Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AJL] Jakie rodzaje tylnych mostów?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanko ....

czy sa rozne rodzaje mostow ????

poniewaz musze wymienic go w moim aucie...

i gdy dzwonilem do aso powiedzieli mi ze kazdy silnik ma inne przelozenia w moscie....

ja myslalem ze tylko skrzynia ma przelozenia i ze jezeli kupie most np. od 2.8 czy 1.9 tdi to bedzie pasowal....

.... ja w swoim aucie mam problem tego typu ze gdy auto przejedzie kilka kilometrow to strasznie zaczyna wyc ....

dodatkowo ma wibracje w okoloicy 120 do 140 km/h

ostatnio siedzielem pod autem i zauwazylem ze most ma spore luzy na "flanszach "gdzie przykreca sie polos , oraz luz wewnatrz...

dodam ze wymienilem lozysko na podporze i polosie....

wiec wnioskuje ze most jest juz poprostu do d..y.....

tylko teraz nie weim czy musze szukac do tego samego modelu czy nie???(dodam ze w ASO nowy most okolo 16 tys ;()

Opublikowano

oczywiście, że są różne rodzaje tylnych mostów, różnią się przełożeniem w zależności od silnika i mocy

Opublikowano

Powinneś szukac dyfra o oznaczeniu DAJ, który oprócz AJL'a występował również z silnikami 2,8 v6.

Jeśli chcesz to podaj dla pewności kod skrzyni biegów (znajdziesz go na wklejce we wnęce koła zapasowego, na 99% będzie to DWR).

Pozdr

Opublikowano

no i tu schody sie zaczynaja bo na wklejce w bagazniku nie ma kodu skrzyni ani silnika(zamiast kodu jest ------- to )....

a jak dzwonilem do aso powiedzieli ze w ajl-u wlasnie nie ma kodu skrzyni......

Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze raz, i z AJL'em (w quattro) łączono tylko dwie skrzynie DJJ, i DWR. Kod dyfra dla obu skrzyń jest jednakowy - DAJ.

Tyle mówi Elsa.

Pozdro

Opublikowano

dzieki wielkie za pomoc :good:

Opublikowano

pamiętaj abyś dał znać czy wymiana pomogła...

Jak możesz napisz jakie objawy masz przy tym luzie w dyfrze?

Pozdrawiam

Opublikowano

tak wiec objawy to "buczenie" oraz luz ( stuki przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem)

poczatkowo myslalem ze to lozysko na podporze wiec je wymienilem

potem wymienilem jeszcze polosie ...

nic nie pomoglo....

zauwazylem podczas ostatniej wizyty na kanale ze most ma luzy na tych flanszach co mocuje polosie oraz wewnetrzny luz ktory powoduje te stuki przy ruszaniu....

most zamowiony (650 zl.)

do srody dam znac co i jak bo w czrawtek wracam na wyspy wiec musze autko zrobic....

i dodatkowo musze wymienic gume na przednim przegubie bo pekla tylko nie wiem jeszcze jak to zrobic:(

Opublikowano

czkam niecierpliwie na relacje :notworthy:

Opublikowano

dyfer doszedl...

tylko jest problem bo nie weim czy dobry:/

moj numer to DAJ 22128

a ten co przyszedl to DAJ 02089....

POMOZCIE MI :)....

A ILE WCHODZI OLEJ W DYFER I JAKI WLAC NAJLEPIEJ????

Opublikowano

Model "DAJ" , Etka mowi że on ma przełożenie 35:9, a numer części to 01H 500 040 J...

Jak to sie zgadza to raczej jest ok

A i chyba jest 1,3 litra oleju (Etka???).

:hi:

Opublikowano

dzwonilem do ASO i wlasnie tyle wchodzi....

ale nie wiem jaki kupic.......

Opublikowano

Według Elsy do dyfra wchodzi 1,9L oleju mineralnego GL5 SAE90 (MIL-L 2105B).

Taki powinien byc OKi http://moto.allegro.pl/item686731684_motul_90pa_sae_90_2l_mineral_kurier_14_zl.html

Co do oznaczenia dyfra, to ważny jest tylko kod raczej (czyli DAJ), a nr nie warto głowy sobie zaprzątac.

Pozdr

Opublikowano

a ja slyszalem ze full syntetyk tam ma byc

Opublikowano

Syntetyk to do skrzyni, do dyfra minerał.

Ojjj nieufni ci ludzie w dzisiejszych czasach :>

dfeb02e380b5de18m.jpg

Pozdro

Opublikowano

KURcze to ja juz nie wiem bylem w ASO i gostek pokazywal mi ze wchodzi 1.3 litra i full syntetyk....

wiec zalalem go AGIP ROTRA LSX SAE 75W-90

Opublikowano

do przekładni powinien być olej spełniajacy normę GL4+ lub GL5

I wchodzi 1.9l

Opublikowano

DO PRZEKLADNI CZYLI SKRZYNI??

Opublikowano

Do przekładni czyli dyfra.

Pozdro

Edit: ten Agip, którym zalałeś dyfer, jest jak znalazł ale do skrzyni.

Opublikowano

Jak auto po zmianie dyfra... lepiej???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...