stuwa Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witajcie Koledzy! Parę dni temu przeżyłem mały atak serce, gdy okazało się, że po jeździe pod autem zrobiła się wielka, mokra plama. Po krótkich oględzinach okazało się, że to płyn do spryskiwaczy. W toku dalszego wnikania w temat, wyszło na to, że po użyciu cieknie mi jeden ze spryskiwaczy od ksenonów. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie - czy są one rozbieralne i co ewentualnie może się tam popsuć (zapewne jakieś uszczelki do wymiany)? Ciężko znaleźć takie na allegro (...ceny) a w ASO to już całkiem (...CENY! - 396 zł za sztuke).
Oskaro Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Czy palma jest tylko z jednej czy obu stron ? Czy wysuwają się spryski ? Ja mam u siebie podobnie ale tylko wtedy jak przekrocze poziom plynu ponad 3/4 zbiornika spryskiwaczy. Mam nieszczelna jedna z dysz. Druga opcja to sprawdzenie zacików na wężach - jak otworzysz maskę to pod zderzakiem są węże (podobne do ogrodowych) a na końcu jest opaska zaciskowa - sprawdź czy nie jest przy niej mokro.
stuwa Opublikowano 24 Października 2009 Autor Opublikowano 24 Października 2009 Dzisiaj powalczyłem z tym wyciekiem płynu do spryskiwaczy. Ściągnęłem nadkole i wszystko sobie obejrzałem. Więc tak: Mam mały przeciek w miejscu łączenia zbiorniczka dolnego z górnym - ale to taki minimalny. Podłączyłem uprzednio rozłączoną pompkę op spryskiwaczy. Okazuje się ze mam potężny wyciek w momencie uruchomienia spryskiwaczy reflektorów. Tzn. spryski nawet się nie wysuwają, mimo ,że słychać pracę pompki. Wygląda tak jakby całe ciśnienie gdzieś uciekało. Zobaczyłem, że mocno wycieka płyn ale gdzieś bardziej po stronie pasażera, na wysokości skrzyni biegów. Domyślam się, że idzie tam przewód do tylnego spryskiwacza. Na tą chwilę działają spryskiwacze szyb przedniej i tylnej - jedna ciśnienie w układzie jest słabe. Natomiast próba uruchomienia spryskiwaczy reflektorów kończy się wyciekiem w okolicy skrzyni biegów. Macie może jakieś schematy/zdjęcia całego układu. Ewentualnie jakieś wskazówki gdzie zajrzeć, co obejrzeć, na jakie koszta się nastawiać? Dodam jeszcze, że spryskiwacze działały cały czas - trochę ciekły. Przy wymianie rozrządu odłączyli mi pompkę od spryskiwaczy a teraz jak ją podłączyłem pojawił się ten duży wyciek, a spryskiwaczy reflektorów nie ma Proszę o pomoc
yaboo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 cieknie po osłonie pod silnikiem, dlatego wydaje się ze w rejonie skrzyni biegów, waz idzie od zbiorniczka po belce zderzaka przez trójnik do spryskiwaczy, najlepiej sprawdź na kanale albo podnośniku po uprzednim demontażu płyty pod silnikiem,
stuwa Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 yaboodzięki za schemat! A może wiesz gdzie znajduje się ten trójnik?
wrclaguna Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 jak nie uzywasz ORI plynu to beda klopoty z dyszami :gwizdanie:
yaboo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 wszystko widać na schemacie pod pozycja 20 jest trójnik, jak widzisz jest sporo połączeń kolanek opasek, może któraś nie trzyma
stuwa Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 no Ok na schemacie go widzę, natomiast być może ktoś wie gdzie jest on fizycznie w samochodzie, żebym nie musiał niepotrzebnie pół auta rozbierać :>
yaboo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 zbiorniczek i pompki, masz pod lewym błotnikiem, za nadkolem , węże idą od pompek po zderzaku, od spodu widać doskonale bez rozbierania
stuwa Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Dziś miałem chwilkę czasu i znalazłem ten trójnik - znajduje się dokładnie pod lewą lampa. Okazało się, ze tam nie ma wycieku - w zasadzie tak jakby w ogóle płyn tam nie docierał. Zobaczyłem ,że cieknie gdzieś w głębi komory silnika - tak jakby pod zbiorniczkiem od płynu hamulcowego tylko niżej. Wsadziłem tam rękę i wymacałem chyba jakiś odpływ (notabene cały zasyfiony). Wnioskuje więc, że przeciek jest gdzieś w podszybiu - wie ktoś jak idą wężyki do spryskiwaczy na masce?
yaboo Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Od zbiorniczka po lewym nadkolu fartuchu do maski
stuwa Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 yaboo jeszcze raz dzięki za schemacik . A orientujesz się może, czy jest jakieś dojście od podszybia? Pewnie trzeba by wyciągnąć akumulator, kompa i kto wie co jeszcze.
yaboo Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 przewód wychodzi obok lewego zawiasu maski przez uszczelkę z pianki i pod błotnik i to wszystko, przewody nie przechodzą pod podszybiem
stuwa Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 OKi, w taki razie jutro popatrzę na to. Dzięki!
Aydaho Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 U mnie to samo - było dobrze i chyba jakiegoś gówna nalałem ostatnio bo po zalaniu na ful wycieka część płynu. Przeciek jest na pompkach na łączeniu tulei ze dolną cześcią sprysku - czy tam są jakies oringi do wymiany etc ?? rozbierał ktos to może ? acha, leje się z obu spryskiwaczy - wysuwają sie, działają normalnie tyle że nie mają szczelności i po kropelce płyn wycieka
VicVega Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Mam to samo. Z tego wątku dowiedziałem się, że najlepiej zdjąć zderzak do diagnozy i parę innych rzeczy, np jak uszczelnić spryskiwacz: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211583.0 U mnie kapie z prawego spryskiwacza, na zdjęciu poniżej zaznaczyłem strzałką skąd dokładnie cieknie. W wątku, który podałem jest opis uszczelnienia tego, ale ja chyba spróbuję gdzieś dobrać o-ring. Tylko teraz nie wiem jak się ten spryskiwacz rozkłada? Nie chciałbym niczego połamać, a ponoć są dość delikatne te elementy. Da radę zdemontować np. tę dolną cześć (od strzałki w dół) bez wyjmowania całości? Myślicie, że dobrym sposobem na wydobycie spryskiwacza jest przytrzymanie go, jak się wysunie (też wspomniane, w wątku, do którego link zamieściłem)? Zdjęcie:
Aydaho Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 dokładnie - pytanie tylko czy tą dolną część spryskiwacza można rozpiąć aby wymienić oring ? zaklejenie tego chyba mija się z czelem bo ten dolny element obraca sie wokół własnej osi co pewnie zapobiega naprężeniom przewodu przy wysywaniu dyszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się