marcin9680 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam serdecznie mam male pytanko a mianowicie co moze byc powodem sciagania auta na lewo podczas jazdy kiedy nie trzymam kierownicy? Wszystko bylo wporzadku do wczoraj kiedy to wymienilm komplet klockow i tarcz hamulcowych (przod i tyl) na nowe , wszystko ori , dodatkowo wymienilem lozysko z piasta kola przedniego z prawej strony (to akurat robilem dzisiaj a sciaganie auta pojawilo sie jeszcze przed wymiana lozyska). Podczas wymiany owego lozyska musialem poluzowac mocowanie obu wachaczy dolnych od zwrotnicy , zas tylko wachacz dolny tylny musialem wypiac calkowicie ze zwrotnicy zas ten drugi tylko poluzowac na srubie zebym mial mozliwosc manewrowania polosia bez jej calkowitego wyciagania. Po zlozeniu wszystkiego do kupy i testu drogowego okazalo sie ze autko sciaga do lewej strony , moze ktos ma jakis pomysl lub spotkal sie z podobna sytuacja to bardzo prosze o pomoc Wspomne tylko ze cisnienie w kolach sprawdzilem i odwazniki na felgach i nie wyglada na to zeby jakis sie odkleil itp. Dziekuje i pozdrawiam.
nike21 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 sprawdz hamulce moze lewa strona Ci bardziej blokuje... najszybciej i najlepiej to udaj sie na stacje kontroli pojazdow i na rolkach niech Ci zmierza opory toczenia przedniej osi
Ambro Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Po wymianie części zawieszenia zaleca sie zrobienie geometrii. U mnie po wymianach wahaczy i łożyska aby jechać prosto kierownica musiał być skręcona o parę stopni.
domjenick Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 jw,geometria i zbieznosc-tak bym zrobil...
Doman13 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 sprawdź wahacze z lewej strony, szczególnie górne. Ten pierwszy jak padnie to zaczyna ściągać w jego stronę.
Ambro Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 To prawda i pamiętaj że jeśli któryś element zawieszenia jest wibity, np. wahacz to nie można robić geometrii. Tak samo felgi muszą być proste inaczej będą wyskakiwać błędy kolesiowi ustawiającemu zbieżność.
marcin9680 Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam i dziekuje wszystkim za pomoc i podpowiedzi ale najciekawsze jest to ze do weekendu w ktorym to wymienialem wszystkie tarcze i klocki wszystko bylo wporzadku. Na dzien dzisiejszy moja ma nakrecone juz 310tys km , jezdze nia akurat w UK i stan drog jest tu calkiem inny i wiezcie mi , ze cale zawieszenie jest orginalnie fabryczne , srednio 2-3 razy do roku jestem w polsce i sprawdzam na stacji diagnostycznej stan zawieszenia i goscie zawsze sa zdziwieni , stan amorkow po 70% przod i 75% tyl a reszta polaczen i kocowki super stan. Tak wiec nie podejzewam zadnego uszkodzenia jakiego kolwiek elementu zawieszenia i tym bardziej ktorejs z felg , brak jakich kolwiek stukow , i innych dziwekow ze strony zawieszenia. Problem pojawil sie kiedy to wymienilem tarcze i klocki a dwa dni pozniej lozysko kola przedniego z prawej strony a jak juz wspominalem zeby wymienic lozysko to musialem rozlaczyc od zwrotnicy dolne wahacze ale polegalo to tylko na odkreceniu srub mocujacych i odchyleniu ich na bok bym mial dostep do zwrotnicy od tylnej strony. Raczej kierowal bym sie ku temu ze zbieznosc sie rozregulowala przy wymianie lozyska chodz nie wiem jak to mozliwe ale widocznie jest , jutro sie dowiem jade na ustawianie. Dziekuje i pozdrawiam
Ambro Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Tak jak wspomniałem wyżej u mnie po wymianie łożyska auto miało rozregulowaną geometrie tak więc myślę że Twój problem także rozwiąże odpowiednie ustawienie zbieżności.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się