Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wrażenia z jazdy BMW 520 (99r).


mily

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Porównuję z moim passatem 116KM (1,9 tdi) oraz A4 90KM (1,9 tdi)

Chciałem się podzielić wrażeniami z jazdy 520 (150 KM). Przejechałem nim wczoraj 600 km. Auto wygodne, super jest dźwięk silnika i to wszystko chyba co mogę powiedzieć na ten temat. Myślałem że po przejażdżce przekonam się do BMW a tu wręcz odwrotnie.

- jak na 150KM to auto się nie zbiera, no chyba że mu się da obroty powyżej 5 tys obr/min. Jednak nawet wtedy nie czuję się tej mocy no i wtedy jest spalanie 20l/100km. W porównaniu z moimi dieselkami to audi miałbym problem ale pasek powinien dać BMW radę, pomimo że ma niecałe 40KM mniej. Natomiast na trasie ani z jednym ani z drugim nie ma startu (chodzi mi o wyprzedzanie aut, czyli przyśpieszenie na 5 biegu od 90 do 120). Trzeba zrobić redukcję na 4 a najlepiej na 3 żeby poczuć że się przyśpiesza.

- klamki do otwierania drzwi chodzą strasznie ciężko co zaowocowało urwaniem jednej z nich (tydzień przed wyjazdem się popsuła),

- bardzo wysokie spalanie przy naprawdę delikatnym traktowaniu gazu 8l/100km (tyle pokazywał komputer, ale po zalaniu do pełna i wyliczeniu wyszło 10),

- wszelkiego rodzaju schowki i inne klapki otwierają się z oporem (co jest dość męczonce takie siłowanie się z nimi),

- jakoś dziwnie pracowało sprzęgło (nie wiem czy jest tak w każdym BMW), chodziło strasznie sztywno i szarpało, nawet właściciel nie potrafił płynnie zmienić biegu

- napęd na tył do którego ja nie mogę się przekonać (fajny jest jak chce się poszaleć, tylko ja nie szaleję bo po co sobie auto niszczyć, a zdradliwy jest w zimie. Z przednim napędem w zimie mogę sobie wciskać gaz do oporu i nic się nie stanie, a w tylnym napędzie trzeba to kontrolować, zresztą już jedno BMW ten chłopaczek rozbił na wyprzedzaniu poszedł bokiem i nic nie był w stanie zrobić). A w audi już nie raz przejeżdżając kałuże obrotomierz szedł do góry i tylko po tym dało się odczuć że koła straciły przyczepność.

Na koniec spojrzałem na dane techniczne:

A4 od 0 do 100 przyspiesza w 13,3sek i spala do 6 l/100km

Passat ma 10,7 i spala też do 6l/100km

BMW 5 ma 10,6 i spala 10l/100km

Tylko w moich dieselkach wciskam gaz i czuję jak przyśpiesza, a w BMW jeszcze trzeba zrobić redukcję i patrzeć jak ekonomizer pokazuje spalanie 30l na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to w ogóle za porównanie Diesel'a do benzyniaka i BMW serii 5 do A4. Nie te silniki kolego, nie te masy samochodów raczej..

A tak dodatkowo, to chyba podajesz wrażenia z jazdy A4 na +, ale nie podałeś że na prostej, a nie na zakrętach, bo z tego, co widzę, to Ci jeszcze przód nie uciekł w zakręcie.

Ale temat o rodzajach napędów i prowadzeniu aut z każdym z nich już był, więc EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to w ogóle za porównanie Diesel'a do benzyniaka i BMW serii 5 do A4. Nie te silniki kolego, nie te masy samochodów raczej..

Z A6 ta wersja BMW nie ma startu nawet. Takie jest moje zdanie.

A6 w wersji z 2.0 benzynką (130KM) ma do setki 10,5 sekund, audi a6 jest większe i jeszcze lepiej wykonane niż a4. Więc tutaj już nie ma sensu nawet porównywać. Nie wiem ile spala takie audi ale podejrzewam że ok 8 litrów.

PS ja nie porównywałem tylko dziele się wrażeniami z jazdy i stwierdzam że wolę audi, nawet A4 (jest gorszy komfort jazdy w A4, ale to nie ta ligia, komfort jazdy powinno się porównać z A6, ale wydaje mi się że są podobne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba by jeszcze porównać masy obu aut, bo 2,0 benzyna w A6 ma chyba 4 cyl., a 150km w 520 zdaje mi się, że 2 cyl. więcej :gwizdanie:

Ja miałem kiedyś okazję jeździć 520, ale model starszą i muszę przyznać, że ciężko (jeśli nie niemożliwe) było by mi ją objechać, więc zależy to od egzemplarza jak wszystko.

Przejedź się 530d, to zobaczysz, jak przyjemnie można podróżować BMW E39 :> - na pewno nie zmienił bym na A6 2,5tdi. Jedyna przewaga to Quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, użytkowałem 2 autka BMW :

540i - automat rakieta - fajne w prowadzeniu idealne na autostrady. Szybkie :evil:

530D - 194 km - fajny moment obrotowy od dołu. Spalanie na trasie do zaakceptowania bo 7-8L przy szybkiej jeździe, miasto już gorzej bo 10L ropki trzeba lać.

Ale ogólnie jak jeżdze teraz a4 2.6 quattro to czuje się lepiej. Nie jest to demon prędkości ale... quattro + bilstein b8 + springi eibachy robią swoje. Dzięki temu idealnie trzyma sie drogi, cieżko go odrewać od asfaltu i to mi się podoba. Dlatego tylko audi quattro :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem brata E-36 coupe 2.8 , rakieta straszna tylko wszystko chodziło bardzo opornie , rozpoczynając od otwarcia drzwi , poprzez schowki , pedały , kierownice. wszystko było bardzo toporne i oporne :thumbdown: , oczywiście porównuje to po przesiadce z A4 B5. to mnie zraziło do BMW :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem brata E-36 coupe 2.8 , rakieta straszna tylko wszystko chodziło bardzo opornie , rozpoczynając od otwarcia drzwi , poprzez schowki , pedały , kierownice. wszystko było bardzo toporne i oporne :thumbdown: , oczywiście porównuje to po przesiadce z A4 B5. to mnie zraziło do BMW :thumbdown:

Wszystko jest bardzo toporne. Żeby otworzyć cokolwiek trzeba użyć siły, w audi tylko się dotyka klamki lub schowka.

Mnie BMW bardzo zraziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chce porównać A4 1,9TDI z jakimś BMW to niech pojeździ BMW 320D -E46 :naughty: Ja osobiści miałem okazję powozić kilka Audi jak i kilka BMW i powiem Wam tylko tyle że następne prawdopodobnie będzie BMW. Możecie sobie mówić co chcecie a ja wiem i myśle swoje :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyniakiem trzeba umiec jezdzic, w BMW na wysokich obrotach dopiero zaczyna przyspieszac, a silnik 2.0 litrowy jest najgorszym chyba (mniejszych juz w ogole nie biore pod uwage) do testow. Ciekawastka jest to ze silnik 2.5l (192km) spala mniej niz ten 2.0 litrowy i sam jezdzilem takim i spalanie przy normalnej dla mnie a dla innych lekko dynamicznej jezdzie bylo 10/100. Poza tym samo trzymanie sie drogi... no ciezko jest mi cos napisac bo chyba zyjemy w innych swiatach... ze niby przednionapedowy audi jest lepsze od BMW?

no brak slow. Jedno co jest prawda to to ze srodki w BMW sa troche gorsze niz w Audi...

greets

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co jest prawda to to ze srodki w BMW sa troche gorsze niz w Audi...

No tu bym się pokłucił :naughty: Np: jak wygląda granatowy środek w A4b5 po 300tyś. a jak w E36 po tym samym przebiegu?

Albo jak wygląda panel klimatronika w A4 b6 po 300tyś. a jak wygląda ten sam element w BMW E46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już nie to, jak wygląda po 300k km, ale sama stylistyka BMW jest całkiem inaczej kreowana, niż w Audi. BMW wewnątrz jest wizualnie toporne i proste, ale jednocześnie bardzo ergonomiczne i funkcjonalne.

Jednym słowem - dla smakoszy.

A jak dla mnie jak ktoś napisał wyżej przednionapędowego A4, a tylno BMW to jakieś nieporozumienie. Posłuchajcie kogoś, kto miał okazję dłużej jeździć jednym i drugim, sami pojeździjcie i wtedy się można wypowiadać.

A porównując "Quattro" do samego tylnego napędu to wg mnie też nieporozumienie. jak już coś, to do "xD".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie wrażeń z jazdy nigdy obiektywnie nie porównasz osiągów diesla z benzyniakiem. Najobiektywniej byłoby stanąc na kresce i sprawdzić. Moim zdaniem Passat 115 konny zostałby mocno złojony. I może się wydawać jak się jedzie tym passatem, że wciska w fotel mocniej niż ta bejca 150konna, ale tu sie liczy moment obrotowy. Nie oznacza to wcale, że jak Passat ma większy moment obrotowy to będzie szybszy w wyścigu. Przełożenie momentu obrotowego na koła w dieslach nie jest takie samo jak w benzyniakach.

To ja może się wypowiem jeszcze o stylistyce wnętrza. Wnętrze BMW jak dla mnie niczym nie ustępuje temu w Audi (e46 vs a4 b6). Może w BMW chodzi to bardziej topornie, ale co z tego? Schowek w Audi topornie nie chodzi, a i tak ramię mi się ułamało. Wcześniej miałem problemy z klamką od schowka, zamknięciem trójkąta w klapie bagażnika ... Może to nie toporne, ale słabo wykonane ... Dobrze, że jeszcze klamki od drzwi się nie łamią tak jak w Seatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sie unosicie ,chlopak chcial napisac tylko jakie odniosl wrazenia jadac tym autem i tyle.To ze jezdzi na codzien dieslem to porownal go do diesla,a tu sie zaczelo co lepiej wykonane ,kto kogo objedzie itd itp czyli wszytsko zostalo sprowadzone do tego samego gowna co zawsze...zaraz sie odezwia fani beznyny ze PB lepsze od diesla ,a na koniec kuchenki gazowe dodadza swoje 3grosze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sie unosicie ,chlopak chcial napisac tylko jakie odniosl wrazenia jadac tym autem i tyle.To ze jezdzi na codzien dieslem to porownal go do diesla,a tu sie zaczelo co lepiej wykonane ,kto kogo objedzie itd itp czyli wszytsko zostalo sprowadzone do tego samego gowna co zawsze...zaraz sie odezwia fani beznyny ze PB lepsze od diesla ,a na koniec kuchenki gazowe dodadza swoje 3grosze...

Nikt się nie unosi, tylko bez sensu jest porównywać diesel'a do benzyniaka i to jeszcze, gdy różne klasy aut wchodzą w grę. Temat się rozwinął i dobrze, bo na tym polega dyskusja :good:

Inna jest jazda benzyniakiem, a inna elastycznym dieselkiem z całkiem inaczej rozłożoną krzywą momentu obrotowego :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz mówię że ja nie porównywałem, przeczytajcie temat. Czy jest gdzieś napisane Audi A4 vs. BMW 2.0 ??

Stwierdzam że BMW mnie nie przekonało i nie widzę nic szczególnego w tym aucie. Co do napędu na tył to owszem fajnie się nim szaleje, ale mi jakoś szkoda auta. Jak chcę poszaleć to idę na gokarty. Dla mnie auto ma jeździć i w zimie i w lecie.

Napęd tylny w zimę to jest porażka. Często widzę jak w zimę jeżdża posiadacze BMW z jaimiś ciężkimi przedmiotami z tyłu. A ja swoim przednionapędowym Audi (tak tragicznym jak co niektórzy sądzą) lecę 70-80 po śniegu i nie boję się że w pewnej chwili mnie zacznie obracać i nie mówcie że system kontroli trakcji załatwi sprawę, bo Audi też takie coś posiada i może pojechać jeszcze szybciej.

Uważam że jakość materiałów jest na bardzo niskim poziomie, już w fiatach są lepiej wykonane (nie ścierają się tak jak w BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że jakość materiałów jest na bardzo niskim poziomie, już w fiatach są lepiej wykonane (nie ścierają się tak jak w BMW).

:polew: jak bedziesz przejazdem w wawie to daj znac, wpuszcze cie do bejcy starego gdzie ma nalatane prawie 200 tysi i mi pokazesz te wytarte, tandetne plastiki :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...