fotograf87 0 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Czy data na osłonie paska rozrzadu jest data produkcji silnika? Jesli nie to co to za data? Czy to znaczy ze w BPW mam koła zamiast łańcucha ? (bo były chyba z tym i z tym) Link to comment Share on other sites More sharing options...
voytek80 0 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 najprawdopodobniej nakleja się je przy wymianie rozrządu, jeżeli samochód był prawidłowo serwisowany to jest to data wymiany rozrządu , 108909 myślę że to przebieg kiedy powinniśmy wymienić rozrząd, ostatnio u mechanika widziałem jak jeden koleś kupował taką naklejkę no i oczywiście są dostępne na allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan 1 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 voytek80 - moim zdaniem jesteś w błędzie, bo ja mam date 2005 i nr seryjny odpowiednio niższy, auto z końca 2005 r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 to jest oryginalna naklejka z oznaczeniem i numerem silnika jaki został włożony do tego konkretnego samochodu w czasie jego składania, data widoczna na naklejce to data złożenia samego silnika, jeśli pokrywa rozrządu od nowości nie była zmieniana to kod i numer silnika na nalepce będzie zgodny z tym na bloku silnika - zawsze jest to dobrze potwierdzić gdyż niejednokrotnie te plastikowe osłony rozrządu są wymieniane - z różnych przyczyn - nie wnikam z jakich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotograf87 0 Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Dzięki wielkie za wyjasnienie problemu a możesz mi powiedzieć gdzie znajdę ten numer na bloku silnika? Da się go znaleźć bez problemu zaglądając pod maskę? Czy muszę wjechać na podnośnik ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 gdyby chodziło o kod z numerem silnika w 1.9 TDI to nie ma problemu ale jeśli chodzi o 2.0 TDI to próbowałem go kiedyś szukać w salonie VW/AUDI w wystawionym samochodzie z tym silnikiem i szczerze powiem, że nie udało mi się go wypatrzeć po otwarciu klapy komory silnikowej a kiedy chciałem zdjąć górną plastikową osłonę silnika to przedstawiciel handlowy z salonu zaczął panikować i podniósł alarm, że dewastuję nowiuśki samochód więc odpuściłem, sam posiadam 1.9 TDI więc u siebie nie sprawdzę, sorry ! Oczywiście kod silnika jest jeszcze na tabliczce (a raczej nalepce) znamionowej - zazwyczaj na lewym kielichu amortyzatora w komorze silnikowej ale to nie to samo co odczyt z silnika gdyż jak wszyscy wiemy zdarzają się swapy (najczęściej silników o oznaczeniu BLB na inne o mocy 140 KM z uwagi na liczne usterki tych pierwszych). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRoger 1 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Można jeszcze porównać z naklejką która powinna być w okolicach koła zapasowego w bagarku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotograf87 0 Posted July 15, 2009 Author Share Posted July 15, 2009 MRoger: pewnie masz racje... ale na tej naklejce mam BLB, wiec albo mam tylko inna osłonę paska rozrządu albo mam zrobionego swapa z BLB na BPW. Auto sprowadziłem osobiscie z NIemiec wiec w PL nie było nic robione na pewno. Moze w Niemczech zrobili przekładke, zeby pozbyć sie tego nieszczesnego łańcucha. Dlatego musze porównać nr. silnika z obudowy osłony rozrządu z nr. silnika wybitym gdzieś na bloku silnika (nie moge go znaleźć) Sztomel: DZIEKI za wyjaśnienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan 1 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Daj zdjęcie całego silnika, 16v i 8v różnią się na pierwszy rzut oka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotograf87 0 Posted July 15, 2009 Author Share Posted July 15, 2009 oto fotki silnika ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan 1 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 To jest BPW. Osłona i EGR na to wskazują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotograf87 0 Posted July 15, 2009 Author Share Posted July 15, 2009 no to spoko.... jesli osłona rozrządu jest oryginalna z tego silnika tzn. ze moj silniczek ma tylko 11 mieisecy ;] PS. musze porównać nr. silnika z tej naklejki z nr. silnika z bloku... tylko jak go znaleźć ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piero 0 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Na 100% nie jest to BLB (wiem, bo miałem ) więc prawdopodobnie BPW jak podał yesfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 więc znalazłem w końcu to pole numerowe z kodem i numerem na silniku 2.0 TDI i bez względu na kod silnika to pole występuje zawsze w tym samym miejscu a więc na bloku po prawej stronie podstawy filtra oleju bezpośrednio przy styku ze skrzynią biegów czyli również w tym samym miejscu co w silnikach 1.9 TDI (ale tych nowszych niż AHU, 1Z, ALE, AFN) a oto dwie przykładowe fotki (dostęp do tych numerów nie jest łatwy trzeba poodsuwać parę gratów osprzętu aby był widoczny) : dla wprawnego oka na pierwszej fotce widoczne jest "BLB 024 189" (BLB trochę zamazane). Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotograf87 0 Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 Sztomel jesteś wielki Mówiąc o tych "paru gratach" masz na myśli filtr paliwa z podstawą i co jeszcze ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 nie wiem co tam dokładnie przysłania pole numerowe bo jeżdżę tylko Golfem Mk4 więc ...musisz to już sam obadać, ja dałem Ci wskazówkę gdzie go szukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now