Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zegary a'la A5 przy starcie


ch4zzy

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze..jak na robotę z cyklu "zrób to sam" to..przynajmniej dla mnie..zbyt skomplikowane :tongue4: ale kiedyś podpytam jakiegoś elektryka, czy by mi coś takiego zrobił :> Dzięki za naświetlenie sytuacji, jak to wygląda z taką przeróbką :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bez różnicy czy b5 czy b6 i nawet nie było by więksego problemu z tym bo myślałem że wszytkie wskaźniki idą na full, a tu tylko prędkościomierz i obrotek, czyli jak pisałem wcześniej budujemy prosty generatorek na kostce 555 i na chwilę po przekręceniu kluczyka podajemy ten sygnał na wejście wskaźnikówi to by było na tyle. Jak uda mi sie wykombinować układ który by podawał na chwilę impuls po właczenu zasilania to wrzucę schemat jakbym to widział.

Oczywiście są to tylko czysto teoretyczne przemyślenia i niema gwarancji czy taki układ by wogóle działał i z jakim efektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to Bin85 czekamy na jakiś patent :naughty:

jeżeli znajdziesz sposób to ja też się na to piszę :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokonałem pomiarów częstotliwości przebiegów dla maksymalnego wskazania prędkościomierza (260km/h) częstotliwość impulsów wynosi ok.300Hz a dla obrotomierza ok.270Hz, zakupiłem również potrzebny kostke 555 koszt 1zł. i zabieram się do montowania generatorka. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde... A z początku większość stawiała ten mod na przegranej pozycji... Jakby się udało coś zmajstrować, to i ja z wielką chęcią bym się na to pisał!!! :slina: :slina: :slina::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokonałem pomiarów częstotliwości przebiegów dla maksymalnego wskazania prędkościomierza (260km/h) częstotliwość impulsów wynosi ok.300Hz a dla obrotomierza ok.270Hz, zakupiłem również potrzebny kostke 555 koszt 1zł. i zabieram się do montowania generatorka. :good:

:notworthy:

Czekamy 3mamy kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbudowałem generatorem w oparciu o kit do samodzielnego montażu, modyfikacja polegała na zwiększeniu częstotliwości impulsów wyjściowych. Poniżej schemat generatora:

schemats.th.jpg

Za pomocą potencjometrów ustawiamy maksymalne wychylenie wskazówki, niestety trzeba zbudować dwa takie układy ponieważ częstotliwość dla 8000 obrotów odpowiada prędkości 240km/h a zegary jakie posiadam mają skale do 260km/h nie wiem jak to jest w przypadku innych zegarów bo chyba są wersje które mają max 240km/h. I tu pojawił się pierwszy problem gdy podałem sygnał na obydwa wskaźniki wskazówki poszła ładnie na max (oczywiście prędkościomierz tylko do 240), po odłączeniu sygnału wskazówki nie wróciły do 0 obie na raz najpierw prędkościomierz potem obrotomierz, nie wiem od czego jest to uzależnione może elektronika działa z różnym opóźnieniem. Drugi problem to nie udało mi się znaleźć układu który po włączeniu zasilania dawał by krótki impuls trwający 1-2 sek.

Poniżej schemat jak mniej więcej wyglądałby gotowy układ.

sch1c.th.jpg

Układ czasowy powinien mieć możliwość regulacji trwania impulsu, można by zbudować dwa takie układy sterujące dwa oddzielne przekaźniki wtedy można by wyregulować długość impulsów tak aby wskazówki wracały do 0 w tym samym czasie.

UWAGA!!!

Każdy kto zdecyduję sie zbudować układ i zamontować w samochodzie robi to na włąsną odpowiedzialność. Ja testowałem to wszystko na drugich niepotrzebnych mi zegarach.

Istnieje ryzyko uszkodzenia zegarów, ponieważ nie wiadomo jaki dokładnie przebieg impulsów jest na nie podawany i o jakiej amplitudzie, rownież sterwonik silnika jest narażony na uszkodzenia przy ewentualnym zwarciu wychodzących z niego sygnałów obrotów silnika i prędkości pojazdu.

Filmik do obejrzenia jak to działa niestety jakość tragiczna i w dodatku się przycina, ale można zauważyć że wskazówka od prędkościomierza wraca wcześniej niż ta od obrotomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za***ista sprawa mimo wszystko :slina:

czy po stworzeniu takiego układu duży byłby problem z jego podłączeniem dla laików :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie nie jest zbyt skomplikowane tylko zasilanie no i wpięcie się przekaźnikami pod sygnały prędkości i obrotów ale przydało by się mieć jakieś pojęcie o elektryce. Jak znajdę schemat układu który poda zasilanie tylko na chwilę to oczywiście wrzucę schemat bo bez niego wskazówki bedą cały czas w maksymalnym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bin85 ja jednak jestem dobrej mysli!!!!!Juz i tak odwaliles kawal dobrej roboty :good: :good: :good: :good: :good:.Jednak w dieslu musza byc inne ustawienia przy obrotomierzu bo skala jest do 6000 ale to pewnie kwestia ustawien.Mysle ze jak uda sie Tobie doprowadzic dzielo do konca to smialo mozesz rozpoczac produkcje gotowych zestawow do samodzielnego montazu a lista klientow bedzie oj dluga!!!!!!!!!!!Ja moge to rozprowadzac w IE.Dobry pomysl na zrobienie niezlej kasy :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:Powodzenia!!!!!!!! :hi: :hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie zrobiłem układ czasowy i jako tako to działa:

Schemat układu czasowego:

sch2.th.jpg

Po przekręceniu stacyjki na wyjściu układu pojawia się +12V które po krótkim czasie jest wyłączane, czas ten można regulować potencjometrem 100k, lub zmieniając kondensator o innej pojemności (im większa pojemność tym dłużej na wyściu będzie napięcie)

Fotki zmontowanego układu

20090815001z.th.jpg

20090815.th.jpg

Przedstawiam jeszcze troche prostrze połączenie z pominięceim przekaźnika ale nie wiem jaki będzie efekt bo nie podłaczełem tego w samochodzie a mianowicie generator jest zasilany z układu czasowego a jego wyjście po przez diode do wejścia wegarów ale nie wiem czy to nie zakłuci sygnału prędkości i obrotów wysyłanego przez komputer.

sch3.th.jpg

Oczywiście trzeba zbudować dwa takie układy, można je uprościć podłączając dwa generatory pod jeden układ czasowy ale wskazówki nie będa sie równo cofały a tak można dostroić prędkościomierz i obrotomierz osobno ale czy da to zamierzany efekt nie wiem bo zbudowałem tylko jeden układ i podłączyłem pod obydwa zegary wtedy również jak wcześniej wspomniałem dochodzi tylko do 240km/h. Z dieslem nie będzie problemu bo generator ma regulowaną częstotliwość własnie po to aby ustawić wskazówkę na 8k lub 6k obrotów również układ czasowy ma regulację aby ustawić tą króciutką chwilę przez która wskazówka jest na max wyhyleniu, jeżeli ustawimy za krótki to oczywiście wskazówka nie dojdzie do konca skali i się cofnie.

Generalnie najlepiej jest zbudować dwa osobne układy dla każdego ze wskaźników wtedy będzie większa możliwość regulacji, chociaż tak prosty układ nie jest bardzo stabilny bo np. jeżeli przekręcimy kluczyk i wyłaczymy i znowy właczymy to wskazówki mogą nie dojść do maksymalnej pozycji bo kondensator układzie czasowym nie zdąrzy się rozładować do 0 i wtedy czas jego ładowania będzie krótszy a co za tym idzie generator będzie zasilany przez krótszy okres czasu.

W moim przypadku koszt tego układu wyniósł 1zł (układ NE555) który musiałem wymienić w uszkodzonym generatorku pozostałe elementy z odzysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Bin... to teraz pytanie...

Zamontowałbyś mi coś takiego w moim zegarku? :decayed: Jak tak to za ile i jaki jest czas pracy?

Ja mam do Ciebie 30km jak będę w PL :naughty:

Wal na priva jak coś :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie uśmiecha mie się zbytno montaż tego układu w dodatku u kogoś ponieważ sam nie przetestowałem go w 100% i nie wiadomo jak to wszytko będzie działać w samochodzie, pamiętajcie że sygnał prędkości samochodu nie tylko przekazywany jest do licznika ale także np. do ABS i ewentualne zwarcie lub uszkodzenie układu może przynieść opłakane skutki, więc przemyślcie to jeszcze raz cze gra jest warta swieczki ponieważ nie będzie to sprawowało się tak jak w oryginale, ja tego u siebie montował nie będę. Może znajdzie się na forum jakiś elektronik i przynajmniej przeanalizuje schematy podpowie co by tu jeszcze zmienić. Z nadmieru wolnego czasu chciałem przynajmniej w teori pokazać że jest możliwość zrobienia takiego bajeru sposobem jaki przedstawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moje duże uznanie za wymyślenie tego i skonstruowanie :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Nie rozprowadzaj metody bo jest to Twój pomysł no i wykonanie. Jeśli rzeczywiście mógłbyś na tym zarobić to czemu nie skorzystać z takiej szansy. :wink4:

No i też myślę że trzeba to przetestować przed rozprowadzeniem. Na pewno na forum siedzi jakiś elektronik który mógłby się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bin85, wielkie dzięki za jak najbardziej owocną próbę rozgryzienia mojego małego zamysłu, który jak widzę poruszył część osób :cool1: Kawał świetnej roboty, jeszcze raz wielkie dzięki :hi:

Fakt, trzeba by to teraz przetestować, najlepiej by jeszcze przynajmniej jedna osoba, która zna się na rzeczy sprawdziła to wszystko i wtedy można by pomyśleć o profesjonalnym montażu, tj. zamknąć te wszystkie obwody itd w jakąś puszkę, powpychać w wolne miejsce w aucie itd :wink4: Problem w tym, że tak jak pisałeś, to się łączy z innymi ważnymi, newralgicznymi obwodami i mógłby być problem, gdyby coś poszło nie tak :confused4: Także nie wiem, czy znajdzie się śmiałek, by to wytestować..wiem, że ja zacząłem z tym wszystkim, ale na razie nie jestem chętny :tongue4: Jak skończę robić niunię po stłuczce, to pomyślę nad wizytą u jakiegoś elektryka u mnie i może coś się wymyśli :)

Jeszcze raz, wielkie dzięki :hi: Teraz pozostaje kwestia dopracowania i myślę, że można by coś takiego zamontować :) Jeśli jednak okaże się, że jest to zbyt ryzykowne, to trudno, nie nasza wina, będzie trzeba po prostu kupić nowszy model :audi: :gwizdanie: Jeszcze raz dzięki :hi: Mamy dobre fundamenty, żeby wspólnymi siłami rozwinąć ten projekt :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również dziękuję i mam nadzieję że znajdzie się osoba która coś jeszcze wymyśli, wtedy nie wykluczone że też się skuszę na ten bajer, może faktycznie lepiej był by zasymulować test licznika o czym wspominali poprzednicy ale to już wyższa szkoła jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczamy się pod niebieską wtyczkę pin 28 dla prędkościomierza i 11 dla obrotomierza dla zegarów z wtyczkami 32 pinowymi. W starszych rocznikach napewno będzie inaczej ale jak dobrze kojarzę rozpiska pinów jaest na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...