Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Gdzie znajduje się i jak wygląda zawór zwrotny paliwa ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , przekopałem cale forum , przejrzałem Etke i nie umiem znaleźć informacji gdzie znajduje się ten zawór. Proszę o jakieś informacje , najlepiej jakieś foto poglądowe. Gdzieś wyczytałem ze jest on przy pompie paliwa , ale jak on wygląda , rozebrałem pompę i nie ma tam nic przypominającego zaworu :disgust:

Opublikowano

Witam

Zawór zwrotny to raczej nazwa używana na forum i tak naprawdę nie wiem dlaczego,gdyż jest to tak jakby zawór bezpieczeństwa: to spinka(w kształcie litery u)w środku sprężyna i na końcu kulka i faktycznie znajduje się przy pompie.Przy zdejmowaniu uważaj by nie pogubić elementów(skaczą).

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam!!

Jak dam radę, to umieszczę dzisiaj zdjęcie pompki i zaworu zwrotnego (bezpieczeństwa). W tygodniu właśnie wymieniałem pompkę u siebie i mam zepsutą przy sobie.

Pozdrawiam

PS. Chociaż Ty masz inny silnik, więc u Ciebie może się to różnić.....

Umieściłem zdjęcie, może Ci coś pomoże. Czerwoną strzałką zaznaczyłem ten zaworek. Pozdrawiam

6820077f4995170a.htmlg

Pq16EHNA.jpg

Opublikowano

Klema, pompy po rozebraniu to już raczej nie złożysz,żeby była szczelna i działała ok. Napisz po co Ci to info potrzebne. W Etce tego nie znajdziesz, bo ten zawór to integralny element pompy paliwa, jest on niewymienny.

Opublikowano

Klema, pompy po rozebraniu to już raczej nie złożysz,żeby była szczelna i działała ok. Napisz po co Ci to info potrzebne. W Etce tego nie znajdziesz, bo ten zawór to integralny element pompy paliwa, jest on niewymienny.

Pytam dla tego , ze mam mały problem a odpaleniem silnika po dłuższym postoju , tzn. muszę go kręcić kilka sekund nie odpala na dotyk. Myślałem ze ten zawór jest osobna częścią i można to wymienić :confused4:

Myślałem też o założeniu dodatkowego tylko nie wiem gdzie :mysli: i jaki zaworek

Opublikowano

Jeśli chcesz zakładać dodatkowy-to jak najbliżej listwy wtryskowej. Ja miałem taki problem w VR6 jak mech. założył chińską pompkę paliwa. Po założeniu ori jest ok.

Opublikowano

A może ktoś mi zdradzi w jaki sposób działa ten zawór i po co on jest ? Wydaje mi się ze on blokuje odprowadzanie paliwa jeśli tak jest to po co jest waż odprowadzający paliwo do baku ?

Opublikowano

Zawór w pompie zabezpiecza ją przed uszkodzeniem w przypadku przekroczenia max. ciśnienia roboczego np. 4bary - pow. tego ciśnienia zawór upuszcza paliwo. Np. praca pompy z zapchanym filtrem paliwa. Pozatym na listwie jest jeszcze reg. ciśnienia paliwa, który po przekroczeniu zadanej wartości upuszcza paliwo przewodem zwrotnym do zbiornika.

Opublikowano

Napisz, czy po przekręceniu kluczyka słychać pracę pompy zanim zakręcisz rozrusznikiem. Nie wiem jak jest w Twoim aucie, na przykładzie silnika VR6 powiem Ci, że pompa dopiero zaczyna pompować od chwili kręcenia rozrusznikiem, dlatego w moim przypadku winna była pompa (paliwo cofało się i musiała długo pompować aż osiągnęła właściwe ciśnienie i silnik zaskakiwał). Jeśli u Ciebie przed zapłonem słychać pompę (pompuje do chwili uzyskania ciśnienia) i wtedy kręcisz rozrusznikiem i nie chce odpalać to powinienneś najpierw sprawdzić-zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie. Przy braku właściwego ciśnienia silnik nie będzie miał mocy, nie będzie osiągał założonej Vmax. Po drodze masz jeszcze filtr paliwa - zakładam że drożny. Możesz mieć problem z reg. ciśnienia paliwa - najprościej przełożyć z innego auta i sprawdzić, lub jak pisałem zmierzyć ciśnienie paliwa.

Opublikowano

A wiec tak , co do pompy to szczerze mówiąc to nie słyszę jej pracy , ale może dlatego ze mam kombi i nad pompą jest skrzynia morze dlatego jej nie słychać. Co do mocy to wszytko jest ok , silniczek nie daje znaków braku paliwa , moc ma cały czas taka samą , jak na 1.8 w kombi to nawet się zbiera (porównując z 1.8 T , tez kombi )

Założyłem dodatkowy zawór zwrotny zaraz przed filtrem paliwa (był zmieniany 3 miesiące temu) i generalnie żadnych większych zmian w rozruchu. Dalej po nocy muszę kręcić dłużej . Czasami ale bardzo rzadko zdarza się tak ze jak zgaszę silnik po około 2-4 min tez nie chce odpali od razu. Zastanawiam się nad regulatorem ciśnienia.

Można go jakoś sprawdzić , czy jest sprawny :mysli:

Nie mam teraz dostępu do innego passata żeby go podmienić dlatego pytam o sprawdzenie , a kupowanie w ciemno odpada bo troszkę to kosztuje :wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...