mrogal Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam, zegary mam z FISem z diesla z 97 roku, czyli 2x26pin plus wtyczka 20 pinowa obslugujaca FIS. Zbiorniczek mam prawdopodobnie z polifta na dwie pompki z czujnikiem poziomu plynu o takim : Chce by to gralo jak trzeba, niestety nie bardzo wiem czy czujnik trzeba aktywowac moze VAGiem czy co? Generalnie jesli przewod idacy do pinu nr 9 (czyli pinu czujnika poziomu plynu spryskiwaczy) w kostce 20 pinowej jest nie podpiety do niczego to na FISie nic nie krzyczy, jesli podepne go do masy to wyswietla komunikat o niskim poziomie plynu. Probowalem podlaczac to tak ze do jednego pinu w czujniku zamontowanym w zbiorniczku podpinam mase a do drugiej przewod od pinu nr.9, niestety licznik nie raguje (zamieniajac miejscami tez nic), czy plyn jest czy go nie ma licznik nie reaguje. Czy to moze byc problem rocznikow komponentow? Licznik jest starczy a czujnik nowszy, czy w straszych zbiornikach byly inne czujniki? A moze poprostu trzeba go aktywowac VAGiem? , ale z drugiej strony gdy podamy mase na pin.9 to reaguje
bin85 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam, podłączyłeś to dobrze czyli jeden pin czujnika na licznik drugi na masę. Spróbuj złączyć te dwa bolce w czujniku powinno się zaświecić ewentualnie może są zaśniedziałe i jest zbyt duża rezystancja albo też płyn jest z jakimiś dziwnymi dodatkami i słabo przewodzi prąd spróbuj na czystej wodzie.
mrogal Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam, podłączyłeś to dobrze czyli jeden pin czujnika na licznik drugi na masę. Spróbuj złączyć te dwa bolce w czujniku powinno się zaświecić ewentualnie może są zaśniedziałe i jest zbyt duża rezystancja albo też płyn jest z jakimiś dziwnymi dodatkami i słabo przewodzi prąd spróbuj na czystej wodzie. czy jakby ten czujnik przewodzi mase jak jest zanuzony? , a jesli nie ma wody to nie przewodzi = brak masy = komunikat?Tylko ze jak podam mase na przewod czujnikowy idacy do fisa to krzyczy o braku plynu . PS probowalem na wodze. Czyli jak zetkne dwie koncowki czujnika to tak jakbym zanuzal w wodzie ?
bin85 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 O kurcze faktycznie powinno być odwrotnie podanie masy powinno gasić komunikat o braku płynu, kurde nie mam jak tego sprawdzić bo u siebie takiego czujnika nie posiadam i zegary mam też bez fisa :kwasny Złączenie tych końcówek to nie do końca to samo co zanurzenie w wodzie bo woda ma trochę większą rezystancję ale daje ten sam efekt.
mrogal Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 O kurcze faktycznie powinno być odwrotnie podanie masy powinno gasić komunikat o braku płynu, kurde nie mam jak tego sprawdzić bo u siebie takiego czujnika nie posiadam i zegary mam też bez fisa :kwasny Złączenie tych końcówek to nie do końca to samo co zanurzenie w wodzie bo woda ma trochę większą rezystancję ale daje ten sam efekt. no u mnie podanie masy wlacza komunikat. kurcze nie moge sie dogrzebac do jakiegos schematu czy opisu czujnika w zbiorniczkach aut np. z roku 97'
bin85 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Może trzeba vagiem coś trzeba zmienić aby kontrolka gasła po podaniu masy, obejściem problemu było by zbudować układ który właśnie po podaniu masy gasiłby kontrolkę, najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś kto ma tą funkcję oryginalnie i sprawdziłby jak to jest.
tomcio1600 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 no u mnie podanie masy wlacza komunikat. kurcze nie moge sie dogrzebac do jakiegos schematu czy opisu czujnika w zbiorniczkach aut np. z roku 97' Nie wiem czy cos Ci to da ale screen z ETKI: http://www.speedyshare.com/659896126.html (nie dziala serwer do zdjęc wiec wrzucam jako plik)
mrogal Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 no u mnie podanie masy wlacza komunikat. kurcze nie moge sie dogrzebac do jakiegos schematu czy opisu czujnika w zbiorniczkach aut np. z roku 97' Nie wiem czy cos Ci to da ale screen z ETKI: http://www.speedyshare.com/659896126.html (nie dziala serwer do zdjęc wiec wrzucam jako plik) przydalby sie jakis schemacik elektryczny czy cos takiego EDIT ok, dobra juz wiem, trzeba na 99% taka http://moto.allegro.pl/item672917434_nowa_pompka_spryskiwacza_4a0955651b_audi_80_a4_100.html pompke wstawic bo moj fis nie obsluzy czujnika z polifta. Teraz pytanie jak to podlaczyc tzn widze 3 piny, 2 napewno plus i minus dla silniczka pompki, a trzeci pin to wystarczy podpiac przewod od fisa i zagra ? podjrzewam ze jednej z nich to wspolna masa dla silniczka i czujnika? pzdr
cypek80 Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Widzę że nic nowego nie wniosłeś do tematu. Powieliłeś tylko posta http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b5_czujnik_poziomu_plynu_spryskiwaczy_a_dokladny_fis_2x26_pin-t84483.0.html;msg955268#msg955268
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się