Gość Michał Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Dzisiaj pojawił sie problem,otóż właczajac zapłon od razu załanczają się przednie wycieraczki,pracuja 10 razy i zatrzymuja sie na środku szyby. Równiez gdy załącze je na "pojedyńczy" raz manetką w dół, pracują 10 razy i też zatrzymuja się na srodku. Na pozycji czasowej normalnie zatrzymują sie tak jak powinny ale już jak chce je wyłączyc na pozycję 0 one znowu 10 razy i na środku szyby stop Wk...wia mnie juz to , zanim utrafię zeby zatrzymały się prawidłowo mija ładne pare minut. Czy macie jakieś pomysły,co jest tego przyczyną, czyżby przełącznik?
lukasssw Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 u mnie miałem identycznie ale samo się naprawiło po dwóch dniach, od tamtej pory minęły 3 m-c i jak narazie problem nie wystąpił powtórnie.
Gość Michał Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 u mnie miałem identycznie ale samo się naprawiło po dwóch dniach, od tamtej pory minęły 3 m-c i jak narazie problem nie wystąpił powtórnie. No i u mnie dzisiaj było OK Zauwazyłem jeszcze, ze gdy to się dzieje słychać tyknięcie przekaźnika za kazdym ruchem wycieraczek. W wolnej chwili postaram sie go zlokalizować i podmienić gdy problem powróci:wink:
woj-o Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 przekaźnik tyka bo się załącza - zobacz lepiej czy obwód sterujący przekaźnika jest aktywny (raczej musi być tak sam z siebie przekaźnik rzadko się włącza) - wtedy to coś ze sterowaniam (przełącznik , lub w 1998 jest ta regulacja zależna od prędkości - jeżeli ona jest poza gałką przełącznika to może być ten modulik też)
Gość Michał Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 wtedy to coś ze sterowaniam (przełącznik , lub w 1998 jest ta regulacja zależna od prędkości - jeżeli ona jest poza gałką przełącznika to może być ten modulik też) Czy wiesz może gdzie tej regulacji szukać, czy to bedzie gdzies przy manetce?
woj-o Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 no właśnie mi się trafiłk oniec 97 roku czyli bez tej regulacji . Jezeli to byłąby tylko czasowa to na 90% byłaby tylko w manetce u mnie na czasówce też przekaźnik tyka jak wycieraczki się ruszają. Ale ta z 98 roku jest oprócza czasówki też zależna od prędkości jazdy (przynajmniej tak jest w instr obsługi). Czy to wszystko dalej jest w manetce czy jest jakiś osobny modulik do sterowania to nie wiem - może ktos posiadający A4 '98 będzie wiedział. Najpierw zobacz który to przekaźnik, przekaźniki mają standardowo oznaczone styki, więc obwód sterowania to yyy - nie pamiętam 86 i 86b może. Zobacz czy jak to się dzieje to na tym obwodzie masz napięcie jak tak to szukaj wcześniej (może sam wyłącznik załącza się, albo gdzieś styk kiepski jest). Jeszcze piszesz ze stają na środku szyby. Tutaj nie pomogę bo systemy samo-powracania wycieraczek są różne. Daawnej były to czysto że tak powiem mechaniczne (na slizgu na silniku był doprwadzany prąd do miejsca gdize wycieraczki miały sie zatrzymać). Wiem że też są jakieś wymślniejsze systemy elektroniczne pewnie (np w Astrze tak jest - za powrót wycieraczej odpowiada własnie sterownik ich czasowej pracy). Jaki system w A4 nie mam pojęcia, po przekaźniku słychać że prąd podaje przez cały cas pracy wycieraczek, ale co go wyłącza nie wiem.
Gość Michał Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 Dzięki Ci kolego, jak problem powróci będę szukał, zacznę od przekaźnika Pozdrawiam[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2007, 13:39 _________________________________________________Powracam do tematu,po kilku tygodniach spokoju znów problem powrócił.Podmieniłem na próbe przekaźnik od wycieraczek ale jest tak samo,po przekręceniu stacyjki wycieraczki się załanczają,chodza tak kilka razy po czym staja na środku szyby,przy rozruchu od nowa tak samo. Może miał ktos podobny problem, gdzie szukać przyczyny, w manetce, silniczku wycieraczek?
pre_pl Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 Powracam do tematu,po kilku tygodniach spokoju znów problem powrócił.Podmieniłem na próbe przekaźnik od wycieraczek ale jest tak samo,po przekręceniu stacyjki wycieraczki się załanczają,chodza tak kilka razy po czym staja na środku szyby,przy rozruchu od nowa tak samo. Może miał ktos podobny problem, gdzie szukać przyczyny, w manetce, silniczku wycieraczek? Może być podobny problem : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,13899.0.html
Gość Michał Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 Pre_pl ,przeglądałem ten wątek,próbowałem dostac sie do silniczka ale nie dałem rady zdjąc ramion wycieraczek, spryskałem odrdzewiaczem i spróbuje jutro ściągaczem. Przeczyściłem złącza w przełączniku ale nadal to samo ,zastanawiajace jest dlaczego po załączeniu zapłonu one od razu działają, mimo że na manetka jest w położeniu "0" ?
ARTUS Opublikowano 12 Września 2007 Opublikowano 12 Września 2007 Witam.Mam taki sam problem.Po przekreceniu stacyjki uruchamiaja sie wycieraczki tez pracuja jakis czas ale staja w dobrym miejscu.Do Michala czy zlokalizowales przyczyne? [br]Dopisany: 09 Wrzesień 2007, 19:43 _________________________________________________Problem rozwiazany.Mechanik rozkrecil obudowe pod kierownica wypial przekaznik(nazwal to modulem czasowym)popsikal wd-40,poskrobal po stykach,wydmuchl kompresorem,znowu wd,poskladal wszystko i dzila,koszt 20zl,czas pracy 15min
Gość Michał Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Witam.Mam taki sam problem.Po przekreceniu stacyjki uruchamiaja sie wycieraczki tez pracuja jakis czas ale staja w dobrym miejscu.Do Michala czy zlokalizowales przyczyne? [br]Dopisany: 09 Wrzesień 2007, 19:43 _________________________________________________Problem rozwiazany.Mechanik rozkrecil obudowe pod kierownica wypial przekaznik(nazwal to modulem czasowym)popsikal wd-40,poskrobal po stykach,wydmuchl kompresorem,znowu wd,poskladal wszystko i dzila,koszt 20zl,czas pracy 15min ARTUS, u mnie także przyczyną był moduł czasowy,jakims cudem ułamał się styk i czasem łaczył a czasem nie.Wymieniłem na nowy i wycieraczki działaja jak należy
Sebo83 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 witam. Aby niezakladać nowego tematu napisz tu o moim problemie gdyż jest podobny. Chodzi oczywiście o pracę wycieraczek (nieprawidłową dodam ) Coraz częściej pojawia się problem z włączeniem wycieraczek na biegu 1 (czasowym) i 2. Jak dam manetkę na bieg 3 (szybki to wycieraczki pracują idealnie. Wracam pozycją manetki na bieg 2 bądź 1 i wycieraczki zatrzymują się. Czasem też jak się nie włączy na ani 1 ani na 2 biegu to daje oczywiście 3 szybką, wracam do pozycji "wyłącz" i potem na pewien czas wraca wszystko do normy, czyli działają wszystkie biegi. Myślicie ze to probem z przekaźnikiem? Z początku myślałem ze posypał się przełącznik, ale skoro po właczeniu odrazu biegu szybkiego i poźniej po włączeniu np czasówki wszystko działa to chyba nie wina przełącznika? miał ktoś z Was podobne zjawisko?Nie chce w ciemno kupować nowego przełąćznika bo kosztuje 100zł. dzięki za info pozdrawiam Seba
talesbite Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 u mnie także przyczyną był moduł czasowy,jakimś cudem ułamał się styk i czasem łączył a czasem nie.Wymieniłem na nowy i wycieraczki działają jak należy witam, gdzie znajduje sie dokładnie moduł czasowy, bezpośrednio przy silniku wycieraczek czy w innym miejscu?
Gość Michał Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 witam, gdzie znajduje sie dokładnie moduł czasowy, bezpośrednio przy silniku wycieraczek czy w innym miejscu? W skrzynce z przekaźnikami na dole po lewej stronie, to jest taki wiekszy prostokatny przekaźnik
adam001 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 witam mam następujący problem przestały działać wycieraczki a mianowicie ruszyły się na wysokośc 10cm i staneły nie reagują na żadnym biegu tylko słychać pyknięcia przekażnika pod kierownicą może mi ktoś coś poradzi
idtwo Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 a u mnie też problem z wycieraczkami wogole nie chca szybko dzialac strasznie powoli pracuja i czesto staja w polowie szyby tak ze musze sie zatrzymac i reka ruszyc - czyzby to bylo zpieczenie czy te przekazniki czy inny feler?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się