Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Proszę o analizę logów


PaPaY

Recommended Posts

Witam, od wczoraj auto wpada mi w tryb awaryjny przy prędkości ok 120 km/h, po zgaszeniu silnika i uruchomieniu jest dobrze ale do czasu właśnie osiągnięcia prędkości, a więc postanowiłem podłączyć VAGa.

Na wstępie wyskoczył mi błąd 17958 - przeładowanie

Zrobiłem na 011 próbę unoszenia kierowniczek, szło do góry i na dół ale strasznie strasznie powoli, w żółwim tempie, a więc wziąłem klucz poruszałem, zauważyłem ze jak na dół schodzi to powoli i tak jakby dźwięk lekko wydaje :] po próbie rozruszania dale to samo na bloku 011 strasznie powoli to wszystko chodzi, wręcz przycina.

Następnym krokiem było zrobienie logów w próbie statystycznej na blokach: 000, 003, 004 o to i one:

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a974a7523f95fc.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d66219232b604bf.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5023fa09a029328c.html

teraz moje pytanie czy będzie to wina zapieczonych kierowniczek ze samochód wpada w tryb awaryjny i wyskakuje błąd 17958, czy zrobić logi w próbie dynamicznej ?

czy turbo do czyszczenia ?

proszę o pomoc.

Jak coś to jutro mogę zrobić próbę dynamiczną. Tylko napiszcie jak coś na jakich blokach.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

"Zrobiłem na 011 próbę unoszenia kierowniczek, szło do góry i na dół ale strasznie strasznie powoli, w żółwim tempie, a więc wziąłem klucz poruszałem, zauważyłem ze jak na dół schodzi to powoli i tak jakby dźwięk lekko wydaje :] po próbie rozruszania dale to samo na bloku 011 strasznie powoli to wszystko chodzi, wręcz przycina."

niezbedne jest zrobienie kompletnych logów, z takiego opisu nie da sie nic wywnioskowac, teoretycznie tak jak w opisie z pewnego punktu widzenia tak zachowuja sie kierownice w probie BS 11

jakie zrobic DYN to wszysko ładnie opisane w podwieszonym temacie...

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wyskakuje Ci błąd przeładowania to prawie na 100% wina przycinających się kierownic w turbinie.

Dla pełnej analizy auta zrób :

Statycznie grupy 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.

Dynamicznie: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

Basic Settings : 000, 003, 004, 011

Dla oceny turbinki niezbędne są 011dynamicznie i 011BS(ze wzrokowym sprawdzeniem ruchu sztangi) Możesz też zdjąć przewód z zaworka N75, który idzie do turbinki i "zasysaniem paszczą:)" zobaczyć czy kierowniczki pracują tak jak powinny. W ten sposób wyeliminujesz nieszczelność układu podciśnienia i ewentualną niesprawność samego zaworka N75

W przypadku stwierdzenia szaszlichconych kierowniczek służę pomocą w przeczyszczeniu turbinki.

Pozdrawiam. :hi:

[br]Dopisany: 03 Lipiec 2009, 21:28_________________________________________________

Ustaw prawidłowy kąt wtrysku bo jest opóźniony i zrób logi dynamiczne.

Raczej za wczesny ;) 4 Przed górnym martwym punktem.
Link to comment
Share on other sites

Witaj :hi:

zrób 011 BS oraz 011 dyn pogdybamy :wink4:

zrób 2 próby :wink4:[nie pięć ] wystarczy :decayed

"zasysaniem paszczą:)" zobaczyć czy kierowniczki pracują tak jak powinny.

paszczą troche za mało :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Zaplon w tym samochodzie jest ustawiony zle... jest zbyt pozny... a o ile stopni to nie wiadomo... :)

Zapraszamy z kpl. logow...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witaj :hi:

zrób 011 BS oraz 011 dyn pogdybamy :wink4:

zrób 2 próby :wink4:[nie pięć ] wystarczy :decayed

"zasysaniem paszczą:)" zobaczyć czy kierowniczki pracują tak jak powinny.

paszczą troche za mało :decayed:

Jak się ma dobry, tfuuuu, tfuuu:), zasys to spokojnie da się ruszyć :)[br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 00:13_________________________________________________

Zaplon w tym samochodzie jest ustawiony zle... jest zbyt pozny... a o ile stopni to nie wiadomo... :)

Zapraszamy z kpl. logow...

Pozdrawiam

No jak to zbyt późny? :) Nie rozumiem. Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center czyli 4 przed górnym martwym punktem. Załóżmy że prawidłowy kąt to 2 BDTC to 4BDTC jest wcześniej niż 2BDTC i bardzo wcześniej niż na przykład 2 ATDC = After Top Dead Center = Za górnym martwym punktem - no ja to tak rozumiem.
Link to comment
Share on other sites

No właśnie panowie w 011 BS obserwowałem sztangi i praktycznie się nie ruszały, coś próbowało ale wolno to chodziło, unosiło się ale topornie tak samo ze spuszczaniem,

zrób 011 BS oraz 011 dyn pogdybamy :wink4:

zrób 2 próby :wink4:[nie pięć ] wystarczy :decayed

te 011BS to w miejscu mam logi zrobić ? może i banalne ale ja się dopiero uczę :P

Link to comment
Share on other sites

Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center

Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ??

Link to comment
Share on other sites

Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center

Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ??

004BS
Link to comment
Share on other sites

Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center

Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ??

004BS

A od kiedy to poprawnosc ustawienia zaplonu w tym silniku sprawdzamy w 004 BS ???? :confused4:

Polecam wiecej wnikliwej lektury tego dzialu... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Zaplon w tym samochodzie jest ustawiony zle... jest zbyt pozny... a o ile stopni to nie wiadomo... :)

Zapraszamy z kpl. logow...

jakie mam zrobić jeszcze logi ? i jak ustawić ewentualnie dobrze zapłon ?

Link to comment
Share on other sites

Jakie logi masz zrobic jest opisane w temacie o diagnostyce.

Jak ustawic kąt wtrysku tutaj

http://www.a4-klub.pl/smf/odp_a4_b5_19_tdi_afn_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html

Pozdrawiam i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Z logów wynika, że kąt ustawiony jest na Late 4 Before Top Dead Center

Gdzie Ty to widzisz w ktorej grupie ??

004BS

A od kiedy to poprawnosc ustawienia zaplonu w tym silniku sprawdzamy w 004 BS ???? :confused4:

Polecam wiecej wnikliwej lektury tego dzialu... :wink4:

Hmmm bardzo przepraszam ale opieram się o tabele wartości mierzonych dla silnika AFN - Grupa 4

4 1 Obroty silnika w O/min 861..945 2850..3150

2 Kąt początku wtrysku rzeczywisty 2°n.OT..4°v.OT 8..12°v.OT

3 Kąt wtrysku wymagany 2°n.OT..4°v.OT 8..12°.v.OT

4 Kąt synchronizacji 2..95 60..98

czyli jeżeli dobrze tłumaczę to statyczny kąt początku wtrysku powinien oscylować między 2ATDC a 4BTDC.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm bardzo przepraszam ale opieram się o tabele wartości mierzonych dla silnika AFN - Grupa 4

Grzesiek spoko

nie masz za co przepraszac... :)

Te odczyty, ktore pokazales to nie jest grupa 004 Basic Settings, na ktorą sie powolujesz

w tekscie :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm bardzo przepraszam ale opieram się o tabele wartości mierzonych dla silnika AFN - Grupa 4

Grzesiek spoko

nie masz za co przepraszac... :)

Te odczyty, ktore pokazales to nie jest grupa 004 Basic Settings, na ktorą sie powolujesz

w tekscie :wink4:

Ale wg 004BS można ustawić kąt wtrysku aby przy sprawnym, nagrzanym silniku wartości w 004stat mieściły się w normie, mam rację? :)
Link to comment
Share on other sites

poprawiłem kąt wtrysku o to logi teraz z 000BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/40afae2182eefa60.html teraz dobrze ?:)

Statyczny kąt wtrysku - lux.

Napiszcie co z dynamicznymi ? co jest przyczyna wpadania auta w tryb awaryjny?

Obawiam sie ze czeka Cie to:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_czyszczenie_kierownic_vtg-t63377.0.html

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 21:31_________________________________________________

Ale wg 004BS można ustawić kąt wtrysku aby przy sprawnym, nagrzanym silniku wartości w 004stat mieściły się w normie, mam rację? :)

W tym silniku do ustawienia statycznego kąta wtrysku uzywamy 000 Basic Settings.

Porownaj log 004 Basic Settings kolegi PaPay przed regulacją i po... wnioski wyciagniesz sam... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

W tym silniku do ustawienia statycznego kąta wtrysku uzywamy 000 Basic Settings.

Porownaj log 004 Basic Settings kolegi PaPay przed regulacją i po... wnioski wyciagniesz sam... :wink4

Ok, dzięki za poradę :)
Link to comment
Share on other sites

przemik to na 100% czyszczenie turbo ? N75 i przepływa dobra ? wszystko inne ok? bo przy czyszczeniu widzę ze jest bardzo dużo pracy :D

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie na 99,9% zaszlichcone turbo... Jeżeli dobrze pamiętam, prawidłowe działanie przepływomierza można stwierdzić dopiero jeżeli dynamika gazów będzie prawidłowa, zatem najpierw trzeba zająć się turbinką.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Panowie dałem se jeszcze jedną szanse, wykręciłem zaworem N75 i okazało się że jest pęknięty plastik, tzn ta rureczka na która nakłada się wężyk, najpierw myślałem ze to ja przy wyjmowaniu, więc się zdenerwowałem straszliwe, wziąłem się za sklejenie tego, udało się zamontowałem i wyjechałem żeby sprawdzić czy w ogolę będzie teraz "jechał' ku mojemu zdziwieniu auto szło jak burza. Potem skojarzyłem, że to najprawdopodobniej wina mojego dziadka który tydzień temu wymieniał mi rozrząd i przy robocie mógł nadłamać bo innego wytłumaczenia nie mam, samo by się nie złamało, póki co audik chodzi mam nadzieje ze klej nie puści.

dzięki panowie za pomoc !

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Panowie dałem se jeszcze jedną szanse, wykręciłem zaworem N75 i okazało się że jest pęknięty plastik, tzn ta rureczka na która nakłada się wężyk, najpierw myślałem ze to ja przy wyjmowaniu, więc się zdenerwowałem straszliwe, wziąłem się za sklejenie tego, udało się zamontowałem i wyjechałem żeby sprawdzić czy w ogolę będzie teraz "jechał' ku mojemu zdziwieniu auto szło jak burza. Potem skojarzyłem, że to najprawdopodobniej wina mojego dziadka który tydzień temu wymieniał mi rozrząd i przy robocie mógł nadłamać bo innego wytłumaczenia nie mam, samo by się nie złamało, póki co audik chodzi mam nadzieje ze klej nie puści.

dzięki panowie za pomoc !

znam kilka aut z tak polepionym N75 i jezdza bez problemow ... moze Tobie tez sie uda ...

Link to comment
Share on other sites

No właśnie wyszło na N75 dlatego pisałem, żeby wcześniej zasysem sprawdzić ruch sztangi ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...