Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjęty DPF + duża turbina w silniku 2.0 TDI 16V 170hp (wykres)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

orelfinitos.jpg

Wprawdzie jest to silnik niespotykany w A4 (2.0TDI 16V BMN) ale zamieszczę jako ciekawostkę, ponieważ jest to pierwsza taka przeróbka w Polsce, a nie wiem czy nie w Europie. Tym bardziej, że modyfikacja taka jest możliwa również w analogicznym silniku (BRD?) w Audi.

Fizycznie wyjęty filtr cząstek stałych (DPF) oraz odpowiednia modyfikacja programu, by brak filtra nie powodował błędów/prób regeneracji. Wydech ze stali nierdzewnej (Eltec) 2,75" na dwóch tłumikach przelotowych. Odpowiednio zmodyfikowany dolot oraz większa turbina. IC fabryczny (jeden duży FMIC - na razie wystarcza), sprzęgło fabryczne. Mechanika + soft wykonane w warszawskim MR-motors.

Całość skończona miesiąc temu. Jak na razie sprawuje się bardzo dobrze. Zachowanie auta jakby to był setup fabryczny - żadnego laga, żadnego dymu, żadnych efektów ubocznych. Wydech cichy niemal jak seria (tak chciałem), dopiero jeśli się pojedzie po obrotach to trochę zagrzmi. Tylko pali więcej ale trudno powiedzieć czy to z powodu modyfikacji, czy mojej prawej nogi :naughty:

Opublikowano

NICE :good: i to przy 31*C

Opublikowano

A pro pos DPF to istnieją już emulatory.

Opublikowano

Może i istnieją emulatory, tylko po co? Pomimo emulatora (komp myśli, że filtr nadal jest) będzie się co jakiś czas załączał tryb regeneracji filtra (wypalania) i auto będzie wtedy dymiło jak stary jelcz. Lepiej i bardziej elegancko jest filtr "wyłączyć" w programie.

Opublikowano

Dobra robota gratki ( Witek to mistrz ) Pzdr :good:

Opublikowano

Może i istnieją emulatory, tylko po co? Pomimo emulatora (komp myśli, że filtr nadal jest) będzie się co jakiś czas załączał tryb regeneracji filtra (wypalania) i auto będzie wtedy dymiło jak stary jelcz. Lepiej i bardziej elegancko jest filtr "wyłączyć" w programie.

Czemu tak twierdzisz? Wiesz jakie muszą być warunki spełnione aby rozpoczęła się regeneracja DPF-a?

Opublikowano

Czemu tak twierdzisz? Wiesz jakie muszą być warunki spełnione aby rozpoczęła się regeneracja DPF-a?

Nie wiem. A twierdzę tak, bo miałem taką sytuację. Odebrałem autko (gotowe), wszystko gra, ok. Jeżdżę i co kilka dni (kilaset km) zaczyna mi dymić na siwo. Pierwsza myśl: turbo się sypie... Ale podymi 5-10 minut i przestaje. Co się okazało? Witek przez pomyłkę wgrał mi nie ostateczną wersję softu, w której nie wszystko było skończone (tych wersji było dużo bo testowane były różne konfiguracje sprzętowe). Samego filtra oczywiście fizycznie już nie było, komputer się o niego nie dopominał, pomimo to co jakiś czas włączała się regeneracja. Wniosek: skoro filtra nie ma, nie ma różnicy ciśnień na czujnikach (która normalnie oznacza zapełnienie i wyzwala proces regeneracji), a pomimo to regeneracja się włącza, to musi być jeszcze jakiś mechanizm czasowy (oprócz czujników). Stąd wnioskuję, że sam emulator spowoduje brak "dopominania" się o filtr ale nie wyłączy całkowicie prób jego regeneracji. Zresztą istnienie takiego mechanizmu czasowego jest logiczne: to zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia któregoś czujnika i niemożliwości włączenia regeneracji w normalnym trybie.

Opublikowano

Czemu tak twierdzisz? Wiesz jakie muszą być warunki spełnione aby rozpoczęła się regeneracja DPF-a?

Zresztą istnienie takiego mechanizmu czasowego jest logiczne: to zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia któregoś czujnika i niemożliwości włączenia regeneracji w normalnym trybie.

Nie ma niestety czegoś takiego.

Jeśli zostanie uszkodzony czujnik to zapali się kontrolka i nakaże jechać do serwisu. Natomiast jeśli kontrolka się nie zapali, to zapcha DPF i wtedy kontrolka się zaświeci lub samochód straci moc. Tak czy inaczej znajdzie się w serwisie.

Opublikowano

Wprawdzie jest to silnik niespotykany w A4 (2.0TDI 16V BMN) ale zamieszczę jako ciekawostkę, ponieważ jest to pierwsza taka przeróbka w Polsce, a nie wiem czy nie w Europie. Tym bardziej, że modyfikacja taka jest możliwa również w analogicznym silniku (BRD?) w Audi.

Rogal juz sie chwalil .... http://www.a4-klub.pl/smf/inne_bmn_tdi_170ps_pd_by_mrmotors-t86513.0.html :naughty:

Dynosoft tez juz tak kombinuje : http://www.a4-klub.pl/smf/inne_dynosoft_20tdi_16v_170ps_bmn_dpf_off-t87253.0.html

pozazdroscic modyfikacji .... :wink4:

Opublikowano

Orełek wreszcie padło jeździ :decayed: Gratulauję uporu i odwagi :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...