Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Dym wydobywający się spod maski silnika, w czasie jego pracy


opertobu

Recommended Posts

Witam

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny

A4 B6 1,9Ti grudzień 2004 wczoraj

odpalając samochód spod maski zaczął wydobywać

się dziwny odgłos (taki cichy świst), a po chwili

spod maski wydobył się kłąb dymu śmierdzący spalenizną.

Szybko wyłączyłem silnik otworzyłem maskę ale nic nie zauważyłem.

Odpaliłem więc silnik ponownie i strzeliłem rundkę żeby sprawdzić czy

coś się będzie działo niestety albo stety nic dziwnego nie zauważyłem.

Z rury wydechowej dym sie nie wydobywa. Na razie wszystko działa

jak należy. Skąd ten dym i co mogło się zjarać.

Wiem że mój opis nie jest zbyt precyzyjny ale może coś się komuś nasunie.

A więc jeszcze raz zaraz po odpaleniu silnika wydobywał się jakiś

dziwny odgłos (świst jakby z dziurawej dętki) a następnie chmura dymu

zapach jakby cos sie zjarało.

Za wszelką pomoc z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

niestety ale musimy zdać się tylko na Twoje spostrzeżenia w tym temacie, pamiętaj aby w dwie osoby uruchamiać silnik - jedna go odpala a druga w tym czasie przy otwartej masce patrzy co się dzieje i skąd dymi - inaczej usterki nie jesteśmy w stanie zdiagnozować, dymić może z kilku miejsc : zawór EGR, plecionka na wydechu, uszczelka pod kolektorem wydechowym itp. niech ktoś się przypatrzy i wtedy napisz co podejrzewasz.

Link to comment
Share on other sites

przyczyn moze byc wiele, az po palaca sie instalacje eletryczna wlacznie

na twoim miejscu dobrze obejrzalbym komore silnika, napewno sa w niej pozostalosci,

obejrz przewody elektryczne, oraz okolice kolektora wydechowego, turbiny, egr, plecionki katalizatora

Link to comment
Share on other sites

Hej

Dzięki za odpowiedz byłem dzisiaj

u dwóch mechaników nic nie zauważyli

(na razie tylko na oko i słuch)

w środę umówiłem się na dokładniejszą kontrole.

Kolego "Sztomel" możesz polecić jakiś dobry warsztat

w naszym regionie, specjalizujący się w audikach?

Może Ty się na tym znasz i mógłbym do Ciebie podjechać?

ewentualnie "zlogować" oczywiście nie za darmo.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

niestety do mechaników nigdy nie miałem szczęścia w czasach kiedy z nich korzystałem, z Twojej okolicy nie znam żadnego a u siebie w Rybniku za nikogo nie mogę ręczyć, chętnie bym Ci autko obadał ale musiałbyś przyjechać nad morze gdzie teraz wczasuję :wink4:

Link to comment
Share on other sites

ja stawiam na zacierajace sie lozysko klimy,alternatora lub wspomagania.Lozyko na chwile blokuje sie pasek zaczyna trzec i robi sie niezla zadyma

Link to comment
Share on other sites

ja stawiam na zacierajace sie lozysko klimy,alternatora lub wspomagania.Lozyko na chwile blokuje sie pasek zaczyna trzec i robi sie niezla zadyma

chyba celne spostrzeżenie...

na początek skręć kołami na maxa na postoju i sprawdź czy nie piszczy (koło pasowe alternatora czyli sprzęgło tak się sprawdza)

Link to comment
Share on other sites

ja stawiam na zacierajace sie łożysko klimy,alternatora lub wspomagania.Lozyko na chwile blokuje sie pasek zaczyna trzeć i robi sie niezla zadyma

Kurcze właśnie nie wiem czy nie ma to czegoś wspólnego z klimą. Przed uruchomieniem auta zanim buchnął ten dym bawiłem sie właśnie

przyciskami od klimy i ogrzewania. Ogólnie to tak jakby klima zaczęła lepiej mrozić po tym incydencie (może mi się tylko zdaje ale sprawdzę)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...