ookon Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 witam,mam pytanie:ostatnio zauważyłem że płyn w zbiorniczku jest spieniony i ma brązowy odcień.auto własnie przyjechało z nie miec wiec nie wiem jak długo to trwa.ktoś wie co to może być?marcin
maciekg Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Plyn do spryskiwaczy czy plyn do chlodnicy.
maciekg Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Nie masz sie co zastanawiac, tylko trzeba wymieniac plyn, groszowa sprawa. Jak kupilem swojego tez mialem zapieniony.
taktuś Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 A jak odkręcasz korek przyjacielu to ciśnienie jest duże? Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy :exclaim: :exclaim: :exclaim: Jeżeli odczułeś dodatkowo lekki nawet spadek mocy( choć nie zawsze ), albo świst przy wyższych obrotach ( też nie zawsze ), to na bank uszczelka spod głowicy.
ookon Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2007 nie wiem czy jest cisnienie bo kiedy to zobaczyłem miałem go juz w garażu i wyjechałem do norwegii,auto jest w polsce.ale zaniku mocy raczej nie ma,mozna jaos sprawdzic czy to uszczelka??(auto mam kilka dni)
Gość zdeniu Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy :exclaim: :exclaim: :exclaim: albo oznaka że zalewane bylo jakies gó.no a nie płyn np. woda
taktuś Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 mozna jaos sprawdzic czy to uszczelka??(auto mam kilka dni)można sprawdzić ciśnienie na każdym cylindrze, ale w tym przypadku wynik może być nie miarodajny, bo wystarczy że uszczelka spod głowicy nadpali się tylko "ciut", ale już to wystarczy aby ogromne ciśnienie z komór spalania wpadło do kanałów z cieczą chłodzącą, a objawiać się to będzie tym że w zbiorniczku wyrównawczym będzie efekt butelki szampana, tzn. że będzie duże ciśnienie, a korek będziesz odkręcał jak porządnie nabumblowaną butelkę coli, a dodatkowo daje do myślenia ta brązowawa barwa- może uszczelka puściła też na kanale olejowympojeździj autem, rozgrzej go i sprawdź jak zachowuje się płyn przy odkręcaniu korka
Gość zdeniu Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 mozna jaos sprawdzic czy to uszczelkasą odpowiednie odczynniki które po pobraniu próbki płynu ze zbiorniczka wchodzą w reakcję z ewentualnym dwutlenkiem ze spalin i zabarwiają się na jakis kolor, kiedys w w jakims aukcie tak mi sprawdzali i faktycznie trafnie
woj-o Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 woda się nie pieni. Chyba że ktoś coś pomieszał i dało taki efekt. Ale piana z reguły oznaczą lekką nieszczelność uszczelki głowicy (no albo głowicy )
Gość spedyt Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Może był dolewany jakiś specyfik do uszczelniania, tak jak piszą koledzy najpierw wylej t co masz i zalej świeżym, wtedy zbacz czy w zbiorniku nie pojawiają sie bąbelki powietrza Trzeba dobrze odpowietrzyć układ
wiki Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Opublikowano 27 Kwietnia 2007 A jak odkręcasz korek przyjacielu to ciśnienie jest duże? Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy 1000% racji w tym
maciekg Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Wyobraźcie sobie, że w moim przypadku zapienienie w zbiorniczku chłodnicy spowodowane bylo tym, ze poprzedni właściciel lub ktoś inny (jakas włoska oferma) wlała plyn do spryskiwaczy, w wyniku czego płyny się zważyły. Przynajmniej taka była diagnoza mojego mechanika. Toż to szok.
ookon Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2007 mam nadzieje ze to nie ta uszczelka,wielkie dzięki.zalewam świeży płyn
woj-o Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Opublikowano 27 Kwietnia 2007 hehe. Wiesz przypadków blonndynek wlewający wszystko gdzie popadnie ciężko sie doagnozuje;). U mnie (nomen omen też ialiano) do wspomy wlał chyba dwa różne bo i pieniło i wyło - wymieniłem, przepłukałem i jak ręka odjął a już chciałem sie brać za łożysko pompy wspomagania (jak nic dźwięk był "łożyskowy" ). Co do uszczelki. Zalej świeży (lub destyl wodę jak nie jesteś pewnień bo w przypadku pesymistycznym będzie trzeba i tak zlać . Dobrz go odpowietrz i zobacz co się dzieje. Ja kiedyć miałem takie uszkodzenie uszczelki że malutkie bąbelki leciały ale układ się nie zapowietrzał płynu nie ubywało, dopiero po 3 tygodniach jeżdzenia walneło między 3 a 4 cylindrem tak że chodził na 2 gary - brakowało 3 cm uszczelki
sisi1977 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 w sewisowej księdze jest napisane ze płynu chłodniczego sie nie wymienia,chyba ze podczas remontu itp.zalecany płyn zimowy to G11 zielony,zgodny z napisem na opakowaniu TL VW774C do 1996roku a od 1996 roku jest czerwony G12,lub inny środek zgodny z napisem VW/audi TL-774-D,do nowych modeli jest dostępny środek G12Plus(TL-VW-774F)koloru fioletowego i wolno go mieszac zarówno z zielony jak i czerwonym G11,G12.
Gość Goodspit Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy :exclaim: :exclaim: :exclaim: albo oznaka że zalewane bylo jakies gó.no a nie płyn np. woda Ja miałem dokładnie taki przypadek, Niemiec lał wodę jak się okazało. Płyn przy wymianie rozrządu i pompy był wymieniony bo wyglądał jak brązowa breja. Po zalaniu nowego i przejechaniu paru kilometrów znów zaczął nabierać takiej barwy. Najpierw myślałem że to uszczelka, ale jak płyn znów został spuszczony to popłynęły też płaty kamienia, nowy płyn przpłukał układ i kamień zaczął się odklejać i odpuszczać. Cały układ przepłukałem kilka razy, kamienia wypłynęło bardzo dużo i na pewno jest jeszcze ale płyn już ma normalny kolor i przejrzystość i nic się nie dzieje
ookon Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2007 nie wiem czy to się na coś przyda ale mieszkam pod gdańskiem i przejechałem nim do zakopanego i z powrotem,podobno gdyby to była uszczelka to nie miałbym nawet co myśleć o przejechaniu tylu km.co Wy o tym sądzicie?
adadur Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 spewnoscia nie masz sie czm martwic bo to nic powaznego. tez przerabialem to w B3 poporstu robi to sie wowczas gdy zmiesza sie rozne plyny chlodnicze itp ale tak jak powyzej napisano dobrze by bylo przeplukac uklad i zalac odpowiedniego swiezego plynu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się