opertobu Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Witam Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny A4 B6 1,9Ti grudzień 2004 wczoraj odpalając samochód spod maski zaczął wydobywać się dziwny odgłos (taki cichy świst), a po chwili spod maski wydobył się kłąb dymu śmierdzący spalenizną. Szybko wyłączyłem silnik otworzyłem maskę ale nic nie zauważyłem. Odpaliłem więc silnik ponownie i strzeliłem rundkę żeby sprawdzić czy coś się będzie działo niestety albo stety nic dziwnego nie zauważyłem. Z rury wydechowej dym sie nie wydobywa. Na razie wszystko działa jak należy. Skąd ten dym i co mogło się zjarać. Wiem że mój opis nie jest zbyt precyzyjny ale może coś się komuś nasunie. A więc jeszcze raz zaraz po odpaleniu silnika wydobywał się jakiś dziwny odgłos (świst jakby z dziurawej dętki) a następnie chmura dymu zapach jakby cos sie zjarało. Za wszelką pomoc z góry wielkie dzięki Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 niestety ale musimy zdać się tylko na Twoje spostrzeżenia w tym temacie, pamiętaj aby w dwie osoby uruchamiać silnik - jedna go odpala a druga w tym czasie przy otwartej masce patrzy co się dzieje i skąd dymi - inaczej usterki nie jesteśmy w stanie zdiagnozować, dymić może z kilku miejsc : zawór EGR, plecionka na wydechu, uszczelka pod kolektorem wydechowym itp. niech ktoś się przypatrzy i wtedy napisz co podejrzewasz.
Musashi Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 przyczyn moze byc wiele, az po palaca sie instalacje eletryczna wlacznie na twoim miejscu dobrze obejrzalbym komore silnika, napewno sa w niej pozostalosci, obejrz przewody elektryczne, oraz okolice kolektora wydechowego, turbiny, egr, plecionki katalizatora
opertobu Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Opublikowano 18 Lipca 2009 Hej Dzięki za odpowiedz byłem dzisiaj u dwóch mechaników nic nie zauważyli (na razie tylko na oko i słuch) w środę umówiłem się na dokładniejszą kontrole. Kolego "Sztomel" możesz polecić jakiś dobry warsztat w naszym regionie, specjalizujący się w audikach? Może Ty się na tym znasz i mógłbym do Ciebie podjechać? ewentualnie "zlogować" oczywiście nie za darmo. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 niestety do mechaników nigdy nie miałem szczęścia w czasach kiedy z nich korzystałem, z Twojej okolicy nie znam żadnego a u siebie w Rybniku za nikogo nie mogę ręczyć, chętnie bym Ci autko obadał ale musiałbyś przyjechać nad morze gdzie teraz wczasuję
HiRide Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 ja stawiam na zacierajace sie lozysko klimy,alternatora lub wspomagania.Lozyko na chwile blokuje sie pasek zaczyna trzec i robi sie niezla zadyma
GRazny Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 ja stawiam na zacierajace sie lozysko klimy,alternatora lub wspomagania.Lozyko na chwile blokuje sie pasek zaczyna trzec i robi sie niezla zadyma chyba celne spostrzeżenie... na początek skręć kołami na maxa na postoju i sprawdź czy nie piszczy (koło pasowe alternatora czyli sprzęgło tak się sprawdza)
opertobu Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 ja stawiam na zacierajace sie łożysko klimy,alternatora lub wspomagania.Lozyko na chwile blokuje sie pasek zaczyna trzeć i robi sie niezla zadyma Kurcze właśnie nie wiem czy nie ma to czegoś wspólnego z klimą. Przed uruchomieniem auta zanim buchnął ten dym bawiłem sie właśnie przyciskami od klimy i ogrzewania. Ogólnie to tak jakby klima zaczęła lepiej mrozić po tym incydencie (może mi się tylko zdaje ale sprawdzę)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się