seba1-2 2 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Witam, opiszę na czym polega swap hebli 312 Ate na miejsce starych 280 Lucas-a, taki system hamulców był zastosowany w moim aucie czyli w a4 b5 ahu 97r. do swapa potrzebujemy: - tarcze 312/25mm (na tą tarcze felga minimalna to 16") - zaciski ate - jarzma - blachy osłonowe - klocki hamulcowe pod zaciski ate - zdałby się też płyn hamulcowy do uzupełnienia poziomu lub też wymiany ja kupiłem 1.5 litry i wymieniłem w całym systemie na nowy - nowe uszczelnienia do zacisku Zaciski, jarzma oraz blachy osłonowe zakupiłem na allegro z vw passata 2.5 tdi rok 2002r. na piaście żeliwnej Tarcze jakie zastosowałem to brembo 312/25mm a klocki ferodo premier pod zaciski ate Ja zacząłem od wyczyszczenia i wymalowania zacisków, jarzm oraz blach osłonowych, farba czarny mat do 700 stopni, potem założyłem nowe uszczelniacze, gumki osłonowe tłoczka oraz gumki na prowadnice. I po takim zabiegu można było przystąpić do właściwego zastąpienia słabych hebli mocnymi 312 tu moje stare heble 280 a tu 312 z osprzętem porównanie rozpisywał się nie będę co trzeba odkręcać dokładnie myślę że każdy da redę, po zmianie zacisków zalałem nowy płyn ate do całego systemu hamulcowego i odpowietrzyłem go, potem założenie tarczy, dokonanie pomiaru bicia, założenie zgodnie z kierunkiem klocków hamulcowych tak wyglądało po złożeniu i z felgą 17 teraz tylko dotarcie i można się cieszyć z mocnych hamulców Zaprzyjaźnione wątki: - montaż w budzie b6 http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_wymiana_hamulcow_przednich_na_312mm-t23904.0.html - b5 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_upgrade_hamulcow_jarzma_312_mm_na_288_mm-t64876.0.html - b5 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_swap_na_312mm_i_pytanie_o_uklad_hamulcowy-t83664.0.html - coś o wielkości felgi na 312 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_jakiego_minimalnego_rozmiaru_felga_do_tarczy_312_mm-t79281.0.html - jakie tarcze http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_tarcze_na_swap_na_312mm-t72202.0.html - z czego jarzma http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_w_jakich_modelach_byly_montowane_hamulce_312_ktore_podejda_do_b5-t110196.0.html - na temat KODOWANIA ABS http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_swap_280mm_na_312mm_kodowanie_abs-t115550.15.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a4dg 0 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Kawał dobrej roboty ale popełniłeś jeden błąd, a mianowicie jak widać na zdjęciach nie odkleiłeś taśmy klejącej z klocków widać to na trzech ostatnich zdjęciach. Tą tasmę się odkleja i na klocku zostaje pianka z klejem która przykleja się do zacisku i dzięki temu klocki odchodzą od tarczy. bez tego mogą klocki wydawać dziwne dźwięki najczęściej zaczynają stukać. Choć nie wiem czy nie jest już za późno, w sklepach można dostać taki specjalny klej w sprayu z Loktite właśnie do klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 dzięki za info, zauważyłem to jak złożyłem,i poprawiłem na drugi dzień po montażu, popełniłem błąd również zakładając sprężynę dociągającą klocki do prowadnicy, ale już poprawione i cieszę się z mocnych hebli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a4dg 0 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Jak kolega seba1-2 napisał w opisie, na jarzmach 312 pisze ATE tak samo jak na zaciskach. Sam osobiście mam ATE i hamulce są rewelacja (pod warunkiem że masz szerokie oponki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyniek 3 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Jak rozpozac jarzma pod 312? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun0 9 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 To jeszcze napiszcie, ile płacicie za tarcze 312 mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_waldi 0 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Czy przy takim swapie niema potrzeby zmiany kodowania pompy ABS pod tarcze i zaciski 312mm ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 ja nic nie zmieniałem i koledzy też nic nie opisywali, aby istniał taka potrzeba, wszystko działa jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Solar_ 0 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 a co powiecie na temat tarcz nacinanych/nawiercanych http://www.allegro.pl/item884124505_ate_pd_tarcze_312_mm_klocki_audi_a4_a6_vw_passat.html lepsze są może czy badziew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 ate to raczej lipy by nie produkował, mi się wydaje że są w porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyniek 3 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 ate to raczej lipy by nie produkował, mi się wydaje że są w porządku poczytaj sobie opinie na innych forach o tych tarczach nie są one za ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 no po szukałem teraz i podobno lipa że się krzywią i szybko zużywają i te rowki zamiast robić robotę to znaczy oczyszczać tarcze zostaje osad po klockach w rowkach, jednemu padły po 5tyś a innemu po 17tyś a myślałem że najgorsze to nawiercane :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Solar_ 0 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 to czyli jednak zwykle , zadne nawiercane/nacinane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyniek 3 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 to czyli jednak zwykle , zadne nawiercane/nacinane tak kup zwykłe gładkie i będzie pan zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 jaro4444 kiedyś już to napisał... markowe i gładkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pandzior 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Czy zaciski z a6 2.5 2003r podejdą do swapa do b5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyniek 3 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Czy zaciski z a6 2.5 2003r podejdą do swapa do b5? podejdą z: New Beatle roczniki 1999-2005 Golf roczniki 1998-2002 Bora roczniki 1999-2002 Passat roczniki 2001-2005 Audi A6 i A6Q roczniki 1998-2005 A6 C5. Modele od roku 1998 Skoda Superb 2002-2004 Audi TT 2003-2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Solar_ 0 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 to jak zaciski to i tarcze są chyba większe czy się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyniek 3 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 to jak zaciski to i tarcze są chyba większe czy się mylę ?? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Solar_ 0 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 chodziło mi czy np A6 C5 2.8Q 1999 rok posiada tarcze 312 mm.Skoro odpowiedziałes ze zaciski sie nadadzą z A6 do swapa w B5 to pewnie są one wieksze i tarczę są większe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się