[B5 ADR] Nieszczelny układ klimatyzacji
0

    12 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam problem z nieszczelnym układem mojej klimy,byłem już 2 razy ją nabić ,z godziny na godzine jest gorzej ,aż po 2-3 dniach układ jest pusty , zanim sie wezmę za szukanie dziury lub uszkodzenia mam pytanie dotyczące takiego przypadku , przy sprawdzaniu szczelności pokazuje wszystko że jest ok, byłem też na sprawdzeniu szczelności azotem( dalej wszystko ok ) problem zaczyna sie jak ją włączam - jak chodzi wtedy ucieka mi czynnik ,dopiero po zgaszeniu silnika słychać delikatne ulatnianie sie czynnika w okolicach podszybia ( filtra kabinowego) i niesie sie nawet trochę do wnętrza pojazdu, po chwili ustaje - prosze o podpowiedz w którym miejscu najprawdopodobniej mam nieszczelność i jak sie najlepiej do tego dobrać(ile to kosztuje itp) - ewentualnie poszukuję warsztatu(niedrogiego) do usunięcia tej usterki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Warsztat zajmujący się klimą powinien napełnić układ wpuszczając jednocześnie specjalny środek który widać na wszelkich nieszczelnościach po przyłożeniu światła ultrafioletowego. Wtedy powinieneś namierzyć nieszczelność.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    WITAM

    DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE MOIM PROBLEMEM - JEŻELI CHODZI O BARWNIK TO WŁAŚNIE BYŁ JUŻ WPUSZCZANY W UKŁAD - NIESTETY NIGDZIE NA ZEWNĄTRZ NIEBYŁO GO WIDAĆ - MYŚLE ŻE TA NIESZCZELNOŚĆ JEST NIESTETY POD CAŁYM KOKPITEM I DLATEGO GO NIWIDAĆ I STĄD WŁAŚNIE TEN ODGŁOS ULATNIANEGO SIE CZYNNIKA - CHYBA BEDZIE TRZEBA ŚCIĄGNĄC CAŁĄ DESKĘ I KROK PO KROKU SZUKAĆ

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Prawdopodobnie masz rozszczelniony lub uszkodzony parownik albo też rozszczelnione połączenie parownika z przewodami doprowadzającymi czynnik chłodzący do parownika. Rzeczywiście kupe rozbierania.

    PS. A dlaczego tak na nas krzyczysz? (w czasie pisania wyłącz Caps Lock)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te syczenie po zgaszeniu silnika to nie jest oznaka nieszczelności tylko wtedy wyrównuje się ciśnienie w układzie. Dziura wcale nie musi być tam gdzie piszesz. [br]Dopisany: 14 Lipiec 2009, 09:35_________________________________________________w układzie klimatyzacji są dwie strony- tłoczna i ssąca, a podłączenie jest tylko jedne, dlatego ciężko jest sprawdzić obie strony. Jeśli coś pomyliłem to przepraszam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, dzięki za wskazówki - narazie poczekam na powrót mojego mechanika z urlopu :) i wtedy ocenimy co mam z tym zrobić i gdzie ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Potwierdzam to co Kamilo napisał. Po wyłączeniu silnika u mnie też słychać to syczenie i wcale nie jest to oznaka nieszczelności :P tak musi być

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Popieram to co napisał Kolega wojtek79. Jeżeli rzetelnie sprawdzili wszystkie widoczne przewody, połączenia i elementy układu to rozszczelniony parownik jest bardzo prawdopodobny. Nie czułeś czasem Kolego po napełnienu takiego duszącego, słodkawego zapchu w kabinie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy sprawdzaniu szczelności robiona jest próżnia w układzie, cały układ się "zasysa" w skutek czego jeżeli dziura jest mała,test będzie ok, ale cały czynnik nie ucieknie od razu tylko powoli. Przy takich nieszczelnościach jest to około tydzień, dwa. Jeżeli Tobie ucieka jak piszesz w pare godzin to musi być to coś większego co z kolei nie przeszło by testu szczelności. Zacznij od sprawdzenia szybkozłączek do nabijania klimy, bywa tak że czasami nie odbija do końca cypelek blokójący, wystarczy go delikatnie ruszyć cienkim śrubokrętem i po problemie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki Panowie za wszystkie porady - nieszczelność znaleziona :) mała dziurka była w chłodnicy klimatyzacji od strony chłodnicy wody - niestety pojawił sie kolejny problem , przy wymianie chłodnicy niemożna było odkręcić dwóch przewodów które od niej odchodzą i niestety zostały zerwane gwinty :( jestem w trakcie poszukiwania tachich przewodów ewentualnie jakby ktoś wiedział gdzie je mogę kupić lub naprawić ( ewentualnie jakieś nr oe ?? )

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Popatrz tutaj, oni zwożą części z zachodu to może coś znajdziesz. Podzwoń i popytaj, jakby mieli to Ci wyślą kurierem

    http://auto-importer.pl/

    http://www.auto-sosulski.pl/

    a tu więcej adresów:

    http://www.klubcytrynki.slask.pl/szroty.html

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie mogli tego nagwintować ponownie? W B5 zerwane gwinty przy chłodnicy podczas odkręcania to standard.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.