Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wibracje auta (skrzynia aut.) - sprzęgło hydrokinetyczne


hermesso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam poważny problem ze automatyczną skrzynia w AHU 1,9 TDI (90 KM). Otóż przy delikatnej jeździe autko wpada w wibracje i to dość mocno wyczuwalne. Znikają, kiedy zwiększam moc albo też, kiedy ją zmniejszę. Byłem u specjalisty i powiedział, że sprzęgło hydrokinetyczne się ślizga i stąd te drgania. Decyzja czy wymienić na nowe czy też dać do regeneracji - co radzicie?

Koszt naprawy(wymiana oleju, filtra + jakieś tłoczki lub coś podobnego z nowym sprzęgłem) to aż 5 tys zł, a wartość auta ok.17 tyś.

Może lepiej kupić używaną skrzynie MDV, ale to duże ryzyko (może być podobnie)?

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem lub może coś doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

czy auto poszarpuje przy zmianie biegu z 3 na 4 ....

czy efekt wibracji wg. odczucia to tzw. jazda po tarce? [podczas przełączania biegu]

jeżeli tak się dzieje to mam pewne teorie :wink4: ale rozwązaniem będzie podpięcie autka pod vaga....[kompa]

zrobienie logów dyn. grupy 000 001 005

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że mechanik ma rację i czeka ciebie regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego. BArdzo wysoko policzył jednak koszt naprawy, domyślam się, że tyle ma kosztować remont skrzyni, sam regenerowany konwerter to gdzieś 1/5 tej sumy. Nie ma co kupować nowego, lepiej wziąc drugie zregenerowane. Ja stawiam na sprzęgło, chociaż z drugiej strony jestem ciekawy jaki pomysł ma Kolega PAWEL69.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

PAWEL69 dokladnie tak sie zachowuje auto, choc mnie się wydaje, że te wibracje wystepują przy zmianie biegu z 2 na 3, ale całkiem mozliwe, że to z 3 na 4.

Niestety jeżdżę z tym juz 2 tygodnie i boję się przyszłości, bo drgania są coraz mocniejsze.

Kolego ciekawi mnie ta teoria, bo ja obawiam się niestety najgorszego.

majkel_majki zgadza się cena jest wysoka, aż nadto, ale to za całość remontu skrzyni. Chyba się jednak zdecyduje na regeneracje tego sprzęgła (koszt 1100zł) i wymianę oleju + filtry + robocizna (900zł), Zamknę się w kwocie 2000zł, chyba,że znowu coś mi nawali, hehehe

Kiedyś ktoś mi powiedział - nie kupuj auta z automatem, bo koszty naprawy są olbrzymie. Teraz poczuję to na własnej skórze, a raczej w swoim portfelu.

majkel_majki czy miałeś podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie twój mechanik sporo liczy sobie za remont tej skrzyni, ale myślę że sam remont, o ile nie ma innych problemów, jest nieco na wyrost i nie ma co się w niego pchać. Przy wymianie oleju należałoby skontorlować czy nie ma w nim opiłków, moim zdaniem jedynie wtedy warto w tym stanie myśleć o remoncie. Co do kosztów to niestety jest to wkalkulowane ryzyko, zawsze można poszukać używanej skrzyni, ale nigdy nie masz pewności że pochodzi bezproblemowo dłuższy czas. Słyszałem sporo o problemie z konwerterami w tych skrzyniach, były też takie przypadki na forum. Generalnie regułą jest że sprzęgła padają w okolicach 200tys km przebiegu, po prostu zużywają się, ale w porę wymienione nie powodują dalszych uszkodzeń w skrzyni. W manualu też wymieniasz sprzęgło, ta część jest przecież typowo eksploatacyjna. Moje sprzęgło też zaczyna powoli niedomagać, nieraz lekko poszarpuje i szykuję się na jego zmianę, przebiegu mam autentycznego 270 tys km z hakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

PAWEL69 dokladnie tak sie zachowuje auto, choc mnie się wydaje, że te wibracje wystepują przy zmianie biegu z 2 na 3, ale całkiem mozliwe, że to z 3 na 4.

Niestety jeżdżę z tym juz 2 tygodnie i boję się przyszłości, bo drgania są coraz mocniejsze.

Kolego ciekawi mnie ta teoria, bo ja obawiam się niestety najgorszego.

ponawiam swoją prośbe o logi 000 001 dyn. robione na 2 biegu z sandałem w podłodze :wink4:

proszę też o zrzut ekranu[screna] kanału 001 na jałowym i 000BS.

zobaczymy czy potwierdzą sie moje domysły :naughty:

P.S. też mam automat AG4....

Pozdrawiam serdecznie Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAWEL69 tylko nie mam mozliwości zrobić skana, bo to ten mechanior testował skrzynię na swoim kompie. Wyskakiwały tam jakieś cyferki i obroty i stwierdził, że to widać na kompie.

Muszę Wam napisać, że od tego czasu wszelkie problemy ustały? Dziwne Co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę ciebie zmartwić Kolego, ale jeżeli to wina skrzyni to w niedługim czasie zapewne powrócą. Swoją drogą ciekawe, że objawy ustały :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

PAWEL69 dokladnie tak sie zachowuje auto, choc mnie się wydaje, że te wibracje wystepują przy zmianie biegu z 2 na 3, ale całkiem mozliwe, że to z 3 na 4.

Niestety jeżdżę z tym juz 2 tygodnie i boję się przyszłości, bo drgania są coraz mocniejsze.

Kolego ciekawi mnie ta teoria, bo ja obawiam się niestety najgorszego.

ponawiam swoją prośbe o logi 000 001 dyn. robione na 2 biegu z sandałem w podłodze :wink4:

proszę też o zrzut ekranu[screna] kanału 001 na jałowym i 000BS.

zobaczymy czy potwierdzą sie moje domysły :naughty:

P.S. też mam automat AG4....

Pozdrawiam serdecznie Paweł.

Witam czy mogę poszerzyć swoją wiedzę o Twoją wiedzę i zdradzisz nam jakie były Twoje podejrzenia? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :hi:

Muszę Wam napisać, że od tego czasu wszelkie problemy ustały? Dziwne Co?

Pewnie mechanior wykasował błędy....

ciekawi mnie ten temat, bo przerabiałem to również, a diagnoza kolegi Paweł 69 jeszcze bardziej, czekamy na logi :mysli:

no i się niedoczekaliśmy :angry: i to co myślałem pozostanie tylko domysłem :wink4:

coś mi tu nie pasuje :mysli:

a Mnie i owszem..... :wink4:

skrzynia się nie naprawiła sama...ponieważ nie była uszkodzona...tak myślę :wink4:

Muszę ciebie zmartwić Kolego, ale jeżeli to wina skrzyni to w niedługim czasie zapewne powrócą.

Niekoniecznie...

Swoją drogą ciekawe, że objawy ustały :mysli:

no właśnie :mysli: i znowu nasuwa się prośba o logi przed ''samonaprawą " :cool1:

teraz pytanie do kol/hermesso

Czy objawy ustały po zatankowaniu gnojówki na innej stacji paliw niż zwykle...

Czy objawy wystąpiły po zatankowaniu................na innej stacji niż zwykle...

Czy wymieniłeś filtr paliwa lub powietrza...

Czy grzebałeś coś przy przepływce...

Pozdrawiam Paweł.

a za brak logów ..... :bicz3:

naprawdę bardzo dużo powiedziałyby o stanie auta, no i oczywiście AG4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że dopiero odpisuję, ale małem awarię komputera.

PAWEL69 odpowiadając na Twoje pytania:

- tankuje tylko na shell'u, ewentualnie przy Carrefour w Gdańsku lub Neste - nie zwróciłem na to uwagi :-( czy po zatankowaniu te objawy mi przeszły

- tak wymieniałem oba te filtry i tego samego dnia zaczęły się problemy :-(

- co to jest przepływka? Sam nie wymieniałem filtrów, tylko mechanik i miał problemy z filrtem oleju.

Postaram się zrobić ten scan logów u mechanika.

Pozdrawiam i dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

byłem wczoraj u mechanika, który otworzył mi skrzynie i stwierdził, że były tam opiłkiz mosiądzu (wymiana oleju). Bardzo się zdziwił, kiedy powiedziałem, że objawy ustały. Poprosiłem go o zrobienie tych logów, o które prosił PAWEL69, ale powiedział, że tego nie umie itd. (nie chciał).

Jedynie poprosił, zebym z nim się przejechał, bo sam chce stwierdfzić na kompie, czy faktycznie objawy ustapiły. Po podłaczeniu do kompa włączony był tylko log 001 i wskazył 4M+ i obroty silnika skakały do 100 i ponad. On twierdzi, że norma to 30 (możliwość błędu) a generalnie powinno byc 0.

Postaram się pojechać do innego gościa, który zrobi mi print screena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki w oleju generalnei nie wróżą nic dobrego :kwasny: zawsze trochę ich będize na magnesach w misce, ale z olejem pływać nie powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście ich nie widziałem, ale muszę wierzyć na słowo. Szef wydaje sie osobą bardzo kompetentną i zna się na rzeczy. Komuś muszę ufać. Tak szczerze, to iczywiście mam różne obawy, ale liczę, że nic nieprzewidzianego się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...