Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zegary a'la A5 przy starcie


ch4zzy

Rekomendowane odpowiedzi

Da radę zrobić coś takiego, żeby te wskazówki sobie tak przeszły przez całe tarcze po włączeniu silnika? :>

Jak się robi diagnostykę VAG, to one do połowy tarczy czy nawet całe przechodzą, z tego co pamiętam..więc może idzie jakoś coś tam w komputerku pogmerać? :cool1: Pytam, bo nie znam się za bardzo na tym, co można pozmieniać bawiąc się VAG'iem, a podoba mi się taki patent :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby się włączyło podświetlenie wskazówek i reszty też, to i tak było by super :> Pytanie, czy można coś zmodzić w komputerku, żeby bez włączenia świateł podświetliły się kontrolki, wskazówki i cała reszta przy zegarach ;) Jeśli nie, to może by to połączyć z jakimś automatycznym włącznikiem świateł, który po odpaleniu silnika włączał by światła, tym samym podświetlając cyferblat. Wtedy pozostaje kwestia ruchu wskazówek :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić, bo tam przecież nic nie jest na lince.

Dochodzą sygnały do licznika odpowiedniej częstotliwości i wysterowują na tej podstawie wskazówki.

Wiem, że niebieski kabelek w żółtej wtyczce przekazuje prędkość, bo podłącza się go do radia, żeby działało GALA.

Ale roboty z tym trochę za dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny bajer, ale czy warto tyle kombinować żeby to uzyskać :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, no szkoda :confused4: Bo tu rzeczywiście, jakiś dobry elektryk i pewnie duuużo czasu, by coś takiego zrobić :gwizdanie: Myślałem, że może jest jakiś w miarę prosty sposób :cool1: No nic, kiedyś się człowiek dorobi nowszej Audiczki, to będzie miał bajer :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy teście zegarów w vag com się coś takiego dzieje - trzebaby podejrzeć co vag wysyła do kompa i po włączeniu zapłonu podać tą sekwencję.. ale tam łączenie trwa długo, więc nie wiem czy by się to udało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był w stanie odczytać te dane, co VAG śle do kompa i spróbował jeszcze to jakoś wprogramować w komputer auta, kilka osób było by bardzo wdzięcznych :hi: Tylko..im dłużej o tym myślę, tym bardziej zdaje sobie sprawę z tego, że to chyba jednak ciężki orzech do zgryzienia, szczególnie to wpisanie odpowiedniego kodu do oprogramowania komputera :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej HONDZIE HORNET i innych motocyklach taki test zegarów robi się po każdym włączeniu zapłonu więc na pewno się da !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy teście zegarów w vag com się coś takiego dzieje - trzebaby podejrzeć co vag wysyła do kompa i po włączeniu zapłonu podać tą sekwencję.. ale tam łączenie trwa długo, więc nie wiem czy by się to udało...

Tylko należałoby zrobić to tak aby komputer w aucie nie "myślał" przy każdym starcie że jest podpięty do VAGa :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko..w takim razie to chyba kwestia "wyciągnięcia" jakiegoś kodu, który VAG wysyła do komputera, który to (ten kod :tongue4: ) powoduje ruch wskazówek..następnie wgranie tego kodu do komputera i zaprogramowanie go tak, aby przy każdym włączeniu silnika ten kod był wysyłany..z tym że..to nie C++ jak mniemam, więc z tym wgrywaniem kodu - to w ogóle możliwe? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił wsadzając mały procek, max232. Po włączeniu zapłonu wysłałby na K-line komendę testu liczników.

Tylko problem synchronizacji przebiegów pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie test zegarów trwa zbyt długo można by poprostu zasymulować pełne obroty silnika oraz maks. prędkość za pomocą prostego generatorka przebiegu prostokątnego trzeba tylko dobrać częstotliwość, jeżeli chodzi o temperature i poziom paliwa to to również należy zasymulować odpiwiednią rezystanicję czujnika temperatury oraz pływaka, jest to wszytko do zrobienia lecz w takim przypadku wskazówki chyba dość szybko by sie poruszały, ale układ byłby doś prosty. Spowolnienie ruchu wskazówek można by uzyskać podając na obrotek i prędkościomierz przebieg którego częstotliwość by rosła i za chwilę zmalała do zera, w przypadku wskażnika paliwa i temp. napięcie musiało by powoli rosnąć i również maleć do zera tym samym układ by się nieco skomplikował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości zapytałem znajomego elektronika/elktryka/mechanika magika o takie coś :naughty:

odpowiedź: "lepiej by Ci się coś popsuło w aucie chociaż byś nie wymyślał" :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...