Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Informacje o silniku 2.6 V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlatego nie chce LPG do tego motoru, czytalem rozne opinie i czesto, nie mowie ze zawsze, zdarza sie ze LPG pali nie o 20 a o ponad 50% wiecej niz Pb. Moje spalanie od grudnia mozna sprawdzic klikajac na baner w podpisie, nie jedno 1.8 bez T pali tyle samo - i zdecydowanie nie jezdze jak emeryt.

1.8 vs 2.6 - tylko 1s roznicy wg katalogu w osiagach i co z tego... jezdzilem zdrowym 1.8 i moze rzeczywiscie do 100km/h jakos jedzie, napewno nie jak 2.6 i stawianie na kresce tych dwoch samochodow do nieporozumienie (mowa o zdrowyc sztukach) ale halas jaki wytwarza 1.8 w srodku po przekroczeniu 4 tys obrotow jest nie do zniesienia po przesiadce z Vki, wogole dzwiek silnika w trakcie jazdy i wyprzedzanie w trasie to dwie inne bajki.

I jeszcze apropo osiagow... nie raz bralem sie z 1.8V6 Mx3 (mazda) ktora do setki kreci w ok 8 sek... na poczatku 3ciego biegu (100km/h) juz jestem przed nim takze nie wierze w jakies porownanie do 1.8 125KM. Wszystko zalezy od kondycji motoru ale tak juz jest jak sie kupuje V6 za ponizej 10tys zl (nikog nie chce urazic i nic nie uogolniam - przypomnial mi sie przypadek kolegi ktory chwalil sie ze kupil okazje) i pozniej czlowiek dziwi sie ze pali 15-20l i jezdzi ospale a oleju trza dolewac co 1tys km. Ja na 15tys dolalem w sumie litr i stan przy wymianie byl na full wiec na scislosc bez dolewki mialbym na min ale Vka nie lubi niskiego stanu oleju - i to nie tylko w audi. Trzeba o tym pamietac.

A co do zalozyciela tematu... radzicie mu kupic 1.8 i jeszcze automat... on jezdzil 4ro litrowym BMW a to przyspiesza zawsze, nie wierze ze wystarczy mu 1.8 w automacie, podczas wyprzedzania albo na autobanie w DE sie zdziwi jak zobaczy ze nie ma sensu jechac lewym pasem - mowa o komfortowej jezdzie przy wyszych predkosciach.

Popieram :good: :good: :good:

Opublikowano

Teżwydawało mi się to dziwne, że taka przesiadka, ale skoro sam stwierdził że 1.8 mu wystarczy to już nie wnikałem. Co do gazu, to opinie są różne, ja wiem że na pewno nie jeździłbym na benzynie bo przy moich przebiegach autko miałoby duże szanse wessać mnie przez wlew paliwa :gwizdanie:

Opublikowano

nad moze łacznie 2400km srednie spalanie 7,5 l w upale z rodzina bagazami i klima, predkosci 100 do 140 pomijajac A1 autotrade nowo otwarta kolo trójmiasta, gdzie spalanie wzrosło w momencie na 8 litra :) jezdziłem niejednym 1,8 i w zyciu nie przesiadł bym sie gdybym nie musiał, i prosze nie mowicie mi tu o osiagach 1,8 i nieporównujcie, bo roznica w przyspieszeniu ASN 3.0 220 koni a 1,8 adr:) to 2 sekundy, a veyronem to 5 sekund też nieduzo :) co !?!

jakis niesamowity ten ADR :)

Opublikowano

roznica w przyspieszeniu ASN 3.0 220 koni a 1,8 adr:) to 2 sekundy, a veyronem to 5 sekund

:polew: bardzo ładnie ujęte :good:

Opublikowano
Opublikowano

Bylo lepsze... moze gdzies czytales, czy to prawda to nie wiem ale odpowiedz sobie jak wyglada a4 a jak 80tka :)

Opublikowano

gdybysmy mowili o wygladzie to chcialbym miec A5

zalezy mi najbardziej na jakosci

Opublikowano

B4 to już stare auto, dużo jest na rynku zużytych ale jeżeli trafi się zadbane, w dobrej opcji to można się zastanowić. Cięzko taką trafić. Stylistyka już niedzisiejsza. Chyba najważniejszą zaletą jest prostszy niż w a4 zawias i duuużo tańszy w naprawie. Komfort zadbanego egzemplarza jest porównywalny z a4, osobiście uważam, że nie ustępuje wcale i jest więcej miejsca w kabinie.

Opublikowano

nie pakował bym sie w b4 juz, audi juz prawie nie robi do tego czesci sporo wycofano, pozatym b4 ma wiecej miejsca w srodku niz a4 ale jest juz za prymitywne

Opublikowano

Generalnie a4 1 generacji nowoczesnością też nie rzuca na kolana, szczególnie ubogie wersje :gwizdanie: co do części to akurat jest dużo zamienników dobrej jakości, także tu nie ma się o co martwić, to nie jest 30- letni staruszek :wink4: chodzi czy Koledze 7ka będzie odpowiadała stylistyka auta i będzie do przyjęcia stan auta. I podkreślam jeszcze raz, B4 zajefajne autko, ale starawe i nie chodzi mi o konstrukcję, ale o stan większości egzemplarzy.

Opublikowano

Jestem także posiadaczem motorku 2,6 V6 spalanie tego auta w cyklu mieszanym to 10 L. oczywiscie starajac się nie otwierac drugiej przepustnicy. Autko gdyby mialo turbine ładnie startowalo by ze świateł jak to jest w przypadku 1,8T który ciągnie już od dolnych obrotów. 2,6 naprawde zaczyna ożywać od 3500 obr. wtedy i dzwięk jest fajny na wysokich obrotach. Jest to silnik niebywale elastyczny. Przyznam że nie raz stajac na światłach na pasie obok dojechala jakaś bejca, nowsze audi, albo cos innego i starty były naprawde ciężkie zważywszy na to że to wolnossak ale wystarczyło od 3 biegu wkrecac go na obroty wieksze niz 3500 i 150KM starczalo. Żałuje trochę że napęd nie 4X4 ale przedni także daje rade. Może nie ma zbytniej straty w starcie ale laczki mam szerokie 215 przód i 225 tył także opory toczenia robią swoje co i pewnie przekłada się na spalanie. Dużo zależy od kierowcy, to w jaki sposób operuje gazem i przy jakich obrotach zmienia bieg na wyższy, Nie pomoze koni kupa jesli z kierowcy d*pa. Generalnie z silniczka jestem zadowolony jednak ostrze zęby na S4 B5 2,7 BiT Q. Jednak w tak dużym mieście nie widziałem kogoś kto by dysponował audiczką z takim motorem by mieć porównanie mojej 2,6 do 2,7.

Opublikowano

cos ci sie pomyliło w zakresie obrotów i ze 1,8 t ciagnie od dołu , ale to taki mały szczególik

Opublikowano

Zadaniem turbiny jest szybsze wkrecanie silnika juz od najnizszych obrotow do powiedzmy 2500 obr od tego momentu turbina przestaje pracowac a dalsze zadanie podnoszenia obrotow na jeszcze wyzsze ma silnik. tego w 2,6 brakuje dlatego jadac a raczej scigajac dzisiaj sie z mercedesem (jakiej klasy nie wiem bylo ciemno nie widzialem w kazdym razie duzo nowszym) wyraznie widzialem po obrotosciomiezu i to jak auto reaguje ze przy 3500 obr silnik dostaje kopa. wiec nie sadze bym sie pomylil. podaj konkrety w takim razie (czlowiek bywa omylny)

P.S. Co do wyścigu z merecedesem to zwyciestwo rzecz jasna należało do mnie. Przyznam że walka była zacięta,predkości przy końcu sięgające 200 km/h, pewnie podobna moc silników ale audi górą.

Opublikowano

Jedna z ciekawszych teorii o działaniu turbo jakie słyszałem :gwizdanie:

Opublikowano

Panowie nie zmieniajcie tematu :)

Opublikowano

Temat się już chyba wyczerpał, zainteresowany Kolega od jakiegoś czasu się nie udzielał.

Opublikowano

Temat się już chyba wyczerpał, zainteresowany Kolega od jakiegoś czasu się nie udzielał.

Tak ale jak widzimy temat nadal na topie :D

Jeśli już nie będzie więcej pytań kolegi to temat zostanie zamknięty.

Opublikowano

No kolega jest pracujący wiec nie zawsze ma czas na odpisanie dosyć szybko. CO do turbo to dalej nie wiem co bardziej sie oplaca, uturbic 2,6 czy lepiej kupic 2,7 BiT?? I co można powiedzieć o tych silnikach zy są one awaryjne jak z ich eksploatacja?? Info na ich temat jest znikome.

Opublikowano

może odrazu zmienic temat na " bryki nie z fabryki" 15 lat auto i takie mody kompresor do 2,6 niewiem czy w 20 tys bys sie zmiescił, niema czesci na moda do tego silnika wszytsko trzeba by dorabiac

Opublikowano

Nie ważne ile lat ma auto. Nie z takich i jeszcze więkrzych staruszków robili cudeńka. Czy to wymieniali całkowicie silnik, dorabiali części itd. wszystko da się zrobić Tylko jak napisałem wyżej, chciałbym przejechać się S4 żeby porównać osiągi jak to auto się zachowuje, jak się je ogólnie prowadzi. Bo być może po wejsciu do S4 tak był bym zachwycony że nie chciał bym wsiadać do swojej 2.6 a już nie mówie wogóle o tym że by mi się już chciało cokolwiek dłubać przy mojej, tylko ją opchnąć. Ale niestety nie mam porównania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...