chołek_płock Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Witam. Mam pytanie, czy ktoś z Kolegów z Forum, ewentualnie Waszych znajomych założył smt6 ewentualnie smt7 w swojej a4? Czy nie ma z tym problemu? Jak się sprawuje? Tylko proszę o opinię tych, którzy coś wiedzą, a nie tych, co "coś tam słyszeli"? Swego czasu miałem Fiata Coupe 2.0 16VT i zadałem podobne pytanie na Forum FC. Posypały się odpowiedzi, żebym odpuścił, że się nie da, że mi tłoki spłyną, itd. itd. Tylko pisali wszyscy, którzy nawet na oczy smt nie widzieli - coś tam ktoś powiedział, inny powtórzył dodając coś od siebie, itd.. Zaryzykowałem i się okazało, że nie ma najmniejszego problemu. Co więcej: z fabrycznych 190KM, przy tym samym doładowaniu udało się uzyskać ponad 220KM. Mam bardzo dobrego kolegę, który mi to założy, napisze mapę, shamuje i wszystko ustawi, ale nie chciałbym eksperymentować na sobie. Proszę o rzeczowe odpowiedzi, czy ktoś ma, jak się sprawuje i czy warto? Jeśli tak, to spróbuję u siebie. Jak wyjdzie, to polecę innym. Dodam, że koszt smt6 to ok 600zł, plus założenie i shamowanie powinno się spokojnie w 1kpln zmieścić. Następne pytanie, niby nie do końca w temacie, ale bardo się z nim wiąże. Ile się da z tej fabrycznej turbinki nadmuchać, żeby było bezpiecznie dla niej, a żeby jednak różnica w mocy była odczuwalna...?? Zamierzam założyć smt6, zwiększyć doładowanie i wysterować nową mapę paliwka. + 20-30% na mocy i momencie nie jest żadnym problemem i myślę, że takie wartości są bezpieczne dla silnika, turbinki i reszty (sprzęgło, przekłądnia, skrzynka b.).
poziek Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Nie do końca Cię rozumiem... Chcesz uzykać 20-30% więcej mocy i momentu. Od tego jest chiptuning. Po co wyważać otwarte drzwi?? Jeżeli planujesz jakieś grubsze modyfikacje typu wieksza turbina np. K04-15 czy tak popularna GT28RS to wówczas SMT6 lub 7 używa się najczęściej do wystrojenia auta. W B5 jest o tyle dobrze, że można zastosować piggybacka, masz przepustnice na linke, odpływ paliwa z listwy. Jest na forum użytkownik Bartte, który jezdzi na smt6 także pisz do niego na PW. Jeżeli chcesz coś więcej poczytać o tuningu 1.8T to polecam Ci www.streetracing.pl Na forum jest również kolega CTV, który ma doświadczenie w tuningu 1.8T B5 także pytaj się też jego. Osobiście uważam jednak, że najlepsze dla 1.8T jest strojenie na ori ECU.
chołek_płock Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Chiptuning: 1500-2000pln. Smt6: 600pln plus jak dla mnie 200pln montaż i strojenie, czyli połowa. Smt6 przy sprzedaży wyciągam i zabieram do następnego auta. Chip - mogę zabrać, ale jeśli kupię kolejną a4, a nie wiem co mnie strzeli za jakiś czas. Smt6 pełna modyfikacja map paliwa, doładowania, zapłon, odcięcie obrotów i wiele innych i największa zaleta: można napisać dwie mapy (soft - ekonomiczną i hard - dynamiczną) i przerzucać je kiedy się chce za naciśnięciem przycisku. Tak miałem w poprzednim aucie - na co dzień 0,8bara i ok 170KM i do ruszania za świateł 1,05bara i 225KM. Niestety chip tego nie da. To zalety. Wad - nie znalazłem jak dotąd. Pytam dlatego, że smt6 głównie współpracuje z mapsensorami. Czasem nie ma problemu z przepływomierzami, ale myślę, że to zależy od modelu samochodu, rodzaju wtrysku i rodzaju przepływomierza. Dlatego pytam, czy ktoś założył i czy nie było problemu z podłączeniem, wystrojeniem a potem z eksploatacją - czy ECU nie łapie jakiś błędów, etc. W zasadzie za pomocą smt6 można uzyskać przyrosty jakie się chce - jedynym ograniczeniem będzie wydajność oraz ciśnienie jakie może maksymalnie i bezpiecznie wytworzyć turbina oraz wydajność wtrysków (pompy wtryskowej). Skoro na chipie jest możliwe uzyskanie bez ingerencji mechanicznej w turbo, wtryski, itd. przyrostów na poziomie +20-30%, to na smt6 jest to identycznie osiągalne. Poza tym mam bardzo dobrego fachowca od smt6, który już trochę tego porobił, więc mi to bez problemu założy i powiedział, że do mojej też bez problemu założy - ale nigdy tego w AEB nie robił, więc wolałbym, żeby nie eksperymentować na moim aucie, tylko spytać najpierw o opinię tych, co już eksperymenty mają za sobą. To tyle. Myślę, że zrobię tak jak ze swoim poprzednim autem - zaryzykuję, wstawię, zrobię, a potem i tak mi nikt nie uwierzy, że to działa .
poziek Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Spokojnie możecie pompować 1,0 Bara. Argumentację rozumiem.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 przepraszam za OT ale szukałem w necie i niewiele znalazłem... Co to SMT :redface: :redface: :redface: ?
pet3r Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 dorzuce pare swoich pytan do tematu - jaka moc osiagnie AEB na 1 barze doladowania?? jakie jest graniczne bezpieczne cisnienie? czym rozni sie SMT6 od SMT7?
poziek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Na 1 barze powinno być to około 192 do 195 koni mechanicznych. Tak jak pisałem doładowanie 1 bar jest optymalne nie dla silnika bo akurat AEB to najmocniejsze tłoki i korby we wszystkich A4 ale dla turbiny. Dobrym mykiem jest też zastosowanie 4 barowego regulatora ciśnienia paliwa :exclaim: smt6 i smt7 czylu piggy back inaczej świnka : http://tuning.jcauto.pl/oferta/silnik/perfect_power/
Gość MorgothDBMA Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 jedyne z czym się nie zgodze to koszt chipa 1500-2000 zł - można taniej :exclaim:
chołek_płock Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Różnice między smt6 a smt7: - cena ;-) - smt7 jest następcą smt6, bardziej rozbudowaną, więcej ma funkcji, kanałów, itd. - i podobno - ale tu nie jestem pewien, że do przepływomierzy nie nadaje się smt6, tylko właśnie smt7 (chodzi o rodzaj sygnału, jaki jest podawany z tego czujnika do fabrycznego ECU), inny dla mapsensora i inny dla przepływomierza. Ale mój fachowiec stwierdził, ze bez problemu założy mi smt6 do AEB z przepływomierzem. Co do samego smt. Pełna modyfikacja map paliwa. Pełne sterowanie zaworem turbiny, a nawet całkowicie sie odłącza go od ECU i samym smt6 się steruje kiedy się włącza i wyłącza turbina, a precyzyjniej jak nią steruje WasteGate. Podobno - pełna modyfikacja zapłonu, łącznie ze zmianą przebiegów i charakterystyk, ale trzeba mieć oscyloskop. Przesunięcie odcinki. Wbrew prostoty tego urządzenia, jest ono bardzo rozbudowane i posiada bardzo wiele funkcji i myślę, że tak na prawdę, to jeszcze nikt go tak do końca nie rozgryzł.
gregory Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Czy ja dobrze rozumiem że SMT jest lepszy od ChipTuningu?? No bo przecież można wszystko zrobic.Szkoda tylko że sam się nie znam dobrze na tym a fachowców jest tak naprawde mało.A ChipTuning umawia się człowiek jedzie ,czeka kilka godzin i odbiera furke z trzydziestoma kucami więcej.Ale i tak mimo wszystko bardzo zaciekawił mnie ten temat
poziek Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 z czipami jest tak, że najczęściej wgrywją ci gotowce w smt masz wpływ na więcej zmiennych ale trzeba umić to stroić
gregory Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 A tak dla jasności to czy ChipTuning w naszych autkach to jest wylutowanie procka i wlutowanie innego + program napisany specjalnie pod model silnika,czy ChipTuning to tylko wgranie innego programu który odróżnia się innymi mapami wtrysku paliwa itd.. .Bo dla mnie to nie jest jasne.Nie miałem jeszcze styczności akurat z Chipowaniem.Bo jakby się tak nauczyć coś o smt to byłaby swietna zabawa.Porobic sobie jakies programy,między którymi można się przełanczać.
talib1990 Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 chiptuning polega na zwiekszeniu mocy poprzez kabel ew. wlutowanie nowego procka. moze to byc gotowa mapa ( jakis lajtowy program) lecz szanujący się chiptuner zawsze przyjdzie i zapyta co to ma być za sofcik..czy lajtowy..czy mocny..w jakim zakresie max moment itp.
gregory Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Witam! pytanie do autora tematu: jak sprawa się ma z smt6 czy już założyłeś do swojej niunki?? bo jestem bardzo ciekawy.Sam się poważnie zastanawiam czy sobie takiego sprzętu nie założyć.Byłem nawet na hamowni no i wyniki są bo ja wiem zresztą sami to ocenicie jak zeskanuje to napisze posta i wkleje wykres.Pozdro.
chołek_płock Opublikowano 19 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2007 Jeśli tylko założę, na pewno się odezwę - narazie temat stoi w miejscu. Ale rozmawiałem z koleżką, który to ewentualnie będzie robił - bez problemu da się - to jego odpowiedź. uzupełnij profil
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się