Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z wyciekiem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Gość ?ukaszA4
Opublikowano

Witam dzisiaj wracając z wakacji po przejechaniu ok 15 kilometrów po zatrzymaniu sie na stopie zauważyłem biały dym pod maska natychmiast zjechałem na pobocze. Maska od spodu cała w oleju plastikowa pokrywa również. po zdjęciu pokrywy olej również w kanałach od świec... Proszę o pomoc panowie. P.s przed wyjazdem wymieniłem w aucie oleje filtry itd...

Opublikowano

Witaj

Pozostaje powycierac (umyć) silnik, odpalić silnik i obserwowac skąd wycieka.

Tak to ciężko coś powiedziec.

Opublikowano

Troszkę więcej konkretów kolego, bo niestety nie mamy jasnowidza na usługach. Auto do garażu i trzeba oblukać z jakiego miejsca wziął się ten olej, bo raczej nie z nieba. Dopiero jak znajdziesz miejsce wycieku będzie można coś zaradzić.

Gość ?ukaszA4
Opublikowano

cały silnik jest suchy na pewno w okolicach uszczelki głowicy jest sucho. Tak jak pisałem wcześniej ochlapany jest cały plastik pokrywy silnika i maska dokładnie w miejscu silnika, cały osprzęt, wszystkie węże i kolektory są suche.

Opublikowano

Masz może jakieś foto?

Opublikowano

Po za tym jeśli jest to dość mocny wyciek to raczej podejrzewałby że pochodzi z jakiegoś miejsca gdzie olej jest pod ciśnieniem. No ale w tych rejonach nic takiego nie ma. Chyba że silnika ma niezłe przedmuchy i olej faktycznie walił się dość mocno spod korka.

Gość ?ukaszA4
Opublikowano

No właśnie po dokładnych oględzinach nie widzę nigdzie żadnych wycieków... Nie chce go już dzisiaj odpalać bo mało jest oleju jutro kupie nowy olej zaleje i odpalę zobaczę co będzie się działo. Aha zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa panowie... Dałem samochód do takiego znajomego mechanika i niestety teraz martwi mnie jedna sprawa... Czy ten wyciek może być spowodowany tym iż za dużo wlano oleju do silnika? wymiany oleju i cześć eksploatacyjnych u tego mechanika robią "uczniaki" i właśnie nie wiem czy oni nie wlali za dużo...

Opublikowano

Zbyt duży poziom oleju w silniku jest oczywiście szkodliwy, ale nie słyszałem o tym co może stać się w taki wypadku. Myślę że część tego oleju poszłaby wtedy odmą. W twoim wypadku nie pozostaje chyba nic jak oczyścić to, zalać olej i patrzeć.

Gość ?ukaszA4
Opublikowano

Chyba tylko to pozostaje...[br]Dopisany: 19 Lipiec 2009, 12:44_________________________________________________Jutro napisze co i jak...[br]Dopisany: 19 Lipiec 2009, 12:48_________________________________________________Witam kupiłem olej wlałem:) i okazało się ze wyciek jest spowodowany takim korkiem który znajduje się pod przepustnica przy odmnie... w bloku. Cisnienie go wywala i spróbowalem go wsadzić ale po odpaleniu wywala go... co sądzicie o tym...? Jak to naprawić:D pozdrawiam

Opublikowano

Pierwsze słyszę o czymś takim. Będę później na innym kompie to sprawdzę w ETCE o co chodzi.

Gość ?ukaszA4
Opublikowano

a wiec dzisiaj po powrocie z pracy wziąłem się za to i okazało się ze brakuje u mnie takiego bajerka: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/836ea585b5ab1969.html

i dlatego ten:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16cffdbb0d3dbb1c.html korek wywalało cisnienie oleju.

Na szczescie kolega ma taki sam dokładnie silnik na części wiec sobie odkreciłem założyłem i moja czarnulka znów śmiga jak dawniej :decayed:[br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 15:40_________________________________________________Pozdrawiam i dziękuje panowie za pomoc

Opublikowano

Szerze powiem pierwszy raz na oczy widzę te elementy - no ale A4 z tym silnikiem mam dopiero 2 miesiące więc nie wszystko jeszcze rozbierałem. Czy te elementy nie były czasem umieszczone po prawej stronie silnika przy jego końcu, pod dolotem. Jeśli ktoś wie co to jest prosiłbym o info bo mnie ciekawość zżera :slina:

Opublikowano

Najprawdopodobniej jest to zaślepka otworu aparatu zapłonowego. Jak wiadomo w ADR nie ma takowego ale w innych 1.8 (starszych konstrukcjach) aparat zapłonowy napędzany jest od wałka pośredniego i jest umieszczany właśnie w tym otworze. Samego korpusu silnika konstruktorzy pewnie nie zmienili i stąd wynikła konieczność zaślepiania tego otworu - tak przynajmniej jest w moim ADR

Opublikowano

Najprawdopodobniej jest to zaślepka otworu aparatu zapłonowego. Jak wiadomo w ADR nie ma takowego ale w innych 1.8 (starszych konstrukcjach) aparat zapłonowy napędzany jest od wałka pośredniego i jest umieszczany właśnie w tym otworze. Samego korpusu silnika konstruktorzy pewnie nie zmienili i stąd wynikła konieczność zaślepiania tego otworu - tak przynajmniej jest w moim ADR

To by się zgadzało. Faktycznie umiejscowienie pasuje.

Gość ?ukaszA4
Opublikowano

Podtrzymuje panowie wypowiedz

Najprawdopodobniej jest to zaślepka otworu aparatu zapłonowego. Jak wiadomo w ADR nie ma takowego ale w innych 1.8 (starszych konstrukcjach) aparat zapłonowy napędzany jest od wałka pośredniego i jest umieszczany właśnie w tym otworze. Samego korpusu silnika konstruktorzy pewnie nie zmienili i stąd wynikła konieczność zaślepiania tego otworu - tak przynajmniej jest w moim ADR

rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i tak faktycznie jest:) :blink: jakoś musieli zapchać tą dziurę :wallbash:

Więc temat zamknięty.

pozdrawiam

Opublikowano

jesli wymieniales olej tuz przed wyjazdem-mozliwe jest,ze jakies jego "skapniecia" pozostaly na silniku i jak sie nagrzal-zaczelo sie dymic,wiem,bo sam wymienialem ostatnio olej i po odkreceniu filtr,troche mi sie z niego wylalo,bo raz-dostep byl ciezki,bo silnik jeszcze goracy byl :decayed: dwa-olej tez wiec troche po rekach mi polecialo i zatanczylem krotkiego seta kankana-tez sie dymilo pozniej,ale przepalilo i juz sie nie dymi... :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...