Gość Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Wprawdzie jest to silnik niespotykany w A4 (2.0TDI 16V BMN) ale zamieszczę jako ciekawostkę, ponieważ jest to pierwsza taka przeróbka w Polsce, a nie wiem czy nie w Europie. Tym bardziej, że modyfikacja taka jest możliwa również w analogicznym silniku (BRD?) w Audi. Fizycznie wyjęty filtr cząstek stałych (DPF) oraz odpowiednia modyfikacja programu, by brak filtra nie powodował błędów/prób regeneracji. Wydech ze stali nierdzewnej (Eltec) 2,75" na dwóch tłumikach przelotowych. Odpowiednio zmodyfikowany dolot oraz większa turbina. IC fabryczny (jeden duży FMIC - na razie wystarcza), sprzęgło fabryczne. Mechanika + soft wykonane w warszawskim MR-motors. Całość skończona miesiąc temu. Jak na razie sprawuje się bardzo dobrze. Zachowanie auta jakby to był setup fabryczny - żadnego laga, żadnego dymu, żadnych efektów ubocznych. Wydech cichy niemal jak seria (tak chciałem), dopiero jeśli się pojedzie po obrotach to trochę zagrzmi. Tylko pali więcej ale trudno powiedzieć czy to z powodu modyfikacji, czy mojej prawej nogi
migdalek1985 Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 moment do pozazdroszczenia gratuluje pieknego wyniku
szogun0 Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 A pro pos DPF to istnieją już emulatory.
Gość Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Może i istnieją emulatory, tylko po co? Pomimo emulatora (komp myśli, że filtr nadal jest) będzie się co jakiś czas załączał tryb regeneracji filtra (wypalania) i auto będzie wtedy dymiło jak stary jelcz. Lepiej i bardziej elegancko jest filtr "wyłączyć" w programie.
PIXI Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Dobra robota gratki ( Witek to mistrz ) Pzdr
szogun0 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Może i istnieją emulatory, tylko po co? Pomimo emulatora (komp myśli, że filtr nadal jest) będzie się co jakiś czas załączał tryb regeneracji filtra (wypalania) i auto będzie wtedy dymiło jak stary jelcz. Lepiej i bardziej elegancko jest filtr "wyłączyć" w programie. Czemu tak twierdzisz? Wiesz jakie muszą być warunki spełnione aby rozpoczęła się regeneracja DPF-a?
Gość Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Czemu tak twierdzisz? Wiesz jakie muszą być warunki spełnione aby rozpoczęła się regeneracja DPF-a? Nie wiem. A twierdzę tak, bo miałem taką sytuację. Odebrałem autko (gotowe), wszystko gra, ok. Jeżdżę i co kilka dni (kilaset km) zaczyna mi dymić na siwo. Pierwsza myśl: turbo się sypie... Ale podymi 5-10 minut i przestaje. Co się okazało? Witek przez pomyłkę wgrał mi nie ostateczną wersję softu, w której nie wszystko było skończone (tych wersji było dużo bo testowane były różne konfiguracje sprzętowe). Samego filtra oczywiście fizycznie już nie było, komputer się o niego nie dopominał, pomimo to co jakiś czas włączała się regeneracja. Wniosek: skoro filtra nie ma, nie ma różnicy ciśnień na czujnikach (która normalnie oznacza zapełnienie i wyzwala proces regeneracji), a pomimo to regeneracja się włącza, to musi być jeszcze jakiś mechanizm czasowy (oprócz czujników). Stąd wnioskuję, że sam emulator spowoduje brak "dopominania" się o filtr ale nie wyłączy całkowicie prób jego regeneracji. Zresztą istnienie takiego mechanizmu czasowego jest logiczne: to zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia któregoś czujnika i niemożliwości włączenia regeneracji w normalnym trybie.
nandoz Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Fajnie wysoko sie kreci i dlugo trzyma maxa , praktycznie od 3600 do prawie 4800 masz full.Pozdr.
szogun0 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Czemu tak twierdzisz? Wiesz jakie muszą być warunki spełnione aby rozpoczęła się regeneracja DPF-a? Zresztą istnienie takiego mechanizmu czasowego jest logiczne: to zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia któregoś czujnika i niemożliwości włączenia regeneracji w normalnym trybie. Nie ma niestety czegoś takiego. Jeśli zostanie uszkodzony czujnik to zapali się kontrolka i nakaże jechać do serwisu. Natomiast jeśli kontrolka się nie zapali, to zapcha DPF i wtedy kontrolka się zaświeci lub samochód straci moc. Tak czy inaczej znajdzie się w serwisie.
spanky Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Wprawdzie jest to silnik niespotykany w A4 (2.0TDI 16V BMN) ale zamieszczę jako ciekawostkę, ponieważ jest to pierwsza taka przeróbka w Polsce, a nie wiem czy nie w Europie. Tym bardziej, że modyfikacja taka jest możliwa również w analogicznym silniku (BRD?) w Audi. Rogal juz sie chwalil .... http://www.a4-klub.pl/smf/inne_bmn_tdi_170ps_pd_by_mrmotors-t86513.0.html Dynosoft tez juz tak kombinuje : http://www.a4-klub.pl/smf/inne_dynosoft_20tdi_16v_170ps_bmn_dpf_off-t87253.0.html pozazdroscic modyfikacji ....
jaro4444 Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Orełek wreszcie padło jeździ Gratulauję uporu i odwagi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się