszysko ładnie opisane w podwieszonym temacie...
Grzegorz76 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Jeżeli wyskakuje Ci błąd przeładowania to prawie na 100% wina przycinających się kierownic w turbinie. Dla pełnej analizy auta zrób : Statycznie grupy 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023. Dynamicznie: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. Basic Settings : 000, 003, 004, 011 Dla oceny turbinki niezbędne są 011dynamicznie i 011BS(ze wzrokowym sprawdzeniem ruchu sztangi) Możesz też zdjąć przewód z zaworka N75, który idzie do turbinki i "zasysaniem paszczą:)" zobaczyć czy kierowniczki pracują tak jak powinny. W ten sposób wyeliminujesz nieszczelność układu podciśnienia i ewentualną niesprawność samego zaworka N75 W przypadku stwierdzenia szaszlichconych kierowniczek służę pomocą w przeczyszczeniu turbinki. Pozdrawiam. [br]Dopisany: 03 Lipiec 2009, 21:28_________________________________________________ Ustaw prawidłowy kąt wtrysku bo jest opóźniony i zrób logi dynamiczne. Raczej za wczesny 4 Przed górnym martwym punktem.
PAWEL69 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Witaj zrób 011 BS oraz 011 dyn pogdybamy zrób 2 próby [nie pięć ] wystarczy :decayed "zasysaniem paszczą:)" zobaczyć czy kierowniczki pracują tak jak powinny. paszczą troche za mało
przemik Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Zaplon w tym samochodzie jest ustawiony zle... jest zbyt pozny... a o ile stopni to nie wiadomo... Zapraszamy z kpl. logow... Pozdrawiam
Grzegorz76 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Witaj zrób 011 BS oraz 011 dyn pogdybamy zrób 2 próby [nie pięć ] wystarczy :decayed "zasysaniem paszczą:)" zobaczyć czy kierowniczki pracują tak jak powinny. paszczą troche za mało Jak się ma dobry, tfuuuu, tfuuu:), zasys to spokojnie da się ruszyć [br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 00:13_________________________________________________ Zaplon w tym samochodzie jest ustawiony zle... jest zbyt pozny... a o ile stopni to nie wiadomo... Zapraszamy z kpl. logow... Pozdrawiam No jak to zbyt późny? Nie rozumiem. Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center czyli 4 przed górnym martwym punktem. Załóżmy że prawidłowy kąt to 2 BDTC to 4BDTC jest wcześniej niż 2BDTC i bardzo wcześniej niż na przykład 2 ATDC = After Top Dead Center = Za górnym martwym punktem - no ja to tak rozumiem.
PaPaY Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Opublikowano 3 Lipca 2009 No właśnie panowie w 011 BS obserwowałem sztangi i praktycznie się nie ruszały, coś próbowało ale wolno to chodziło, unosiło się ale topornie tak samo ze spuszczaniem, zrób 011 BS oraz 011 dyn pogdybamy zrób 2 próby [nie pięć ] wystarczy :decayed te 011BS to w miejscu mam logi zrobić ? może i banalne ale ja się dopiero uczę
przemik Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ??
Grzegorz76 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ?? 004BS
przemik Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ?? 004BS A od kiedy to poprawnosc ustawienia zaplonu w tym silniku sprawdzamy w 004 BS ???? Polecam wiecej wnikliwej lektury tego dzialu...
PaPaY Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Opublikowano 3 Lipca 2009 Zaplon w tym samochodzie jest ustawiony zle... jest zbyt pozny... a o ile stopni to nie wiadomo... Zapraszamy z kpl. logow... jakie mam zrobić jeszcze logi ? i jak ustawić ewentualnie dobrze zapłon ?
przemik Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Jakie logi masz zrobic jest opisane w temacie o diagnostyce. Jak ustawic kąt wtrysku tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/odp_a4_b5_19_tdi_afn_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html Pozdrawiam i powodzenia
Grzegorz76 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ?? 004BS A od kiedy to poprawnosc ustawienia zaplonu w tym silniku sprawdzamy w 004 BS ???? Polecam wiecej wnikliwej lektury tego dzialu... Hmmm bardzo przepraszam ale opieram się o tabele wartości mierzonych dla silnika AFN - Grupa 4 4 1 Obroty silnika w O/min 861..945 2850..3150 2 Kąt początku wtrysku rzeczywisty 2°n.OT..4°v.OT 8..12°v.OT 3 Kąt wtrysku wymagany 2°n.OT..4°v.OT 8..12°.v.OT 4 Kąt synchronizacji 2..95 60..98 czyli jeżeli dobrze tłumaczę to statyczny kąt początku wtrysku powinien oscylować między 2ATDC a 4BTDC.
PaPaY Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Opublikowano 3 Lipca 2009 wrzucam 011 BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cb44ef35c757089.html jutro zrobię wszystkie dynamiczne. pozdrawiam i dzięki za pomoc !
przemik Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Hmmm bardzo przepraszam ale opieram się o tabele wartości mierzonych dla silnika AFN - Grupa 4 Grzesiek spoko nie masz za co przepraszac... Te odczyty, ktore pokazales to nie jest grupa 004 Basic Settings, na ktorą sie powolujesz w tekscie
Grzegorz76 Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Hmmm bardzo przepraszam ale opieram się o tabele wartości mierzonych dla silnika AFN - Grupa 4 Grzesiek spoko nie masz za co przepraszac... Te odczyty, ktore pokazales to nie jest grupa 004 Basic Settings, na ktorą sie powolujesz w tekscie Ale wg 004BS można ustawić kąt wtrysku aby przy sprawnym, nagrzanym silniku wartości w 004stat mieściły się w normie, mam rację?
PaPaY Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam, zrobiłem dziś dynamiczne, jednak jest problem gdyż nie możliwe było dojście do 4500 obrotów 3400 max. i włączał się tryb awaryjny, a wiec wrzucam tak jak mi wyszło: logi dyn. 000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4792d5f67d45f0f4.html 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c6309c9bcdc95a36.html 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1646f275e1d3461f.html 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4a1ce848936b9984.html 008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/810d920f88f5cc82.html 010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ff369762673e6a4a.html 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c8ed736849d391d8.html a tu powtarzam logi BS 000BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a974a7523f95fc.html 003BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d66219232b604bf.html 004BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5023fa09a029328c.html 011BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cb44ef35c757089.html poprawiłem kąt wtrysku o to logi teraz z 000BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/40afae2182eefa60.html teraz dobrze ? Napiszcie co z dynamicznymi ? co jest przyczyna wpadania auta w tryb awaryjny?
przemik Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 poprawiłem kąt wtrysku o to logi teraz z 000BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/40afae2182eefa60.html teraz dobrze ? Statyczny kąt wtrysku - lux. Napiszcie co z dynamicznymi ? co jest przyczyna wpadania auta w tryb awaryjny? Obawiam sie ze czeka Cie to: http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_czyszczenie_kierownic_vtg-t63377.0.html Pozdrawiam [br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 21:31_________________________________________________ Ale wg 004BS można ustawić kąt wtrysku aby przy sprawnym, nagrzanym silniku wartości w 004stat mieściły się w normie, mam rację? W tym silniku do ustawienia statycznego kąta wtrysku uzywamy 000 Basic Settings. Porownaj log 004 Basic Settings kolegi PaPay przed regulacją i po... wnioski wyciagniesz sam...
Grzegorz76 Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 W tym silniku do ustawienia statycznego kąta wtrysku uzywamy 000 Basic Settings. Porownaj log 004 Basic Settings kolegi PaPay przed regulacją i po... wnioski wyciagniesz sam... :wink4 Ok, dzięki za poradę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się