Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Szarpanie gaśnięcie chyba coś nie tak z przepływomierzem


marek398

Recommended Posts

Witam tydzień temu zamontowałem nową intalację gazową. Przedtem jezdziłem na benzynie, autko działało super lecz było jak dla mnie troszeczkę zadrogo. Po zamontowaniu instalacji pojezdziłem pare dni i zauważyłem że na gazie auto szarpie i przerywa(nie zbyt mocno lecz mnie to bardzo denerwowało) Pojechałem do gazownika aby mi to wyregulował. Podpioł auto pod kompa i stwierdził że przepływomierz jest na nic. Tłumaczył to tak że benzyna ma tryb awaryjny i jej to nie przeszkadza a gazem jest już problem. Faktycznie gdy pojechałęm do domu i podpiołem pod vag wyskoczył mi błąd: 16487 Przepływomierz wysokie napięcie. Posłuchałem wię gazownika i zamówilem nową przepływke z allegro za 250 zł oczywiście numery identyczne jak z oryginałem. Dziś ją zamontowałem i bardzo sie zasmuciłem gdy odpaliłem silnik. Auto strasznie dławi sie na benzynie a nagazie to juz tragedia. Gaśnie na wolnych obrotach i przerywa aż cały samochód się trzęsie. Podłączylem pod vag i usunołem stary błąd. Niby niema żadnego błędu lecz silnik chodzi okropnie że aż wstyd jeżdzić. Co poradzicie panowie? Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki :hi:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Powinieneś zresetować ECU i ułożyć mapę BP od nowa. Dopiero po tym jak będzie coś z gazem nie tak to podjechać do gazownika

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jaką masz instalke zamontowaną? dokladny opis poprosze.

Link to comment
Share on other sites

Już piszę. Instalacja to oczywiście sekwencja stag 300. Reduktor i zawór gazowy AC,wielozawór Tomastrtto, oudowa wielozaworu to Barnech, zawór tankowania stag 300, przełacznik g/b i elek. jednostka ster (ECU) Stag 300 i wtryskiwacze gazu Valtek. Mogłem coś poprzestawiać bo gazownik niewyrażnie troche piszę. Psłucham kolegi wyżej i poczytam i spróbuje zrestartowac ecu. Teraz możesz coś więcej powiedzieć. Ale jak coś podjade w poniedzialek do gazownika niech on coś pokonbinuje też wkońcu wzioł za to sporo kasy przy instalacji heh.

Link to comment
Share on other sites

Sądząc po tym, że do tego silnika przepływomierz kosztuje 1000 zł nowy, nie ma opcji regeneracji, więc nie ma tańszych ani w Boschu ani w ASO, to mogłeś kupić również uszkodzony przepływomierz.

Zrób logi na 3 biegu do odcięcia i pokaż wartość z przepływomierza. Powinny dochodzić do 120.

Link to comment
Share on other sites

Psłucham kolegi wyżej i poczytam i spróbuje zrestartowac ecu.

zresetuj i pojeździj na benzynie zobacz czy bedzie ci sie pojawiał ten bład ponadto sprawdź przepływke jak kolega szogun0 pisze wtedy bedziesz miał pewność czy wszystko ok z silnikiem.

jeżeli bedzie wszystko ok mozna sie brac za konfiguracje LPG ale do gazownika jedx na benzynie (od resetu niewłanczaj gazu) i zaczniejcie konfiguracje od nowa.

Swoją drogą z tego zestawu co ci zamontował to wtryski wywalił bym na smietnik, a reduktor do sprawdzenia czy daje rade bo nieznam żadnych opini na jego temat. Ciekawe jak z poprawnościa montażu i kalibracji u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Witam dziś rano tak jak powiedzieliście zresetowałem ECU i ułożyć mapę BP od nowa kożystając z ładnego dokładnego opisu z tego fajnego forum. Dla pewności odłączyłem jeszcze bezpiecznik od instalacji gazowej żeby nic sie nie mieszała. No niestety jest to samo wciąż. Przepustnice czyściłem gdy zakładałem przepływomierz i jest czyściutka. Panowie a może wina leży po mojej stronie bo gdy wyczyściłem przepustnice zauważyłem że uszczelka łącząca ją z silnikiem jest słaba i z 2 cm jej brakuje. Może tam jest jakaś nieszczelność i dlatego niskie obroty tak skaczą. Chyba pojadę i kupię nową założe i powiem czy coś się zmienio. Oby na lepsze :hi:

Link to comment
Share on other sites

jaki masz nr tej przeplywki? nowa za 250zl ??

Link to comment
Share on other sites

http://www.allegro.pl/item674058885_przeplywomierz_audi_a3_a4_a6_vw_passat_1_8_t_nowy.html kupiłem z tej aukcji nr jest na niej. Chodzi lepiej niż na starej przepływce lecz jeszcze to nie to. jutro rano jade do gazownika powiedział że przeprowadzi adaptacje więc może coś to da. On lepiej się zna na tym wieć trzeba próbować, jak wróce to napisze co i jak.
Link to comment
Share on other sites

http://www.allegro.pl/item674058885_przeplywomierz_audi_a3_a4_a6_vw_passat_1_8_t_nowy.html kupiłem z tej aukcji nr jest na niej. Chodzi lepiej niż na starej przepływce lecz jeszcze to nie to. jutro rano jade do gazownika powiedział że przeprowadzi adaptacje więc może coś to da. On lepiej się zna na tym wieć trzeba próbować, jak wróce to napisze co i jak.

Tak jak pisał kolega wyżej niemożliwością jest kupno Ori nowego przepływomierza za takie małe pieniądze...

proponuje załatwić przepływkę na podmianę i zobaczyć co wtedy będzie się działo...

Co do gazownika to moim zdaniem robi Cie w ciula tzn około 3m-cy jeździłem Ori przepływką bez jednego drutu oporowego i nie było żadnych problemów z gazem,jak i benzyna(poza spadkiem mocy)

Z drugiej strony na 99% gazownik podpiął auto pod kompa przed zamontowaniem gazu i powinien Cię poinformować o tym że auto może pracować gorzej :chytry:

Link to comment
Share on other sites

oddaj ta przeplywke jak jeszcze mozesz i kup od zaufanego sprzedawcy albo w ASO :good:

Link to comment
Share on other sites

Witam dziś właśnie wróciłem od gazownika i najważniejsze z uśmiechem na twarzy.:> Autko ustawił że chodzi teraz super. Wymienił mi uszczlkę pod przepustnicą, poadoptował wszystko i wyregulował. Zapłaciłem za dorobienie uszczelki i naprawę w sumie 40 zł. Ale wszystko teraz przynajmiej działa i przepływimierz za 250 zł jest ok. :hi:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...