mike_p Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam Temat ten pojawił się juz w działe "układ napędowy" ale myślę że chyba ten dział jest bliższy temu problemowi. Wiec od poczatku przedstawie problem... Moje autko to: audi a4 quattro avant z 2000r 1.9PD 115KM ATJ. Od poczatku mialem problem z ABS/ESP, jak to sie obiawialo? otoz: Po włączeniu zaplonu caly self-test przechodzil bez problemow, gasla kontrolka ABS, kontroli trakcji... Wszystko sie wydawalo ze jest ok. po ruszeniu i przekroczeniu predkosci 20km/h slychac jakies przelaczanie przekaznika, zupelnie nieregularne ale dosc czeste. Co zauwazylem, mianowicie przy jezdzie ze stala predkoscia ok 50,60,70km/h trzymajac pedal gazu tak zeby nie hamowac silnikiem ani nie przyspieszac, tak aby utrzymywac stala predkosc, auto zaczyna mi czarpac. Tzn zachowuje sie jakby nagle sam dodawal gazu, po chwili znow hamuje silnikiem. po wylaczeniu z klawisza ESP, obiawy te ustepuja, auto jedzie nornalnie. Rowniez ABS nie zachowuje sie normalnie, podczas hamowania niemal zawsze odbija mi pedal, do tego przy wciskaniu ze stala sila, auto hamuje z rozna sila: chwile hamuje normalnie, za chwile mocno, ciagle delikatnie mi odbijajac w pedal hamulca. Sila rzeczy tak jezdzic sie nie da, wiec przez jakis czas jezdzilem bez ABS/ESP wyjmujac bezpiecznik od ABSu. Przed zima, chcialem zrobic z tym porzadek, wiec bezpiecznik trafil na swoje miejsce a obiawy nie ustapily. Wrzucilem auto pod Vaga i okazalo sie ze: - wszyskie kola kreca sie z podobna predkoscia, nie ma odchylen - podczas przelaczania tego przekaznika, w jednej pozycji jakby wszystko pracowalo ok, po ponownym stuknieciu przekaznika, trace komunikacje z kompem (dzieje sie tak powyzej ok 25-30km/h) Wiec zrobilem najglupsza rzecz. W zakladce ABS>Basic setings wcisnalem przywroc ustawienia fabryczne, po czym uslyszalem pompe ABS, pedal hamulca urusl na maxa i zrobil sie bardzo twardy. po ok 30sekundach wrocilo wszystko do normy poza jednym. W zakladce abs, przy odczycie bledow pojawia mi sie stale napis: 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - Podobno nic nie mozna w tej chwili naprawic, dopoki ten system nie wyjdzie z funkcji testowej, ktora to przebiega mniej wiecej tak: Start road test (Do this on an enclosed site or make sure to drive according to traffic regulations). Make a right turn, then a left turn (or vice versa). A rotation rate (turn rate) of ~10 °/s must be reached while driving these turns. The ABS/EDS Warning Light (K47) should now went OFF. A common example for turns like this is driving turns with a radius of 10 to 12 meters (30 to 40 feet) with a speed of 15 to 30 kph (9 to 18 mph). The ABS, EDS, ASR and ESP functions may NOT get activated during these test. Doing other maneuvers between the turns will have no influence on the ESP System Function Test. Postepujac zgodnie z instrukcjami, kontrolka trakcji mi gasnie, ale nie moge sprawic zeby kontrolka ABS mi zgasla. Jak ta procedure doprowadzic do konca? Jest to o tyle skomplikowany problem, że juz na samym początku uklad ABS/ESP nie pracował w 100% prawidłowo, a teraz tez z powodu usterki, ktora byc moze byla juz wczesniej przyczyna tych anomalii, komputer nie moze ukonczyc tego trybu testowego. Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie, również te, gdzie mogłbym w krakowie lub okolicach naprawic. ASO chcialbym potraktowac jako zupelna ostatecznosc Pozdrawiam[br]Dopisany: 11 Lipiec 2009, 10:15_________________________________________________... ponawiam pytanie czy któryś z forumowiczów jest mi wstanie cokolwiek pomoc z problemem? bede wdzieczny za wszelkie sugestie
antonio Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 ja znalazłem takie coś na stronie ross-tech'u przetłumaczone google tłumacz a tu oryginał http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes wybierz numer błędu i studiuj...
carlos666 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 strasznie to pokaleczone i niezrozumiałe, Lepiej czytać w oryginalnym tekście... Prawdopodobnie masz uwaloną elektronikę ABSu. Najlepiej przeprowadzić ponownie kodowanie ABSu i kalibrację czujnika skrętu. Jeśli to nie da efektu i nadal będzie w trybie nauki, to trzeba naprawić elektronikę, bądź szukać drugiej pompy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się